Boek: Tracey Cox - Kama Sutra

Tracey Cox is een vrij beroemde seksuologe. Met een achtergrond in psychologie deed ze al goede dingen in het programma Sex Inspectors. Samen met sidekick Michael bezocht ze in elkaar teleurgestelde koppels en loste ze hun problemen op. Cox zuigt haar uitspraken niet uit haar duim. Ze heeft een uitgebreide carriere opgebouwd als seksuologe. Naast haar eigen tv-programma's, websites, een speeltjeslijn en columns, wordt ze ook vaak uitgenodigd om als gastspreker te fungeren. Zelfs bij Oprah mocht ze komen opdraven. Cox komt nu met haar zevende boek over seks en het heet: Kama Sutra.

Vernieuwend
De Kama Sutra wordt elk jaar wel een keer nagekletst door iemand anders. Je moet met een heel creatief concept komen, wil je op dat vlak vernieuwend bezig zijn. Cox pakt het niet zozeer vernieuwend of extreem creatief aan, maar ze weet één krachtig element te gebruiken en dat is haar eigen stijl. Wie het programma Sex Inspectors wel eens heeft gezien, weet dat ze een goedlachse, nuchtere vrouw is, die simpelweg veel waarde hecht aan een goed seksleven. In dit boek weet ze diezelfde nuchtere en pleziergerichte kijk goed weer te geven. Het boek staat bol van de humor en alles wordt met een luchtige sfeer behandeld.

Prachtige foto's
Cox' Kama Sutra is verdeeld in vijf hoofdstukken, oplopend in moeilijkheidsgraad. De standjes, waar het legendarische boek zo bekend om is geworden, krijgen veel aandacht in dit boek, maar tussen de prachtige foto's door (in haar eigen woning geschoten, omdat luxe hotels niet als lokatie gebruikt wilden worden voor een 'seksboek') geeft Cox technische informatie over handjobs, blowjobs, het oefenen van belangrijke spieren en veel meer vaardigheden waar zowel man als vrouw iets aan heeft. Waar andere seksboeken afschrikken door technische beschrijvingen die niemand begrijpt en nog minder mensen uit kunnen voeren, vertelt Cox op een grappige en begrijpelijke manier hoe iets werkt. Ze vertelt ook heel duidelijk welke dingen niet werken en welke standjes je vooral voor de lol een keer moet proberen, maar waarbij je niet moet verwachten tot penetratie te komen, want dat is af en toe werkelijk onmogelijk.

Acrobatiek
Het laatste hoofdstuk luidt dan ook 'Expert' en het bevat o.a. De Tol, De Kopstand, De Billenkus en De Hanige Tarzan (die een stukje moeilijker is dan de gewone Tarzan). Het mag duidelijk zijn dat Cox haar eigen stijl ook over die namen heeft laten gaan. En maar goed ook, want wat klinkt spannender: De Herfsthond of De Billenkus? Deze Kama Sutra brengt geen nieuwe informatie, maar wel een heel frisse kijk op de materie. Cox weet in haar schrijfstijl zoveel plezier en lol uit te stralen, dat je na het lezen van dit boek daadwerkelijk zin hebt om alles uit te gaan proberen. En voor wie deze hele review lang geen woord heeft gelezen, maar vooral naar mevrouw Cox zelf heeft gekeken: had ik al gezegd dat er pikante foto's in het boek staan?

Uitgever: House of Books ISBN: 978 90 443 2130 2 Pagina's: 190