Meer levels in Diablo III

De volgende Diablo III-patch zal het 'paragon'-systeem introduceren. Het systeem beloont spelers met bonussen en extra Magic Find, zodat er meer kans is dat er betere items gaan vallen.

Zodra je level 60 bent, kun je verder gaan levelen om uiteindelijk honderd paragon-niveaus te verzamelen. Je krijgt geen skillniveaus erbij, maar wel extra stats. Je blijft level 60, maar door het paragonsysteem is er een extra reden om met dat personage door te spelen om hem nog sterker en vooral een betere itemzoeker te maken.

Blizzard somt het zo op:

  • Als je level 60 bent geworden tellen ervaringspunten die je erna verdient door monsters te doden naar het paragonsysteem
  • Er zijn honderd paragonlevels
  • Elk paragonlevel geeft je:
    - Stats zoals Strength, Dexterity, Intelligence en Vitality worden opgehoogd zoals ze dat per level deden voor je level 60 werd
    - 3% Magic Find en 3% Gold Find
  • Als extra zal er een onderscheidende rand om je ingame portret komen om je paragonvoortgang uit te beelden, met een nieuw frame om de tien levels. Deze is ook te zien voor andere spelers in je team.

Om het nieuwe systeem te ondersteunen zal de al bestaande Nephalem Valor een extra 15% ervaringsbonus per stack geven zodat je paragonlevel iets sneller omhoog gaat. Het eerste level kost je ongeveer net zoveel als van level 59 naar level 60 te gaan, daarna kost het steeds meer ervaringspunten per level. De hogere paragonlevels halen kost je ongeveer net zoveel tijd als het behalen van level 99 in Diablo II.

Met het paragonsysteem is het mogelijk het huidige Magic- en Gold find te beperken tot 300%, exclusief Nephalem Valor. Op deze manier wil Blizzard zorgen dat mensen langzamerhand hun items met Magic- en Gold Find vervangen met items die je overlevingskansen of snelheid om te doden vergroten. Met paragonlevel 100 heb je niets meer aan items die deze stats verhogen, omdat je dan al aan de 300% zit door je paragonbonus zelf.