Assassin's Creed "next-genny" tech-talk

Op Gamespot staat een filmpje waarin een medewerkster van Ubisoft Montreal de lead engineer van Assassin's Creed interviewt, of liever gezegd, hij babbelt een eind weg, en zij staat er leuk bij.

In de video bespreekt hij wat we kunnen verwachten op het gebied van animaties en hoe het publiek is opgebouwd. Zo heeft het personage Altaïr zo'n 5000 animaties, terwijl Prince of Persia slechts 500 animaties voor het hele spel heeft.
De uitdaging die een realistisch publiek met zich meebrengt bespreekt hij ook nog uitgebreid.

Tot slot vertelt hij over een feature die de "rock-climbing"-feature genoemd wordt. Het level-design in Assassin's Creed is hierdoor beperkt gebleven tot het uit de grond stampen van een stad. Het spel herkent automatisch waar Altaïr wel en niet tegenop kan klimmen. Het probleem met dit systeem is natuurlijk dat je de game-wereld op een natuurlijke manier moet afsluiten, maar het uiteindelijke resultaat is dat je vrij door de stad kunt rennen, en niet afhankelijk bent van wat de leveldesigners bedacht hebben.