Fable III moet gameplay innoveren

Iedereen die Peter Molyneux een beetje kent, weet dat de man ambitieus is. Voor het derde deel uit de Fable-serie heeft hij weer genoeg ideeën. Hij wil veel gebruikte en standaard gameplay-aspecten vernieuwen door ze te moderniseren en gebruikersvriendelijker te maken. Zo wil hij een nieuw publiek bereiken, maar de gameplay moet niet te simpel worden zodat 'hardcore' spelers ook geïnteresseerd blijven. 

Volgende maand op de Game Developers Conference geven de baas van Lionhead, Peter Molyneux en de director van Microsoft Game Studio, Josh Atkins, samen een presentatie, genaamd "The Complex Challenges of Intuitive Design". De presentatie richt zich op het vernieuwen van de gameplay. Vooral één veel gebruikt gameplay-mechanisme wordt eruit gelicht en Fable III wordt als voorbeeld gebruikt om te laten zien hoe het anders kan.

We hoeven trouwens niet tot de GDC te wachten om meer te zien van Fable III. Op het X10 evenement van Microsoft, volgende week donderdag, zal Lionhead het spel voor het eerst uit de doeken doen.