Nieuws
Hamas behaalt absolute meerderheid

Fatah, de partij van de Palestijnse president Mahmoud Abbas, gaat er ook vanuit dat Hamas heeft gewonnen. Premier Qurei heeft inmiddels het ontslag van zijn kabinet aangeboden.
Hamas, aan de verkiezingen deelnemend onder de naam Blok voor Vernieuwing en Verandering, zegt zeker 77 van de 132 beschikbare zetels in het parlement te hebben behaald. De definitieve uitslag wordt echter pas later verwacht. Mocht Hamas werkelijk de meerderheid hebben behaald, zou dat zeer pijnlijk zijn voor de Verenigde Staten en Israël. Zij beschouwen Hamas als een terreurorganisatie en willen pas met de partij onderhandelen als zij haar gewapende strijd tegen Israël staakt. Het was de eerste keer dat Hamas deelnam aan de verkiezingen.
De Palestijnse president Abbas zal Hamas vragen een regering zonder Fatah te vormen, zo meldde de Palestijnse politicus Erekat vandaag. "De overwinnaars moeten hun verantwoordelijkheden nemen op elk terrein - politiek, veiligheid, economisch en nationaal", aldus Erekat. De Israëlische minister van defensie Mofaz heeft zijn veiligheidsadviseurs in spoedzitting bijeen geroepen in verband met de op handen zijnde overwinning van Hamas. De Israëlische regering zal ook in een spoedzitting bijeen komen.
In totaal deden aan de verkiezingen elf partijen mee. In eerste instantie leek het er nog op dat het voor Fatah mogelijk was een regering te vormen zonder Hamas, maar met enkele kleine, linkse partijen. Nu lijkt deze optie dus onmogelijk. Een regering met Hamas èn Fatah is wel een optie. Parlementskandidaat Mujshir al-Masri van Hamas meldde dat zijn partij niet alleen in de regering gaat zitten en dat er al gesprekken met Abbas zijn geweest over mogelijke samenwerking. Het is echter de vraag of deze samenwerking er daadwerkelijk komt. Hamas meldde vandaag al niet te willen ontwapenen.
Reacties
De VS heeft gemeld de uitslag van de verkiezingen te zullen accepteren, maar dat het Witte Huis vooralsnog niet van plan is samen te werken met een Hamas-regering. Eerst moet de beweging haar standpunten over Israël wijzigen en geweld afzweren, zo benadrukte de Amerikaanse president Bush gisteren nogmaals.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice meldde dat de VS Hamas blijft beschouwen als een terroristische organisatie. "Zoals wij hebben gezegd, je kan niet met een been in de politiek staan en met het andere been in het terrorisme. Daarom is onze positie inzake Hamas niet veranderd", aldus Rice.
De Europese Unie wijst een regering met Hamas niet direct af, maar stelt wel voorwaarden. "Het is duidelijk dat Hamas een substantieel deel van de stemmen heeft gekregen", aldus Europees Commissaris Benita Ferrero-Waldner van Externe Relaties. "Wat belangrijk is, is dat we graag met iedere regering samenwerken die bereid is zich van vreedzame middelen te bedienen."
De Nederlandse minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken was stelliger in zijn reactie. Een diplomatieke relatie met Hamas is pas mogelijk als de organisatie terreur en vernietiging van de staat Israël afzweert, aldus de minister.
Kofi Annan, hoogste baas van de Verenigde Naties, zei in een reactie dat Hamas zijn wapens moet neerleggen voordat ze kan deelnemen aan een democratische politiek proces. Annan zei er zeker van te zijn dat "er binnen Hamas wel degelijk wordt nagedacht" om de wapens neer te leggen.
Iran toonde zich verheugd met de overwinning van Hamas. Het land is blij met de keuze van de Palestijnen voor "de voortzetting van het verzet" tegen de Israëlische bezetting.
Update 21:33
Hamas blijkt inderdaad de absolute meerderheid te hebben behaald in het Palestijnse parlement. De partij krijgt 76 van de 132 zetels. De Fatah-partij houdt maar 43 zetels over, zo heeft de kiescommissie in Ramallah gemeld. Hamas wil nu zo snel mogelijk met de Palestijnse leider Abbas gaan praten over de vorming van een regering. Fatah heeft echter gemeld niet met Hamas in één regering te willen zitten.
Hamas kreeg op nationaal niveau 30 zetels en nog eens 46 kandidaten van hen wonnen op regionaal niveau. Fatah won 27 zetels via de nationale kieslijsten en 16 in de districten. De resterende dertien parlementszetels gaan naar vier kleine partijen en vier onafhankelijke kandidaten.
En nee, natuurlijk praat ik geweld van Moslims niet goed. Ik praat echter ook het geweld van Joden niet goed, of het geweld van Christenen. Alle geloven uit die regio hebben hun fouten gemaakt. Het hangt me alleen de strot uit dat er altijd maar selectief wordt gekeken.
Overigens vind ik dat er nogal stuitend met vooroordelen omgesprongen wordt. Vergeet niet dat de eerste regering van Israel net zo goed ontstaan is uit een terroristische organisatie. Of had jij nog niet gehoord dat Ben Gurion voordat de staat Israel tot stand kwam een paramilitie leidde met de naam 'Haganah'? En dat die paramilitie diverse 'dingen' heeft gedaan (het is uit de geschiedenis weg gecensureerd) om er voor te zorgen dat de staat Israel kon ontstaan?
Het is toch allemaal lood om oud ijzer. Beide zijden dragen evenveel schuld aan alle gewelddadigheden van de afgelopen 100 jaar. En zo te zien hebben ze er zin in om er nog een tijdje mee door te gaan. Laat ze alsjeblieft zelf hun bullshit oplossen. Je kunt ze wel telkens elkaars handje laten drukken en over en weer sorry laten zeggen, maar net als bij kleine kinderen zijn ze het de week erop al weer vergeten en hebben ze weer slaande ruzie.
Bij kleine kinderen kun je nog de hoop hebben dat ze opgroeien en er overheen komen. Maar dit zijn volwassenen die zich over en weer als losgeslagen kinderen gedragen. Als je al zo oud bent en NOG in het verleden blijft hangen, dan leer je dat niet meer. Hopeloos. =neen=
Kijk de oude geschriften er maar eens op na. In een conclaaf ergens in de jaren 11xx is na dagen overleg door de Christelijk kerk besloten dat de Azteken toch echte mensen waren en geen dieren, en dat de Spanjaarden dus niet het God-gegeven recht hadden om ze af te slachten. Als compromis werd aangenomen dat negers dan maar wel dieren waren, zodat ze onder het God-gegeven recht vielen om er over te heersen zoals het de mens goeddunkt.
Ik ben echt geen deskundige op dit gebied hoor, maar ik heb wel genoeg voorbeelden gezien uit de Christelijke geschieden om mij walgend van de Godsdienst af te keren.
Daarmee dus niet gezegd dat ik niet in God geloof. Ik geloof gewoon niet in een Godsdienst. Ik verwar de twee niet met elkaar zoals miljoenen mensen dat wel doen.
Wat mij vaak opvalt is dat als je naar de hadith wijst Moslims zeggen:
Ja, maar de Hadith is niet altijd betrouwbaar.
Vervolgens gebruiken de Moslims zelf de Hadith om iets duidelijk te maken. Zelfde met de Sharia, nu zeg je "het is een boek waar je geen rekening mee hoeft te houden". Echter, zodra er een Islamitische staat wordt gesticht zit men uit dat "onbelangrijke" boek wet te geven.
Of je neemt er nu afstand van zowel Sharia als Hadith of je accepteert dat deze gebruikt worden bij debatten tegen de Islam.
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Alleen omdat we in 1945 graag van de joden afwouden in west europa hebben we ze een eigen staat gegeven. We hadden het toch veel te druk met onzelf om ook nog eens alle terugkomers uit de concentratiekampen er ook nog bij te krijgen.
En de joden claimen het land enkel omdat hun dat door god zelf beloofd zou zijn. Yeah rigth geweldig. Lees het boek Corinthiers en huiver. Daar staat ook in beschreven wat de ware christenen moet doen met ongelovigen en homo's. daar wordt je ook niet blij van
Hoe denk je dat Afrika, zuid-amerika of delen van Azie bekeerd zijn? Denk je echt dat wij in de tijd van de kolonisatie echt mensen met lieve hand en goede argumenten bekeerden? Ga toch een eind fietsen. Als een europeaan ergens aan wal ging met zijn schip dan werd de vlag gepland en het land werd geclaimd voor god, koning en vaderland. Vervolgens werden de geweren en de missionarisen uitgelaten en die gingen echt niet apart aan de wandel.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
de getuigenis van een niet gelovige ine en islamitisch rechtbank wordt even zwaar geteld als van een moslim. ze worden allebei beoordeeld op hun betrouwbaarheid, hoeveel ze liegen, of ze ooit een misdaad hebben gepleegd etc. wat ben jij toch blind zeg. lees de koran eens , en lees eens over de geschiedenis van de islam, dan weet je wel beter.
En mensen maar beangstigend praten over de Hamas, een organisatie dat de raketten zelf in elkaar flanst. foto
De juiste wetgeving is opgezet door Imam Ali na de dood van de profeet. daarin staat naar mijn weten alles in wat nodig is om een succesvol islamitisch land te creeeren. Maar omdat niemand zich daar aan houdt, en niemand daar naar verwijst, geven ze de koran/sharia de schuld van terrorisme.
Overigens is er een grote rits aan wetten die alleen op Dhimmies (alles wat niet Moslim is in een Islamitische staat) slaan. Hou je maar niet van de domme dus.
No wonder they are pissed,
ff samengevat, de palestijnen/arabieren waren het oneens met de resolutie 181, waarin "Palestina zou opgedeeld worden in een Arabische staat, een joodse staat en een neutraal gebied rondom Jeruzalem en Bethlehem
...
De joods-Palestijnse leiding had vooral kritiek op de grenzen en met name het feit dat Jeruzalem - ondanks een joodse meerderheid - een VN-gebied zou worden."
joods-palestijnse leiding
ofwel, voor die tijd was het nog 1 gebied
hmz zoals ik het hier lees had de VN niet zo in moeten grijpen, of de beslissingen aan de bevolking over moeten laten.
In iedergeval, na deze resolutie brak er een "oorlog" uit
en het resultaat was een vernederende nederlaag voor de palestijnen
De wapenstilstand werd getekend door Egypte, Libanon, Jordanië en Syrië!!! (zie ik palestijnen of Israël?)
Reslulaat:
"Voor de staat Israël betekende dit dat zij een groter en minder onregelmatig gevormd gebied kreeg dan in 1948 was vastgesteld, maar voor de Palestijnen was de uitkomst desastreus. De delen van Palestina die niet Israëlisch werden, werden nu bezet door Jordanië (de Westelijke Jordaanoever) of Egypte (de Gazastrook). De Westelijke Jordaanover werd bovendien later eenzijdig geannexeerd door Jordanië"
Ofwel, de palestijnen zijn hier dus even zwaar genaaid, en Israël gaat er met de "jackpot" vandoor (bij wijze van)
tevens:
"Het conflict en het vernietigen van meer dan 500 Palestijnse steden en dorpen veroorzaakte een vluchtelingenstroom van circa 750.000 Arabisch-Palestijnen en meer dan 600.000 joden.
Joodse vluchtelingen migreerden naar Israël, terwijl Arabisch-Palestijnse vluchtelingen tot op heden zijn verhinderd zich in de omringende landen (met uitzondering van Jordanië) te vestigen omdat de omringende landen er vanuitgaan dat ze recht hebben om terug te keren naar hun land.
Tevens wensten de meeste vluchtelingen zelf terug te keren naar hun nu Israëlische woonplaatsen, wat de Israëlische autoriteiten slechts in kleine getallen toelieten."
In ieder geval kan ik me nu indenken dat de Palestijnen het tot op de dag van vandaag er niet mee eens zijn.
Ik zou me ook flink vernaaid voelen...
Oh en ff voor de duidelijkheid, ik ben het NIET eens met terrorisme.
Maar ook niet met de al te starre houding van Israël.
Ik heb de islam en de koran bestudeerd en ik daag jou uit om mij eens te beproeven, dan kan ik jou eens beproeven. kijken of je dan nog zo slim doet. door woordjes als Dhimmies op te noemen doe je jezelf voor als "Islam" kenner, terwijl je alleen over de islam weet wat je hier op fok leest.
Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold forbidden that which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizyah with willing submission, and feel themselves subdued. Surah al-Baqara 9:29
Ik weet meer dan je denkt. Doe niet alsof je een alwetende wijsheer bent. Je zit naar de Islam te kijken met je roze brilletjes. Ik geef toe dat ik het ook doe met een ander brilletje maar ik probeer nog wel bij de les te blijven.
Bovenstaande vers komt rechtstreeks uit de Koran en laat weinig aan de verbeelding over. Valt weinig aan uit te leggen lijkt me.
God has already helped you on many fields; and, on the day of Hunain, when your multitude appeared marvellous to you, but it did not avail you at all, and the earth, with all its vastness, was narrowed on you, and you turned back retreating.(25)
Then God sent down His tranquility on His Messenger and on the Believers, and He sent down hosts you did not see, and He punished the unbelievers; and that is the recompense of the unbelievers.(26)
Then God, thereafter, will turn to whom He will; and God is Forgiving, Merciful.(27)
O Believers, the idolaters are simply unclean, so let them not come near the Sacred Mosque after this year of theirs. And if you fear poverty, God will soon enrich you of His bounty if He will; God is Knowing, Wise.(28)
Fight those who do not believe in God, nor in the Last Day, nor do they forbid what God and His Messenger have forbidden, nor do they practise the religion of truth, from among those who were given the Book, until they pay tribute out of hand, duly humbled.(29)
And the Jews say, `Ezra is the son of God', and the Christians say, `Messiah is the son of God'; that is their utterance with their mouths; they imitate the utterance of the unbelievers before them; God destroy them; how perverted they are!(30)
lees alles. waarom staat er in de regel erna, niet "Destroy them" maar God destroy them? omdat er van onderwerp werd veranderd. het eerste onderwerp, wat jij hebt geciteerd gaat over tijden van oorlog. zoals je duidelijk kunt lezen. je weet misschien meer dan dat ik denk dat je weet, maar je kan navragen aan de wat oudere "fokkers" over mij. ik praat geen bullshit en doe alsof ik iets weet over de koran. ik kan ook arabisch lezen en schrijven en ben gelukkig volbloed Nederlander. misschien weinig aan jou verbeelding foto de koran lees je niet door 1 regel te nemen en je mening daarop te baseren. de koran moet je als geheel lezen. Ik heb nog nooit iemand zien zeggen dat hij een boek heeft gelezen van een of ander schrijver, als hij maar 10 zinnen heeft gelezen foto
Wat ik echter niet snap is het punt dat je wil maken? de vers die je daar aanvult heb je nog een stuk erger gemaakt. Heb je hier serieus geprobeerd om die vers te verdedigen door diezelfde vers aan te vullen met nog meer doosverwensingen en beldigingen richting ongelovigen?
Voor een geloof dat zo zeker is van zichzelf hebben ze wel erg veel regels om ongelovigen te bestrijden. Je werkt je alleen maar dieper in de nesten als je daadwerkelijk zo'n overduidelijke zin probeert te verklaren als iets goed.
Voor deze doodsverwensingen hoef je toch als ongelovige helemaal niet bang te zijn? je gelooft toch als ongelovige niet dat god jou kan vervloeken? Wat is dat het probleem? En aangezien "vrijheid van meningsuiting" heel normaal is in de westerse wereld, zou ik beledigingen ook niet zo serieus nemen als ik hun was foto oorlogen kan je niet voeren door alleen maar toe te kijken. Wens je je vijanden niet de dood als ze jou aanvallen? of val je ze aan met rozen en bloemen?
foto
foto
Ze hadden Irak moeten binnenvallen wegens meerdere malen gepleegde genocide tegen de eigen bevolking en niet wegens niet te vinden maar wel gebruikte massavernietigingswapens
Jammer hè dat de Koerden nu veel vrijer zijn dan onder Saddam, en dat hebben ze niet aan gasten zoals jij te danken.
Volgens mij is het letterlijk interpreteren van een stuk dat niet bedoeld is om letterlijk te interpreteren niet de beste manier om achter de ware intenties van *de islam* te komen.
(als er al 1 enkele islam zou zijn.)
Wie zegt bijvoorbeeld dat "fight" niet inhoudt een mondelinge strijd.. Of een spirituele stijd..
Arme kinderen ze worden vergiftigd voor het leven, sorry maar de liefdadigheid van brainwash ontgaat mij.
Het wachten is op de eerste aanslagen in Europa.
Oh nee, dat hebben ze al eens gedaan op de Olypische Spelen.
Laten we asjeblieft niet op de feiten vooruit lopen er kan hierdoor vanalles ontstaan.
Ik zie mogelijkheden.
De eerder genoemde overeenkomsten met Sin Fein zijn zeker niet uit de lucht gegrepen.
We weten dat vanuit politiek oogpunt vele stellige innames achteraf toch minder stellig blijken.
Het pappen-en-nathouden-tijdperk is hiermee denk ik van de baan, en waarschijnlijk is dit een trigger die het palestijnse volk aanzet tot het kritisch bekijken van hun eigen infrastructuur. De focus ligt nu zeker op interne zaken en dat is goed.
Hopelijk wordt er niet te inpulsief gereageerd door de internationale politiek, dit kan nog alle kanten op denk ik.
Er staat ons nog heel wat te wachten!
Echt goed voor de Palestijnen zal het niet zijn, dit loopt volgens mij uit op of een totale oorlog met Israël, of een buregeroorlog onder de Palestijnen, in beide gevallen zal de bevolking er niet beter van worden.
En vindt je het gek dat het beter is geregeld dan de islamtische staten?
er wordt met miljarden in Israel gestookt.... dus jah dan zal je ook een goed staat....
"De naam Palestina werd door de geschiedenis heen als volgt gebruikt:
* De Oud-Grieken gebruikten oorspronkelijk de naam Palestina enkel om de kuststreek aan te duiden. De naam werd vermoedelijk afgeleid van Filistea, 'land van de Filistijnen'. Later gebruikten de Grieken (en de Romeinen) de naam niet enkel voor de kuststreek, maar duidden ze er ook het 'land van de joden' mee aan.
* In 135 wilde de Romeinse Keizer Hadrianus elke verwijzing naar de joden verwijderen. De (herstichte) stad Jeruzalem werd Aelia Capitolina genoemd en de Romeinse (Byzantijnse) provincie 'Syria-Palaestina'
* In 1920 werd Palestina de naam voor het mandaatgebied dat de Britten toegewezen kregen door de Volkenbond. Oorspronkelijk bevatte het mandaatgebied Palestina eveneens een gebied ten oosten van de Jordaan maar in 1923 werd het mandaatgebied gesplitst en bedoelde men met het Brits mandaatgebied Palestina enkel het gebied tussen de Middellandse zee en de Jordaan.
* In de actuele context wordt de naam 'Palestina' gebruikt voor de onafhankelijke Palestijnse staat waarnaar de Palestijnse Autoriteit streeft. Zie hiervoor ook de Palestijnse Gebieden.
Door de hele geschiedenis heen is Palestina bewoond en bestuurd door verschillende volkeren met elk hun eigen religie. Het joodse volk had er (gedurende een aantal eeuwen, en met enkele onderbrekingen) haar hoofdstad, Jeruzalem."
Bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina
En verder hoeven de islamieten helemaal geen hekel aan Joden te hebben, immers de "profeet" Mohammed had groot respect voor de Joden en zelfs toen hij op de vlucht was voor de arabieren, die hem niet als profeet zagen, niet op steun kon rekenen van een Joodse gemeenschap had hij nog niet zijn respect verloren, hij was enkel teleurgesteld.
Dit toont voor mij aan dat ze Hamas boven Palestina zetten.
Maar zoals ik al aangaf kan ik het mis hebben en eerlijk gezegt hoop ik dat ik het mis heb, anders hebben we er weer een hoop leed bij op deze wereld.
Het gaat om hun land jah...en daar gaat het allemaal om...het verhaal moet niet omgedraait worden..want dat is precies wat "Israel" probeert te doen...Ze draaien het verhaal altijd naar de joden...
Het gaat hier om een afgepakte Land die door terreur door Israel is ingenomen!!! Hoe denk je dat het verzet tegen "Israel" begon?
Denk je dat ze begonnen met moorden van "burgers"?
Ze begonnen ook met doden van Soldaten...
Maar later begon Israel met het moorden van onschuldige Palestijnen...Maar door hoor je natuurlijk heel weinig van in NL.(trouwens israel begon vanaf het eerste jaar dat ze Palestina innamen met het moorden van palestijnen)
Tjah het Nederlandse verzet kreeg na een tijdje steun van de amerikanen en werd Nederland bevrijdt...
Ik weet het zeker dat als nederland nog steeds was bezet door de duitsers en geen wapens hadden...dan zou het verzet naar andere alternatieven zoeken.!!
En ten 2e...In mijn ogen is er in "Israel" geen "onschuldige burgers"
Vanaf het begin dat je "Israel" binnentreed dan ben je op een bezete gebied...
Alle "Israeliers" die naar "israel" komen wonen weten dat Palestina is bezet door "Israel" en toch gaan ze wonen.
Dus in mijn ogen zijn het geen onschuldige burgers maar mensen die in een bezete land wonen. Joden buiten Israel zijn niet slecht...Maar binnen Israel wel foto
En Hamas is in mijn ogen en in vele ogens een Vrijheid strijders die door "Israel" werden gedwongen wapens te dragen foto
ja en wat wil je daarmee zeggen? foto
Weetje wel hoe "Israel" is ontstaan??
Het is gemaakt door jou "Neutrale" orgaan (VN)
Israel beschikt over meer dan 200 atoom koppen waarbij je alle arabische Landen( +- 27 landen) kan vernielen.
Hierover hoor je natuurlijk niks he foto Lekker democratisch zijn we he foto
Zo zal een pro israelische reactie hier klinken
En dan durven sommige mensen hier niet geloven dat Europa en Amerika hebben afgesproken om een joodse staat voor de joden te crieeren omzo van al die joden af te komen
Ik blijf positief, ik denk dat zij de hand nu wel in eigen boezem zullen gaan steken.
Ben alleen o zo bang voor provocatie..
brainwash zegtie...de enige die hier gebrainwasht is dat ben jij foto
was het niet in Munchen ? (weet het niet meer zeker)
Palastijnse regering vermoorde onschuldige Isrealische mensen. Palastijnse regering is nu ook democratisch gekozen.
Ik zie geen verschil. Ze zijn allebei net zo slecht. Of goed het is maar hoe je het bekijkt.
En kom niet met het slechte argument dat Isreal zich verdedigt tegen terreur. Kleine jongetjes doodschieten op de straten van PALESTINA = strijd tegen terreur
fotofotofotofotofotofotofotofoto
Maar goed, ik ben benieuwd wat hamas nu gaat doen. Waarschijnlijk zijn ze zo fanatisch dat ze hetzelfde gaan proberen als de afgelopen 60 jaar. Al die dingen die zulke fantastische resultaten hebben opgeleverd voor het palestijnse volk.
Kijken of deze geloofsfanaten ook nog creatief kunnen denken. Interessant.
Helaas geven de Palestijnen met hun keuze voor Hamas aan, dat zij graag op de door hen ingeslagen weg, namelijk die van terreur en vijandigheid, willen blijven doorgaan. Zij hebben voor mij hiermee eens te meer bewezen dat zij Westerse steun, in welke vorm dan ook, niet waardig zijn. Hopelijk komt daar in de toekomst nog verandering in.
Dat wordt hier nogmaals geïllustreerd, eerder gebeurde dit de laatste jaren in de VS en ook hier in NL.
edit: voordat ik alle voorstanders van democratie over me heen krijg: ik ben ook voor democratie, het is nu eenmaal een niet zo effectieve, maar wel de minst slechte staatsvorm.
Met een beetje geluk geldt die ook voor Hamas. Palestijnen zijn gewone mensen net als als iedereen. Overal ter wereld zijn de meeste mensen gewoon gematigd en willen ze een rustig leven. Als Hamas de meerderheid die ze nu hebben vast willen houden zullen ze ook maatregelen moet nemen die het leven van de Palestijnen verbeteren. Dat zal niet lukken door een keiharde confrontatiekoers te blijven varen. Als ze achter de schermen met Israel onderhandelen kunnen ze voor de vorm nog een tijdje blijven roepen dat Israel vernietigd moet worden. Dat heeft Arafat ook nog heel lang volgehouden. Als er aan de Israelische kant dan ook een krachtige leider komt die pragmatisch denkt (zoals Sharon de laatste jaren) zouden we nog wel eens een vreedzamer toekomst tegemoet kunnen gaan. Feit is dat er vrije Palestijnse verkiezingen geweest zijn. Er is een duidelijke uitslag en de terreurorganisatie Hamas is bij het politieke proces betrokken. Ze moeten nu laten zien dat ze werkelijk wat voor de Palestijnen kunnen betekenen en met zelfmoordaanslagen lukt dat niet. Dat is allemaal winst.
De mensen die posten gaan altijd terug naar een tijdstip dat hun uitkomt, terwijl geen enkel tijdstip uitkomt bij een oplossing.
Het is heel simpel: de arabieren verliezen ( een palastijn is een jood in het ergste geval .. en geen Christen of Moslim) hoe dan ook.Een middelmatige criminele organisatie zou die 1,7 mil arabieren nog de nek omdraaien en daar blijft het bij.
De persoon die Hamas de das om zal doen zal een Moslim zijn, een echte...
geen rook verslaafde of drank behoevende...
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
1 partij heeft verloren. Helaas de partij die ook al eeuwen door de Arabieren door de mangel werd gehaald.
Ahmadinejad, leader of Iran
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Want vergeet niet dat Hamas Israelische vrouwen en kinderen als legitimate targets beschouwd en dan ook probeert er zoveel mogelijk te killen, wat heet Hamas is hiermee het verlengstuk van Eichmann.
Echter er was geen mandaat van de VN....dus als ze het wel gedaan hadden had ongetwijfeld Rusland, China de Arabische en de linkse Europese media moord en brand geschreeuwd.
Maar als het aan jou en de linkse partijen als de SP en Groen Links ligt wordt er nooit ingegrepen, ook niet bij genocide omdat het "vermoorde volk" dat volgens jullie standpunt zelf moet doen.....Zie ook Darfur waar niet ingegrepen is omdat Rusland, China, Frankrijk en de Arabische wereld dat niet wilden.
Dat er dus tienduizenden mensen vermoord en nog meer vrouwen en....................kinderen bewust verkracht zijn...tís niet anders, er is dan ook nul komma nul demonstratie geweest van links tegen de tragedie in Darfur.
Ik ben ook nog naar een meeting van Amnesty hierover geweest.
En weet je wanneer er weer gelachen werd, als iemand weer kritiek had op de Amerikanen, en tuurlijk je kan altijd wel iets vinden toch....
Het lijkt erop alsof bij elke kritiek op de USA elke linkse persoon een orgasme krijgt zo prettig voelt men zich dan.
In plaats van hun pijlen eens te richten op landen als Rusland of China.
Let wel, ik heb ook jaren links gestemd, misschien hebben we wel naast elkaar gelopen op een demonstratie....who knows...maar ik kots geleidelijk aan op het zelfgenoegzame "show idealisme" van wat zich nu links noemt.
Hetzelfde zie je nu ook weer gebeuren bij de Afghanistan discussie.
waarom zullen we onze mensen inzetten om anderen te beschermen, wie weet wordt er wel op ons geschoten...oh jee....
Gelukkig zijn er nog enkele mensen aan de linkerzijde als Max vd Stoel en Mient Jan Faber bij wie het licht nog niet is uitgegaan...en pleasant surprise Ad Melkert!
[..]
Die fout kun je niet corrigeren door de opbouw van het land uit te besteden aan niet Irakese bouwmaatschappijen. Die fout kun je niet corrigeren door
westers gezinde marionetten als nieuwe leiders te installeren
[quote]
Waren er een tijdje geleden geen verkiezingen waar het gros van de mensen ondanks de kans op aanslagen zijn gaan stemmen...
En die lijsttrekkers waren dat allemaal marionetten van Bush??
Ik dacht het niet.
probeer nou eens onbevooroordeeld naar Irak te kijken ipv met een SP-standpunt.
Ik ben blij dat jij de hamas nuchter bekijkt.
Was de Europese Unie trouwens niet de grootste sponsor van de palestijnen met een half miljard euro ofzo? Wordt nog lachen als die kunstmatige economie daar ineenstort als hamas met oorlogszuchtige taal op de proppen komt.
Dat dat landje nog niet in een burgeroorlog uiteen is gevallen, echt ongelofelijk. Want er komt nu onherroepelijk een strijd tussen de fanatici en de pragmatici.
democratie a la usa = wij kiezen jullie leiders uit en niet jullie!
Er is totaal geen sprake van een gelijke strijd.
Leve Palestina!!!!
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
ik weet niet of je enig idee hebt van de geografische ligging van deze gebieden, maar ik zou als israel zijnde dat platnuken toch even laten
*O* De Harvest Machine; hoe het allemaal begon *O*
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
Enne Israel is gewoon een illegale staat, joden hebben altijd in het land van palestina gewoond.. Maar wat er is gebeurd is dat ze groot stuk alszijnde ' Joods ' hebben uitgeroepen en de moslims eruitgepleurd.
Ik zou ook boos zijn foto
Niet praten over dat waar je niets van weet.
Come on FC!
Ik wens jou en al je medestanders het volgende toe: wees vrij. Het zegt je niks, maar het is het beste wat je ooit is toegewenst, hoewel je daar misschien pas bij je dood zal achterkomen.
Je dood, die ongetwijfeld door de Joden zal zijn veroorzaakt. fotofoto
Come on FC!
Geloof dus echt niet dat daar rust komt.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Het verschil is wel dat Israel gerichte "aanslagen" doet, meestal na aanleiding van een zelfmoord aanslag waarbij onschuldige burgers om komen! foto
De geheime dienst van Israel is de beste en meest geavanceerde van de wereld (kan America nog wel wat van leren), dat is ook nodig voor hun eigen veiligheid.
Er gaan vanuit Israel's kant ook genoeg dingen "fout" / er zijn ook genoeg Israeliers die dingen doen die niet mogen!
Maarjha dat is in elke oorlog wel het geval (zie Amerikaantjes maar weer, ff filmpje opnemen van "hun geiteneukertjes" in één of ander cellencomplex).
Wat ik in ieder geval duidelijk wil maken is dat de Israelische overheid er in ieder geval wel wat wil doen om vrede te krijgen. Houden "hun volk" ook niet dom (wat aan de andere kant wel gebeurd). Het doel van de acties die door Israel uitgevoerd worden hebben ook als doel om "de lafwaard" hoofdjes meestal een koppie kleiner te maken (de meesterbreintjes achter de aanslagen wel te verstaan). Hierbij komen ook onschuldige burgers om, maar relatief gezien VEEEEEEL minder dan bij zo'n k#()*#@T aanslag!
Ik ben benieuwd wat er "ons" nu allemaal staat te wachten... ziet d'r niet best uit iig foto
Een boek met richtlijnen (bijbel, koran, thora, boek van Zem the God Of the Mattresses) kan op zichzelf geen reden zijn voor wat voor conflict dan ook. De geschriften zijn niet, nooit, opgesteld om een houding tegenover buitenstaanders voor te schijven, alleen een houding tegeonver henzelf. De heilige boeken schijven richtlijnen tot gedrag voor zichzelf voor. Hoe *zij* moeten denken, niet hoe zij *over anderen* moeten denken. Dat is ook hun functie. Ondanks alle oorlogsverhalen of quotes over andersdenkenden.
Een ieder die het in zijn hoofd haalt om hier conclusies uit te trekken voor wat betreft "ongelovigen" of anderen, is verkeerd bezig. Dat geldt voor de aanhangers van het boek, of de gelovigen, maar dat geldt ook voor de "tegenstanders" van dat boek.
Wat trouwens niet wil zeggen dat kritiek op de letterlijke volgers van zo'n boek ongepast is. Het gaat in zo'n geval niet om het boek, maar om de letterlijke volgers ervan. Tenminste, als het om verstandige mensen gaat. Domme mensen halen regels van een boek aan om een compleet geloof te bekritiseren. Dat geldt voor ieder geloof en de aanhangers ervan. Verstandige, ware en oprechte mensen weten wat ze moeten denkenhoewel het voorkomt dat ze af en toe( te) laat zijn met het doorhebben van deze waarheid.
Hoofdpunt: haal de balk uit uw eigen ogen weg voor u de splinter bij een ander wil verwijderen. Een Joods/Christelijk gezegde, waar ongetwijfeld een Islamitische variant op bestaat. foto
Come on FC!
fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofoto
foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken