"Easy-modus verpest de gamesindustrie"

Terwijl de makers van Dark Souls een easy-modus overwegen voor hun spel, heeft Alex Hutchinson, lead designer voor Assassin's Creed III, zich juist uitgesproken tegen de makkelijke moeilijkheidsgraad. In een interview met het tijdschrift Edge zegt hij zelfs dat hij vindt dat easy-modi de gamesindustrie verpesten.

"Veel spellen zijn verpest door een easy-modus", zegt Hutchinson. "Als je een covershooter hebt gemaakt waarbij je geen dekking meer hoeft te gebruiken als je naar easy overgaat, dan heb je als het ware je eigen spel onderuit gehaald."

"Het is alsof je een boek koopt waarop staat 'Wil je de makkelijke of de moeilijke versie'?", gaat Hutchinsons verder. "Gameontwikkelaars kunnen de taal vereenvoudigen weet je, we kunnen het terugbrengen naar twee lettergrepen."

Spelers die na deze uitspraken bang zijn voor een hoge moeilijkheidsgraad bij Assassin's Creed III kunnen rustig blijven slapen. De balans in het spel is belangrijk voor het ontwikkelteam. Volgens Alex Hutchinson zijn zij er niet op uit om een verschrikkelijk moeilijk spel te maken.

Assassin's Creed III komt 1 november uit op Xbox 360, PlayStation 3 en pc. Later volgt nog een release op Wii U.