Verstappen rijdt met 47 kilo ballast

hensenhans wist ons vandaag het volgende te melden:
Minardi rijdt met 47 kilo balast

Minardi heeft 47 kilo ballastgewicht aangebracht op de PS03. De nieuwe auto is belangrijk lichter dan die van vorig jaar. Acht kilo van die gewichtsreductie komt op de rekening van Bridgestone. Hun banden zijn twee kilo per stuk lichter dan de Michelins. Dat schrijft RaceReport in een uitgebreid artikel over Jos Verstappen. De editie met het verslag van de Grand Prix van Melbourne is vandaag al verschenen.

Het voordeel van ballastgewicht boven gewoon gewicht is dat de technici het kunnen plaatsen waar hun het best uitkomt. In de auto van Verstappen is het zo veel mogelijk vooraan aangebracht om de balans van de auto te verbeteren. Jos Verstappen denkt dat veel van de tijdwinst voor dit seizoen van Bridgestone moet komen.

"We moeten banden zien te krijgen die goed op onze auto passen", aldus Jos Verstappen in RaceReport. "Nu is dat nog niet zo, maar dat begrijp ik wel. We hebben niet veel getest, dus wat moesten ze meenemen?" Volgens RaceReport kan Minardi tijdwinst boeken door de banden optimaal af te stemmen op de auto.

Paul Stoddart laat zich inmiddels minder openlijk uit over zijn conflict met de topteams. "Ik heb een gesprek gehad met Ron [Dennis] om de lucht een beetje te klaren", aldus de Australiër. "Ik denk dat we allebei dingen hebben gezegd die we nu betreuren. We hebben afgesproken dat we onze meningsverschillen voortaan achter gesloten deuren bespreken. Mensen die mij kennen weten dat ik niet graag mijn mening achterhoud, maar ik denk dat het beter is voor Minardi. Er zijn zo veel meningsverschillen dat we ons beter op het racen kunnen concentreren en kijken of de tijd wat van de problemen kan wegnemen."