Sauber: "Dubbele DRS is te duur"

Het Formule 1-team van Sauber zal niet gaan werken aan uitbreiding van het Drag Reduction System met een systeem zoals Mercedes dat heeft. Dat heeft er een passief werkende F-duct in geïntegreerd, maar voor Sauber is dit geen optie vanwege de hoge ontwikkelingskosten die hiermee gepaard gaan.

Het dubbele DRS van Mercedes zorgt ervoor dat wanneer het aan staat de voorvleugel op hoge snelheden veel stabieler is waardoor er meer topsnelheid gegenereerd kan worden. Dit levert in de kwalificatie per ronde enkele tienden van een seconde op, maar weegt voor een teams als Sauber niet tegen de hoge kosten op.

"We hebben het systeem in de fabriek tot op zekere hoogte geëvalueerd, maar op dit moment zijn de kosten te hoog voor de prestaties dat het levert. Naast het probleem tussen kosten en prestatie weten we niet hoeveel voordeel het systeem op kan leveren en daarnaast lijkt het alleen in de kwalificatie echt nuttig te zijn," zei hoofdontwerper van Sauber, Matt Morris, tegen Autosport. "Het levert in de kwalificaties zeker enkele tienden op, maar je moet in de auto zoveel aanpassen, dat is het grote probleem."