Inafune laat weer van zich horen

Keiji Inafune, ooit het hoofd ontwikkeling bij Capcom, is al een tijdje weg bij het bedrijf en heeft twee nieuwe gamebedrijven opgericht. Zijn bedrijven Intercept en Comcept zitten niet stil en de eerste social game komt al uit op de Japanse markt. Inafune werkt ook aan een RPG voor de PlayStation 3 die augustus uit moet komen.

Inafune heeft titels als Mega ManStreet FighterLost Planet en Dead Rising op zijn naam staan voordat hij vertrok bij Capcom. Zijn mening over de industrie steekt hij ook niet graag onder stoelen of banken en zo ook niet in dit interview. Volgens hem krijgen grote bedrijven als Activision Blizzard en Electronic Arts nog problemen zoals hij ze ook heeft gekend bij Capcom: ontwikkelaars zien meestal commerciële kansen liggen, maar het management beslist en kiest met de stijgende kosten en ontwikkeltijd van spellen voor vervolgen van veilige franchise.

Met bedrijven als Zynga, die vooral veel verdienen aan goedkope spellen die als zoete broodjes verkocht worden hebben de grote dure bedrijven straks problemen om talent in hun studio's te houden. Die willen ook aan innovatievere en creatievere spellen werken. Ben jij het eens met Inafune of denk je dat het mee zal vallen?

Inafune