Vanquish in het echt

Een paar weken terug hebben jullie de debuut-trailer voor Vanquish kunnen zien. Net als in de meeste trailers voor games zit deze ramvol CGI (Computer Generated Imagery). Toch was het witte pak dat duidelijk te zien is in de trailer in eerste instantie helemaal geen CGI. Maak kennis met Paul Wendling, de costume designer voor de game. Hij is de persoon die het pak zelf ontworpen en ook fysiek gemaakt heeft.

Dit heeft wel enige gelijkenis met het verhaal uit de game. Wendling laat namelijk weten dat de game speelt rond een hoofdpersoon met de naam Sam. Hij werkt voor DARPA als ontwerper van experimentele wapens en moet zijn eigen wapens gaan gebruiken om de USA te verdedigen. Wendling laat weten dat het pak ontworpen is met twee lagen. Allereerst een laag met kunstmatig spierweefsel, dat door het eigen zenuwstelsel aangestuurd wordt. Daar overheen zitten witte beschermingsplaten.

Wendling geeft aan dat de trailer een mix is tussen echte beelden en CGI, maar dat overal waar je de hoofdpersoon ziet, dat dat opnames zijn van hemzelf. Dus of hij nou tegen iemand aan het praten is of weggeblazen wordt door ontploffingen, dat is allemaal in het echt opgenomen. Dit alles viel blijkbaar niet mee gezien het feit dat het pak al zo'n 15kg weegt en er zo'n drie dagen nodig geweest zijn om de beelden van de trailer op te nemen. Tel daarbij op dat hij het wapen van ruim 5kg ook mee heeft moeten sjouwen en dan is wel duidelijk dat het hard werken was. Als "geheimpje" geeft Wendling wel prijs dat er in het armour op de benen en op de armen een aantal interessante dingen zitten, waarschijnlijk verschillende wapenuitbreidingen dus. Over zijn helm geeft hij ook nog aan dat deze volledig in delen open kan schuiven, zoals bijvoorbeeld in Lost in Space of Stargate. Al het zicht wordt op de ogen geprojecteerd, dus er zit geen doorzichtig glas in de helm. Tot zover een klein kijkje in de keuken van Vanquish.

Vanquish Paul Wendling