CBS weigert Dante's Inferno ad voor de Super Bowl

Dit weekend vindt het grootste jaarlijkse sportevenement van de VS plaats, de Super Bowl. Elk jaar is dit dé gelegenheid voor elk bedrijf om zijn product bij zo veel mogelijk Amerikanen aan te kunnen prijzen. Voor het uitzenden van een advertentie tijdens de finale van de NFL moet alleen wel flink in de buidel getast worden, want spotjes van slechts 30 seconden kunnen tot wel $3 miljoen kosten.

Vorig jaar maakte Sony van deze gelegenheid gebruik om de game Killzone 2 wat extra publiciteit te geven. Dit jaar zal uitgever Electronic Arts, zoals eerder al bekend werd, een spotje uitzenden ter promotie van de actiegame Dante's Inferno. Helaas voor EA is CBS, het bedrijf dat de Super Bowl uitzendt dit jaar, vrij streng in hun selectie van reclames. De advertentie die EA wilde uitzenden moet dan ook aangepast worden. CBS was namelijk niet zo te spreken over de slogan "Go to Hell". Deze moet nu aangepast worden naar "Hell Awaits".

Eerder dit jaar weigerde CBS ook al een spotje, omdat ze het niet geschikt vonden om uit te zenden tijdens de Super Bowl. Daardoor zal dit jaar Mancruch.com, een datingsite voor homo's, hun reclame genaamd "playing for the same team" niet mogen uitzenden. In dit spotje werd door twee mannen met elkaar gezoend. Een spotje dat ook voor een hoop controverse zorgde, maar dan omdat het wel uitgezonden mocht worden, kwam van een conservatieve organisatie die een spotje had gemaakt tegen het toepassen van abortus. Een actie waar met name veel feministische organisaties vrij boos om werden.

De oorspronkelijke advertentie voor Dante's Inferno