Starbreeze verdedigt hun Syndicate-remake

Starbreeze, de ontwikkelstudio die vorige week de remake van Syndicate onthulde, heeft de commentaren op hun keuze Syndicate een FPS te maken ook gehoord. Ze geven tekst en uitleg.

Game director Neil McEwan vertelt: "Het was altijd al een FPS. Wij wilden het standpunt nemen van het originele spel en inzoomen in het hoofd van de agent en zo een betere ervaring geven: als één van die agenten".

"Ons spel spreekt voor zich. We zijn zeer blij dat we voor een grote, originele franchise mogen ontwikkelen en dat we een ander facet daarvan creëren. Ik zou graag willen dat de fans van het origineel het tof vinden. Maar je kunt nooit iedereen blij maken".

"Ik wil niet dat mensen stoppen met het spelen van de oude games," voegde hij eraan toe, "maar de tijd staat niet stil".

McEwan en team zijn grote fans van het oorspronkelijk tactische Syndicate-spel uit 1993 en willen de game zeker de eer bewijzen die het verdient. Dat eerbetoon wordt door middel van de nu ontwikkelde spelwereld, de sfeer daarin en jouw rol als een agent binnen deze wereld getoond.

Syndicate