Marktleider Shell heeft de adviesprijs voor benzine donderdag opnieuw verlaagd. Na explosieve stijgingen in de afgelopen weken, is dit de tweede keer deze week dat de prijs zakt. De adviesprijzen liggen nu 3,4 cent lager dan gisteren. Een liter euro ongelood komt nu op 1,495 euro. Super plus komt op 1,549 per liter. Diesel bleef gelijk in prijs en kost 1,115 per liter.
Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. De prijsstijgingen in de afgelopen weken waren het gevolg van de orkaan Katrina. Olieplatforms, raffinaderijen en oliepijpleidingen raakten zwaar beschadigd. Dat alles in combinatie met hoge olieprijzen zorgde voor dure benzine. Zaterdag werd de absolute recordadviesprijs bereikt, een liter euro kostte toen 1,549 euro.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Op donderdag 8 september 2005 11:37 schreef Naiefje het volgende: We vinden het met z'n allen toch allemaal goed? We blijven maar rijden en rijden. We blijven maar tanken en tanken. .... slaap lekker door. foto
veel kunnen niet anders.. ook al zouden ze willen..
ik snap sommige stomme reactie niet!! Schreeuwen van ga met de fiets niet iedereen zit op school er zijn ook mensen die werken!! Dus ik moet van hoensbroek naar maastricht maar fietsen wees rieel man. Door dat we een auto hebben kunnen we werk hebben zonder auto heb ik geen brood op mijn tafel. Kinderen die op benzineprijzen reageren houden jullie maar bezig met knikkeren en gamen de hele dag en laat het werk aan de volwassenen over!!!! Stelletje save de trees motherfuckers, als er auto's op een schonebrandstof komen ga ik er wel in rijden anders heb ik geen keus. de groeten foto
Op donderdag 8 september 2005 11:46 schreef Jeepee3434 het volgende: Krijgen we hier nu bij elke prijsverhoging en prijverlaging een item in FOK? Interresseert me geen hol, heb een leasewagen.
Niet iedereen heeft een leasewagen, vriendelijke egoist...
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:53 schreef ritz het volgende: ik snap sommige stomme reactie niet!! Schreeuwen van ga met de fiets niet iedereen zit op school er zijn ook mensen die werken!! Dus ik moet van hoensbroek naar maastricht maar fietsen wees rieel man. Door dat we een auto hebben kunnen we werk hebben zonder auto heb ik geen brood op mijn tafel.
"Dan zoek je maar werk dichterbij huis, of verhuis je maar richting je baas" of "Er bestaat ook OV" zijn de reacties die je dan meestal krijg van die "save the tree motherfuckers" hier foto
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Op donderdag 8 september 2005 11:46 schreef Jeepee3434 het volgende: Krijgen we hier nu bij elke prijsverhoging en prijverlaging een item in FOK? Interresseert me geen hol, heb een leasewagen.
Je bent een ***** met je ****** lease bak, ik wed dat je je plasser niet eens omhoog krijgt. ontopic 3.4cent is een begin ..laat ze rr maar een 0 achterplakken
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.” “I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
Op donderdag 8 september 2005 11:14 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Omdat de Nederlander graag in een land woont waar zijn bedje gespreidt is, waar zorg op een hoog niveau staat (en dat doet het en het is relatief nog goedkoop ook, huilies), waar opvang en/of geld en/of hulp is voor alle vormen van zieken, bejaarden, thuis- en daklozen, huurders, huiseigenaren, verslaafden, asielzoekers, werklozen, arbeidsongeschikten, misdadigers, slachtoffers, minderbedeelden (zowel geestelijk, lichamelijk als maatschapelijk), mensen in psychische nood en wat dies meer zij, etc. etc., etc. En o wee, als er ergens een beetje bezuinigd wordt. Dan is het land te klein. Maar ondertussen leven we nog steeds in een land waar de burger verschrikkelijk veel krijgt toegeworpen. Alleen zijn we zo verwend dat we dat niet meer zien, we denken dat dat normaal en vanzelfsprekend is. En nog erger, we denken dat het gratis moet! Dubbeltje op de eerste rang, anyone?
Al die maatregelen kosten keiharde euro's. En die moeten door de burger worden opgebracht. Linksom of rechtsom. Ik vind het daarom een goede zaak dat de automobilist de melkkoe is. Hij verbruikt brandstof en duurzame productiemiddelen, vervuilt het milieu, verslijt asfalt en daar moet ook allemaal wat tegenover staan. Terecht dus dat dat uit zijn portomonnee komt. Het zou te gek voor woorden zijn als we dat over de rug van de niet-automobilist moesten regelen.
Er zijn dus 3 opties: 1. We houden het zo met die hoge accijnzen en het is een redelijk eerlijk systeem. 2. We verlagen de accijnzen en verhogen andere belastingen want het geld blijft nodig. Hierdoor komt er een onrechtmatige spreiding van lasten. 3. We heffen de verzorgingsstaat op! Belastingen en accijnzen kunnen drastisch naar beneden, want er is veel minder geld nodig en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen welzijn.
Kiest u maar!
Laat me raden: jij bent geen automobilist? Het lijkt me volkomen normaal om kosten die voor iedereen gemaakt worden ook over de rug van de niet-automobilist te heffen. Dat automobilisten brandstof en duurzame produktiemiddelen gebruiken is geen zaak van de overheid, kosten voor milieuvervuiling en wegenbouw mogen daarentegen best teruggehaald worden bij de verbruiker en vervuiler. Maar denk je nu werkelijk dat de belastingen en accijnzen die uit de automobilisten getrokken worden niet kostendekkend zijn hiervoor? Ik in ieder geval niet zonder degelijke cijfermatige onderbouwing.
echt weer een zoethoudertje. 3 stappen naar voren, een terug, 3 stappen naar voren ect...
Helaas is het verboden om op brandstoffen te rijden waarover geen accijnzen zijn betaald foto We zijn verplicht om de dure meer verontreinigende brandstoffen te gebruiken!!!!
Op donderdag 8 september 2005 10:59 schreef SjacoBaco het volgende: wen d'r maar vast aan... over een paar jaar is de benzine prijs ¤2,10! Olie raakt op... en het alternatief is allang bekend bij de mensen van shell en esso alleen ze vullen eerst nog even de staatskas en hun eigen portomonnee...
Tegen die tijd is het schoon rijden helemaal in en rijdt iedereen op frituurolie foto Of waterstof.. Of op electromotoren van 5 kiloWatt foto haha 8)
\[i\]"Life's too short for boring HI-FI"\[/i\] - Densen Audio Technologies
Check deze site maar even, heeft de ruwe olie prijzen van de laatste 12 maanden. Hij is over die periode gezien alleen maar gestegen. Dan lijkt het misschien heel wat dat de benzine nu een paar cent gedaalt is, maar die stijgende lijn blijft. BBC
Op donderdag 8 september 2005 11:14 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Omdat de Nederlander graag in een land woont waar zijn bedje gespreidt is, waar zorg op een hoog niveau staat (en dat doet het en het is relatief nog goedkoop ook, huilies), waar opvang en/of geld en/of hulp is voor alle vormen van zieken, bejaarden, thuis- en daklozen, huurders, huiseigenaren, verslaafden, asielzoekers, werklozen, arbeidsongeschikten, misdadigers, slachtoffers, minderbedeelden (zowel geestelijk, lichamelijk als maatschapelijk), mensen in psychische nood en wat dies meer zij, etc. etc., etc. En o wee, als er ergens een beetje bezuinigd wordt. Dan is het land te klein. Maar ondertussen leven we nog steeds in een land waar de burger verschrikkelijk veel krijgt toegeworpen. Alleen zijn we zo verwend dat we dat niet meer zien, we denken dat dat normaal en vanzelfsprekend is. En nog erger, we denken dat het gratis moet! Dubbeltje op de eerste rang, anyone?
Al die maatregelen kosten keiharde euro's. En die moeten door de burger worden opgebracht. Linksom of rechtsom. Ik vind het daarom een goede zaak dat de automobilist de melkkoe is. Hij verbruikt brandstof en duurzame productiemiddelen, vervuilt het milieu, verslijt asfalt en daar moet ook allemaal wat tegenover staan. Terecht dus dat dat uit zijn portomonnee komt. Het zou te gek voor woorden zijn als we dat over de rug van de niet-automobilist moesten regelen.
Er zijn dus 3 opties: 1. We houden het zo met die hoge accijnzen en het is een redelijk eerlijk systeem. 2. We verlagen de accijnzen en verhogen andere belastingen want het geld blijft nodig. Hierdoor komt er een onrechtmatige spreiding van lasten. 3. We heffen de verzorgingsstaat op! Belastingen en accijnzen kunnen drastisch naar beneden, want er is veel minder geld nodig en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen welzijn.
Kiest u maar!
fotofotofoto helemaal mee eens, de meeste mensen hebben alleen maar rechten, plichten hebben ze nooit van gehoord...
Op donderdag 8 september 2005 12:40 schreef Beezz het volgende:
[..]
Collega bij mn moeder op kantoor fietst al 20 jaar iedere door de weekse dag van Rotterdam naar Haarlem naar z'n werk.
Iedereen kan anders.
Ik fiets het ook vaak nu.. maar ik heb ook vaak dat ik tijdens werktijd naar een klant moet die welgeteld 43 km verderop zit met zijn bedrijf.. zie je mij dat op de fiets doen? beetje nadenken.. Niet iedereen kan anders!
ik fiets ook elke dag 25 km heen en 25 km terug naar m'n werk, dus niet klagen mensen.
nee, ik kan de reactie van de automobilist wel voorstellen. Ik heb zelf dan geen auto maar ik kan de reactie goed begrijpen. BTW de mensen die dit nog te laag vinden die gaan toch meer betalen voor de mensen die dat wel willen...
laten die kinders maar 2,10 euro betalen en dan de prijs zakken voor de mensen die tegen zijn foto
"gvd veel te duur" "die accijns moet eraf" "nee dat kan neit daar onderhouden we de wegen van" "ga toch fietsen" "flikker op ik heb de auto nodig voor het werk"
Even de reacties van alle benzineberichten samengevat.
--- And when the leaves fall the land looks more human it's got me questioning the essence of my farm boy blues hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Op donderdag 8 september 2005 13:16 schreef Naiefje het volgende: Tsja, we blijven maar klagen en klagen..... 't is toch ook wat he? Wat hebben we het hier in het westen toch slecht.... poeh poeh....
Weet je? Iemand zei ooit tegen mij: "Jullie hebben VEEL te VEEL en klagen om NIKS." 't is nog waar ook.!
Diezelfde persoon vroeg me waarom wij een THT datum op onze levensmiddelen zetten. Het antwoord staat dus hierboven.
Met al die belastingen en accijnzen krijgen we het hier vanzelf wel slecht ja. Ik ben het met je eens dat we teveel klagen (en vervolgens niks doen) het probleem is: we hebben hier te veel waardoor zich alleen maar meer en meer problemen voor doen. Wat we niet hebben, daar kunnen we ook niet over klagen! Daar was ook een spotje van toch?
Maar ja, wij hebben nu eenmaal de luxe om ergens over te kunnen klagen dus doen we dat lekker foto is het niet de benzine prijs, dan is het wel de belastingsdienst etc etc. foto
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Op donderdag 8 september 2005 10:40 schreef GREENSKiN het volgende: Ik vind dat een bedrijf als Shell deze schommelingen moet opvangen met behulp van haar oliereserves.
Waarom zouden ze dat doen? Het is een commercieel bedrijft. Waarom zouden ze ook maar 1 cent minder voor hun product vragen dan wat ze er op de markt voor kunnen krijgen? We blijven met z'n allen toch wel rijden, we zijn dus van brandstof afhankelijk dus Shell zou wel gek zijn om haar prijzen te matigen. Dat kun je gewoon niet van een commercieel bedrijft verwachten, laat staan eisen. Zo werkt de markt nou eenmaal; we willen met z'n allen toch niet naar een communistisch systeem neem ik aan, waarbij de overheid gewoon de productie + prijs van een product *bepaalt* ?
Forecast for tomorrow - a few sprinkles of genius, and a chance of DOOM!
Op donderdag 8 september 2005 13:27 schreef BobbyB het volgende:[..] Met al die belastingen en accijnzen krijgen we het hier vanzelf wel slecht ja. Ik ben het met je eens dat we teveel klagen (en vervolgens niks doen) het probleem is: we hebben hier te veel waardoor zich alleen maar meer en meer problemen voor doen. Wat we niet hebben, daar kunnen we ook niet over klagen! Daar was ook een spotje van toch?
Maar ja, wij hebben nu eenmaal de luxe om ergens over te kunnen klagen dus doen we dat lekker foto is het niet de benzine prijs, dan is het wel de belastingsdienst etc etc. foto
Nou, kijk.... ... da's nou het probleem waar we hier mee zitten. Kijk eens om je heen.... wel goed kijken hè? Hebben wij te klagen?
Nee dus. Er zijn tenslotte nog alternatieven genoeg.......
Op donderdag 8 september 2005 13:35 schreef RagingR2 het volgende: .......we willen met z'n allen toch niet naar een communistisch systeem neem ik aan, waarbij de overheid gewoon de productie + prijs van een product *bepaalt* ?.......
Doet de overheid dat dan niet min of meer? Met die hoge accijnzen? Er zijn landen (geloof het of niet) waar de overheid subsidie geeft op brandstof. En dat zijn NIET de rijkste landen hoor.
Ik klaag niet....... want ik heb niks te klagen! .... slaap lekker verder
Er zijn ook mensen of bedrijven die weinig tot geen keus hebben willen ze hun zaken goed blijven runnen. Die zijn als het ware afhankelijk van brandstof. Maar ja, dat is iets waar wij met z'n allen nu eenmaal voor kiezen in een rijk westers land. Wij willen immers ook allemaal dat de post op tijd komt en dat de vakken in de supermarkt op tijd gevuld worden. Dus moeten die bedrijven die dat regelen, en wij als maatschappij, ook bereid zijn om de hoge prijs voor brandstof te bepalen die door deze afhankelijkheid bepaalt wordt. Shell zou immers wel gek zijn om de prijs van de benzine te matigen als mensen ook bij hoge prijzen het product toch wel afnemen!
Forecast for tomorrow - a few sprinkles of genius, and a chance of DOOM!
Op donderdag 8 september 2005 12:41 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Van welke kosten die ik noemde vind jij het normaal dat die ook op niet-automobisten verhaald wordt? Dat begrijp ik niet helemaal!
Het kwam op mij over dat jij vond dat de kosten van de verzorginsstaat gehaald mocht worden bij de automobilist. Ik vind niet dat een automobilist meer credit is aan het monster genaamd 'Verzorgingsstaat', en het is dan ook onrechtvaardig om hem onevenredig veel te laten betalen. Een situatie die volgens mij nu wel aan de hand is.
quote:
Optie 3 lijkt mij idd de beste, maar dan heb je pas echt ruzie met de centrum-linkse Nederlandse bevolking!
Achja.... om Churchill nog maar eens aan te halen: "het beste argument tegen democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde kiesgerechtigde" foto
Nee hoor kan best, je meot alleen niet meer op je zadel gaan zitten, maar dus gewooon op de pedalen gaan staan foto dan heeft de balzak gewoon alle ruimte die die nodig heeft. Als je dan bang bent dat je bij het plots remmen of botsen hard op de stang kletst moet je een wijvenfiets nemen foto
--- And when the leaves fall the land looks more human it's got me questioning the essence of my farm boy blues hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Op donderdag 8 september 2005 11:34 schreef Pittzz het volgende:
[..]
Hoezo trapt niemand hier meer in? We doen al jaaaren niks anders.
We tanken allemaal als lemmingen gewoon rustig door en rekenen zonder te protesteren gewoon weer (meer) af.
En het wordt alleen maar erger.................
je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen. veel mensen hebben die auto nodig die kunnen niet zonder. en denk je nu echt dat mensen zonder te morren die bende afrekenen? Ja de hoge piefjes en de zakenknulletjes die morren niet, die krijgen lekker alles vergoed van het bedrijf.. maar we hebben niet allemaal die luxe...
Op donderdag 8 september 2005 14:24 schreef rencstyle het volgende:
[..]
je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen. veel mensen hebben die auto nodig die kunnen niet zonder. en denk je nu echt dat mensen zonder te morren die bende afrekenen? Ja de hoge piefjes en de zakenknulletjes die morren niet, die krijgen lekker alles vergoed van het bedrijf.. maar we hebben niet allemaal die luxe...
Er morren wel veel mensen maar ze doen toch niks bedoelt ie denk ik. Iedereen roept wel dat het een schande is, maar niemand rijdt weg zonder te betalen ofzo of blokkeert raffinaderijen zoals in Engeland weleens is gebeurd geloof ik
--- And when the leaves fall the land looks more human it's got me questioning the essence of my farm boy blues hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Logisch! Hoe graag de olieboeren de benzine ook duurder krijgen, die orkaan was geen reden! Daar werd namelijk voornamelijk raffinage-capaciteit uitgeschakeld. Dus er wordt minder olie omgezet in benzine. En het probleem was niet de raffinage, het probleem was de ruwe olie. Nu gaat die ruwe olie simpelweg ergens anders heen, geen reden tot prijsstijgingen.
Op donderdag 8 september 2005 14:33 schreef RemcoDelft het volgende: Logisch! Hoe graag de olieboeren de benzine ook duurder krijgen, die orkaan was geen reden! Daar werd namelijk voornamelijk raffinage-capaciteit uitgeschakeld. Dus er wordt minder olie omgezet in benzine. En het probleem was niet de raffinage, het probleem was de ruwe olie. Nu gaat die ruwe olie simpelweg ergens anders heen, geen reden tot prijsstijgingen.
Maar er is dus wel minder capaciteit om die ruwe olie om te zetten in benzine (en derivaten). Maw is het maximale aanbod van benzine tijdelijk verlaagd. Marktwerking: vraag min of meer gelijk & aanbod daalt -> prijs stijgt. Totdat de raffinaderijen in New Orleans en omgeving weer volledig draaien zal de prijs nog wel even hoog blijven. Voorlopig geloof ik niet dat dat erin zit, omdat de meeste (petro-)chemische fabrieken in die streek niet of met een minimale bezetting draaien.
De benzine goedkoper en wanneer wordt die weer duurder. Want volgens mij heeft onze regering aandelen in de shel en hebben ze geheime afspraakies om meer van de burgers nog te kunnen plukken op een legale manier. Zelf verrijking noemen ze dit. Wanneer gaan ze hier eens echt iets aan doen en er mag wel een kamerdebat over komen. fotofotofoto
Op donderdag 8 september 2005 10:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
euh belasting waar btw over wordt geheft, achtelijke belasting die milieutax wordt genoemd maar uiteindelijk niet aan het milieu wordt uitgegeven net als de wegenbelasting en eigenlijk alle andere belasting die over de benzine wordt geheven.
Besides bij ons is de diesel wel weer goedkoper foto
Op donderdag 8 september 2005 14:24 schreef rencstyle het volgende:
je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen. veel mensen hebben die auto nodig die kunnen niet zonder. en denk je nu echt dat mensen zonder te morren die bende afrekenen? Ja de hoge piefjes en de zakenknulletjes die morren niet, die krijgen lekker alles vergoed van het bedrijf.. maar we hebben niet allemaal die luxe...
Kijk, toch nog normale mensen hier op FOK! Of er zitten hier een zooi rijke mensen of alleen maar kleine kindjes op FOK! die elke dag heen en weer naar school fietsen. Sommige mensen moeten ook 50 km verderop zijn voor hun werk dus gaan echt niet fietsen.
P.S. ik rijd zelf dus WEL auto en betaal er zelf ook voor...
jij kijkt dus ook niet verder dan je neus lang is. mensen kunnen (soms) niet eens zonder omdat ze 100 km per dag moeten.. hoe kunnen ze dan gaan fietsen foto
Interresseert me geen hol, heb een leasewagen.
Shell roeleerd! (ik hoef geen bezine te betalen foto )
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
Schreeuwen van ga met de fiets niet iedereen zit op school er zijn ook mensen die werken!!
Dus ik moet van hoensbroek naar maastricht maar fietsen wees rieel man.
Door dat we een auto hebben kunnen we werk hebben zonder auto heb ik geen brood op mijn tafel.
Kinderen die op benzineprijzen reageren houden jullie maar bezig met knikkeren en gamen de hele dag en laat het werk aan de volwassenen over!!!!
Stelletje save de trees motherfuckers, als er auto's op een schonebrandstof komen ga ik er wel in rijden anders heb ik geen keus.
de groeten foto
ontopic
3.4cent is een begin ..laat ze rr maar een 0 achterplakken
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
Overigens: doe mij optie 3 maar foto
Iedereen kan anders.
BBC
nee, ik kan de reactie van de automobilist wel voorstellen. Ik heb zelf dan geen auto maar ik kan de reactie goed begrijpen. BTW de mensen die dit nog te laag vinden die gaan toch meer betalen voor de mensen die dat wel willen...
laten die kinders maar 2,10 euro betalen en dan de prijs zakken voor de mensen die tegen zijn foto
maar dat willen die zeurders niet foto
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
hemelsbreed is het al meer 50 km + dus die fiets minimaal 3 uur heen en 3 uur terug om te werken in Haarlem.
Sorry ik ben goed gelovig maar dit gaat er echt niet in bij mij foto
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
"die accijns moet eraf"
"nee dat kan neit daar onderhouden we de wegen van"
"ga toch fietsen"
"flikker op ik heb de auto nodig voor het werk"
Even de reacties van alle benzineberichten samengevat.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Wat hebben we het hier in het westen toch slecht.... poeh poeh....
Weet je? Iemand zei ooit tegen mij:
"Jullie hebben VEEL te VEEL en klagen om NIKS."
't is nog waar ook.!
Diezelfde persoon vroeg me waarom wij een THT datum op onze levensmiddelen zetten. Het antwoord staat dus hierboven.
We blijven doen waar we goed in zijn; klagen !!!!
.... slaap lekker verder.... foto
foto
Das ist nou einmal zo...
Maar ja, wij hebben nu eenmaal de luxe om ergens over te kunnen klagen dus doen we dat lekker foto is het niet de benzine prijs, dan is het wel de belastingsdienst etc etc. foto
... da's nou het probleem waar we hier mee zitten.
Kijk eens om je heen.... wel goed kijken hè?
Hebben wij te klagen?
Nee dus. Er zijn tenslotte nog alternatieven genoeg.......
foto
Er zijn landen (geloof het of niet) waar de overheid subsidie geeft op brandstof. En dat zijn NIET de rijkste landen hoor.
Ik klaag niet....... want ik heb niks te klagen!
.... slaap lekker verder
foto
Zie http://www.nu.nl/news/582(...)or_seksleven%27.html
61% van de benzineprijs zijn accijnsen en BTW. En dat is wel eens hoger geweest, dus daar komen de prijsverhogingen niet van.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Verlaag eerst eens:
ziektekosten (premies)
energierekening Gas, electra etc
Marktwerking: vraag min of meer gelijk & aanbod daalt -> prijs stijgt.
Totdat de raffinaderijen in New Orleans en omgeving weer volledig draaien zal de prijs nog wel even hoog blijven. Voorlopig geloof ik niet dat dat erin zit, omdat de meeste (petro-)chemische fabrieken in die streek niet of met een minimale bezetting draaien.
Want volgens mij heeft onze regering aandelen in de shel en hebben ze geheime afspraakies om meer van de burgers nog te kunnen plukken op een legale manier.
Zelf verrijking noemen ze dit.
Wanneer gaan ze hier eens echt iets aan doen en er mag wel een kamerdebat over komen. fotofotofoto
Doe mee met FOK!Whatpulse en typ jezelf naar de eerste plaats!
Jankerds, als het te duur is ga dan op de fiets.
P.S. ik rijd zelf dus WEL auto en betaal er zelf ook voor...
Of er zitten hier een zooi rijke mensen of alleen maar kleine kindjes op FOK! die elke dag heen en weer naar school fietsen.
Sommige mensen moeten ook 50 km verderop zijn voor hun werk dus gaan echt niet fietsen.
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken