Voortaan in-game reclame bij Davilex games
De deal wijst DUIA aan als het bureau dat zowel voor de in-game advertising als voor de promotie van de games zal gaan zorgen.
Het samenwerkingsverband was eigenlijk al eerder van start gegaan door de implementatie van radiozender City FM in de PC game Amsterdam Taxi Madness.
In-game reclame wordt door beide bedrijven, gamepublishers en reclamebureaus gezien als een van de meest interessante manieren van adverteren en het bereiken van communicatie met het publiek. Games bieden een breed scala aan adverteermogelijkheden zoals sponsoring, productplaatsing en promotie en ze helpen de adverteerders een publiek te bereiken dat moeilijker te bereiken is via de traditionele media.
De bedrijven zeggen dat de professionele aanpak van beide partijen garant staat voor het best mogelijke eindresultaat.
Aldus Hans Lange, Sales & Marketing Director van Davilex Games B.V."[...]
To underline our global ambition we took on Down Under Ingame Advertising (DUIA), who are clearly leading in the in-game advertising field, to provide us with partners and advertisers who want to associate and be part of the world renowned intellectual property that Davilex Games represents.
[...]"
Davilex Games heeft onlangs aangekondigd een aantal nieuwe, veelbelovende titels uit te gaan brengen waarmee zij haar positie van grote speler op de Europese gamesmarkt wil versterken.
Davilex begon in 2002 met het ontwerpen van games gebaseerd op poplulaire tv-series en films. Naast "Knight Rider: The Game" heeft Davilex ook de rechten op de populaire tv-serie uit de jaren 80 "Miami Vice". Davilex zal deze lijn voortzetten en zit al aan de onderhandeltafel over de rechten op andere bekende films tv-series.
Kijk voor meer info op de site van Down Under InGame Advertising.