Cross-platform gamen niet mogelijk in The Agency

Lead designer Hal Milton heeft tijdens een presentatie in Las Vegas uitleg gegeven over de niet bestaande cross-platform mogelijkheid van The Agency.

Volgens Milton zijn er absoluut geen technische bezwaren, sterker nog: in het team zitten juist veel mensen die ervaring hebben met cross-platform gaming door de game Shadowrun (zie onze PC en Xbox 360 recensies). Volgens Milton is de reden dat The Agency geen cross-platform gaat ondersteunen dan ook puur filosofisch, Milton heeft namelijk geen zin om een van de platformen minder uit de verf te laten komen puur om alleen maar cross-platform te ondersteunen. Zo zal er bijna altijd met het vingertje gewezen worden bij cross-platform games, PC-gamers zullen zeuren dat de controls versimpeld zijn voor de consoles en console-gamers zullen klagen over de nauwkeurigheid van de toetsenbord/muis-combinatie.

There's no technological reason why you can't play cross-platform, but there’s a philosophical reason why design doesn’t want to do it. If we have to compromise one platform to support both, then we won't.

[...]

PC guys say, 'PS3 guys have aim assist and the controls nerfed for them'. And PS3 guys say, 'PC guys have a mouse and keyboard - it's all easier for them'. Even if it's not true.

Milton is daarentegen niet van plan om de twee platformen volledig naast elkaar te laten bestaan, binnen de community zal enige overlap zijn maar ook wordt er gewerkt aan metagame-elementen om toch nog enige rivaliteit tussen de platformen op te wekken.

The community stuff's pretty easy - there's an economy, and there's chat. On the gameplay side, I can't talk about what we're planning. But there are metagame elements that allow us to say, 'Hey PS3 guys, the PC guys care more than you!' And they’ll be, 'No they don't! I'll show you!

The Agency komt uit op zowel de PlayStation 3 als de PC, wanneer is voorlopig nog een raadsel.