'België test vervanger voor Fyra'
De Belgische spoorwegen gaan op het spoorwegnet rond Antwerpen testen uitvoeren met een trein die de spaghettiboemels van Fyra moet gaan vervangen. Dat meldt de krant Gazet van Antwerpen van vrijdag.
De proeven worden uitgevoerd met de locomotief type van het type Siemens HLE 18, waarvan de NMBS, de Belgische spoorwegen, er 120 hebben gekocht. De locomotief wordt vooral gebruikt voor het trekken van dubbeldekstreinen, maar kan ook op een hogesnelheidslijn worden gebruikt.
De NMBS en NS spreken vrijdag met staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur over de problemen met de Fyra. De spoorwegen in beide landen hebben AnsaldoBreda, de Italiaanse bouwer van de Fyratrein, 3 maanden de tijd gegeven om de problemen met de trein op te lossen.
Het lijkt er dus op dat we het voorlopig tijdelijk met pralineboemels bratwurstboemels moeten doen.
'België test vervanger voor Fyra' (Foto: Michiel Dumon / Wikimedia)
NMBS - NS: 1 - 0
El Coño
ウイスキー
El Coño
ウイスキー
- rijdt het ding op tijd
- rijdt het ding snel
- is het een beetje aangenaam om in te zitten
lijkt mij allemaal in orde
Die Siemens locomotieven hadden anders ook opstartproblemen.
http://www.knack.be/nieuw(...)le-1194704478081.htm
Want:
NMBS heeft deze al langer tot haar beschikking en worden dus niet speciaal als vervanging van de Fyra aangeschaft. Het is dus reeds bestaand spul dat de NMBS al sinds 2009 in haar bezit heeft.
Tja... het ontwerp: het is maar een conventionele locomotief. Maar wel een die, in tegenstelling tot de meeste andere conventionele, 200km/u kan.
Daardoor is het op dit moment de enige, direct beschikbare, locomotief die enigzins het werk van de falende Fyra locomotief kan overnemen.
blijf het jammer vinden van die gare europese eis
anders hadden ze treinen kunnen kopen van een bedrijf die verstand heeft van zaken. (lees Shinkansen treinen kopen die zich al tientallen jaren bewezen hebben in Japan)
Rij vaak over de A4 en altijd prettig als er dan zoiets voorbij komt razen.
Sterker nog:
Google Highspeed Trains => afbeeldingen.
http://www.google.nl/search?q=highspeed+trains&hl=nl&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=f1ACUZKAJsXUtAaTvYCQCA&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1680&bih=863
Deze zijn ALLEMAAL 100x mooier dan de Fyra (nouja op 1 na.. die belg staat er ook tussen)
En de California high speed rail heeft zelfs al de NS kleuren ... lekker makkelijk.
http://www.cahighspeedrail.ca.gov/
[ Bericht gewijzigd door superbotje op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:35 ]
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Kan de NS wat van leren
De Belgen rijden op 3000V DC. Het overgrote deel van het Nederlandse geëlectrificeerde spoorwegnet heeft 1500V DC. Allebei DC dus. Behalve speciale lijnen zoals de hispeeds zitten op AC power.
Daarom moeten locomotieven die internationaal gaan overweg kunnen met al die verscheidene powersystemen. Het is niet zomaar treintje plukken treintje rijden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken