Strijd der titanen is niet zo groot

Respawn Entertainment heeft bevestigd dat hun aankomende game, Titanfall, niet meer dan zes tegen zes spelers en AI-tegenstanders zal bevatten. Volgens de ontwikkelaar is dit namelijk na uitgebreid testen de beste optie.

Deze aankondiging heeft nogal voor wat oproer gezorgd bij gamers, want men vroeg zich af of zes tegen zes wel echt next-gen is? De ontwikkelaar legde vervolgens uit dat er ook AI-tegenstanders rondlopen op de map en dat deze ervoor zorgen dat er genoeg gebeurt tijdens een match. Hij voegde daar wel aan toe dat deze AI-tegenstanders geen nadrukkelijk rol zullen spelen bij de uitkomst van een match.

"They aren’t uber killing death machines when in AI mode. You’re combining PC community run dedicated servers with high player counts. Lets not confuse the two. And not once have we said AI is there to mimic playing against another player. They have a role in the game, and it isn’t buffing player counts."

Even later verscheen er ook een uitgebreide reactie betreffende de AI-tegenstanders:

"Having not played the game, I assume? You probably shouldn’t yet say they don’t add to your experience. You very well might not like them in the game, but again – save judgements until playtime! That said, they do provide more than just “cannon fodder”. Thats one thing they do provide for newer players, but they are a source of earning XP, earning your Titan faster, and other things that we haven’t yet talked about. They aren’t some huge “OMG GUYS WE FOUND THE ANSWER”, but they do add flavor and a unique angle to the game that aren’t currently available in other games; at least none that I’ve been playing."

Titanfall