OV-chipkaart zet studenten op verkeerde spoor

Nieuwsoverzicht • Geschreven door Brendon (Surveillance-Fiets) op 16-03-2010 @ 07:16
print 

Studenten ondervinden massaal problemen met de OV-chipkaart. Zestig procent heeft geen idee wanneer hij in- of uit moet checken. Dit blijkt uit onderzoek onder 3000 studenten van Top-X, het jongerenpanel van EenVandaag, in samenwerking met de LSVB en FOK!.  

Vanaf vandaag moeten studenten verplicht met de OV-chipkaart reizen. Uit het Top-X onderzoek blijken er drie problemen te spelen. Ten eerste is het voor zestig procent onduidelijk wanneer in- of uit te checken. Een deelnemer: “Waarom moet ik inchecken als ik toch al gratis kan reizen?”. Ook zijn er volgens driekwart ondervraagden op sommige stations geen in – en of uitcheckpaaltjes te vinden. De helft vindt de nieuwe vervoerskaart een slecht initiatief.

Onding

Ten tweede had de helft van de 3000 studenten problemen met het activeren van de kaart. Zo was het abonnement vaak niet beschikbaar op het juiste moment (“Ik heb dat onding drie keer aan moeten vragen”). Automaten om abonnementen te activeren waren buiten werking of nauwelijks aanwezig. Een deelnemer: “Eén oplaadpunt voor 86000 man in Eindhoven lijkt me vrij weinig.” 

Klachten
Zestig procent geeft aan slecht geïnformeerd te zijn door DUO (voorheen IB-groep). Het regent klachten: de telefoonlijn is overbezet, studenten krijgen een standaard mail en zowel telefoniste als conducteur heeft niet de juiste informatie. “Conducteurs begrijpen zélf geen snars van de kaart”. Een op de acht van de jonge reizigers (dertien procent) heeft een klacht ingediend.


Bron: FOK! / Top-X


Lees ook:

» 13/01 Duizenden militairen VS verlaten Europa29
» 09/01 'Zalando heeft doel bereikt'47
» 05/11 FOK! in de Volkskrant37
» 30/09 FOK!film heeft jouw filmkennis nodig11


delen | eKudos nujij

14150 views / 92 reacties
Reacties op dit bericht
92  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Duhhhh....is ook een onding
userIcon
quote:
Waarom moet ik inchecken als ik toch al gratis kan reizen?.
alleen dat al is de reden dat die kaart faalt
userIcon
Goed topic. In ieder geval voor vragen .
[FAQ] OV-chipkaart #12
userIcon
De regering heeft al besloten de extra controle wat ze kunnen uitoefenen belangrijker te vinden dan de mensen.

Nu kunnnen ze zien en registreren hoe mensen reizen. Stap twee is om jongeren alleen nog maar gratis te laten reizen van en naar school op schooldagen en andere gratis reizen mogelijkheden ongedaan te maken.
Antwoord op vraag 1:
Omdat ZE in de gaten willen houden waar JIJ heengaat
ik kreeg een brief dat ik em moest activeren, eenmaal opt station zei de ns automaat dattie al geactiveerd was
ik vind het ook een onding
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:29 schreef pomtiedom het volgende:
Nu kunnnen ze zien en registreren hoe mensen reizen. Stap twee is om jongeren alleen nog maar gratis te laten reizen van en naar school op schooldagen en andere gratis reizen mogelijkheden ongedaan te maken.
Goed punt. Dat zal inderdaad wel gebeuren.
userIcon
Als je dit als student niet snapt kan je ook wel stoppen met je studie...
userIcon
Nederland.. welk groot project is in de afgelopen 100 jaar nou niet verneukt?

Maar nee het heeft teveel geld gekost he en ach als er problemen zijn krijgt de gebruiker en niet de uitgever alle problemen op z'n schoot dus go for it baby!
userIcon
ik wil wel in en uit checken..
maar ik reis van brussel naar groningen. van brussel tot de grens een kaartje. maar vanaf daar kan ik niet inchecken. (trein stopt ff kort bij roosendaal maar daar is onvoldoende tijd om ff snel uit de trein te springen en in te checken.
ik stap 1x over bij rotterdam, maar ook daar op het perron nergens paaltjes gezien. conducteurs gevraagd, maar die weten het ook niet. ja daar voor bij die poortjes, maar zoveel overstap tijd heb ik niet...

andersom dus hetzelfde probleem, alleen dan waar kan ik uitchecken?
leuk onderzoek ook zeg.. of er genoeg paaltjes op de stations staan is tijdens de vrij-rijzen periode ook helemaal niet interessant: je moet als student bij de NS helemaal niet inchecken, conducteurs checken je reisrecht met hun handheld.
Afgezien daarvan is de kaart natuurlijk de grootste flop van de eeuw...
userIcon
Invoering van OV-chipkaart is dus een dikke vette PHAIL
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:00 schreef loecje het volgende:
ik wil wel in en uit checken..
maar ik reis van brussel naar groningen. van brussel tot de grens een kaartje. maar vanaf daar kan ik niet inchecken. (trein stopt ff kort bij roosendaal maar daar is onvoldoende tijd om ff snel uit de trein te springen en in te checken.
Als student met reisrecht hoef je gelukkig niet in of uit te checken.
Reizen op saldo is ook gaar geimplementeerd: als je een voordeelurenkaart hebt en een deel voor 9 uur reist, kun je op het eerste station waar je na 9 uur langskomt even uit en weer inchecken om met korting verder te reizen. Behalve dat ze er niet bij vertellen dat er 3 minuten moet zitten tussen uitchecken en inchecken. Dus verwacht niet dat je dan je trein nog haalt.
Het officiele antwoord van NS is dat ze niet willen dat mensen met een kortingskaart voor 9 uur gaan reizen. Ja, net ik daar altijd een keus in heb zeg. Stelletje domme rukkers.
Wow, dat ze nog conclusies konden verbinden aan die faal-enqûete...
quote:
Eén oplaadpunt voor 86000 man in Eindhoven lijkt me vrij weinig.
Fijn ook dat ze beweringen controleren voordat ze die als sensatienieuws de wereld in slingeren. Ik heb er in Eindhoven minstens 3 zien staan, in het hoofdgebouw van de TU/e, in de AH op het station en in de AH Vestdijk. Als ik me het kaartje goed kan herinneren stond er in elk geval ook nog eentje ergens in winkelcentrum Woensel. Ik zal er ongetwijfeld nog een of een paar gemist hebben... maar het wordt het opeens wat minder mensen per oplaadpunt hè?
Neemt trouwens niet weg dat er problemen waren met het ophalen en dat ontken ik ook niet.
userIcon
wat zijn studenten soms dom
userIcon
Waarom pleuren ze niet gewoon in/uitcheck dingen IN de trein bij de deuren?.. in de bus kan het toch ook? :S
userIcon
ik kreeg dit weekend TWEE dezelde brieven dat ik me OV moest activeren (terwijl dat allang gebeurt is)
wat een eikels, wat een kut systeem
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:00 schreef loecje het volgende:
ik wil wel in en uit checken..
maar ik reis van brussel naar groningen. van brussel tot de grens een kaartje. maar vanaf daar kan ik niet inchecken. (trein stopt ff kort bij roosendaal maar daar is onvoldoende tijd om ff snel uit de trein te springen en in te checken.
ik stap 1x over bij rotterdam, maar ook daar op het perron nergens paaltjes gezien. conducteurs gevraagd, maar die weten het ook niet. ja daar voor bij die poortjes, maar zoveel overstap tijd heb ik niet...

andersom dus hetzelfde probleem, alleen dan waar kan ik uitchecken?
Ook een heel goed punt. Je zou toch denken dat 'ze' daarover hebben nagedacht? Vreemd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:18 schreef Rorata het volgende:
wat zijn studenten soms dom
Dat dus... Ben zelf student maar als je niet weet hoe die kaart werkt, had je maar even 5 minuten (langer is echt niet nodig) de tijd moeten nemen om die site te lezen (studentenov@google...)! Stelletje schoapen!

En mensen die bang zijn dat 'ze' weten waar 'jij' heengaat zijn extreem paranoïde! Waarom zouden ze dat niet mogen weten dan? Heb je iets te verbergen? En waarschijnlijk kijkt 'niemand' naar jou persoonlijke statistieken, maar wordt het hooguit gebruikt voor mooie grafiekjes over waar het druk is en waar niet...
het is ook niet te begrijpen dat je iets moet activeren wat al gratis is.
Het was toch goed... ? De techniek moet ondersteunen, niet andersom.
userIcon
quote:
Zestig procent heeft geen idee wanneer hij in- of uit moet checken.
Als ze dit al niet snappen
userIcon
Activeren lukte mij na het proberen van 5 verschillende oplaatpunten.
Toen heb ik daarna een leuk weekend-ov erop gezet en 2 maanden gebruik van gemaakt.
..
..
Kreeg ik afgelopen zondag te horen dat ik een ov weekkaart heb (volgens de conducteurs) -> kutkaart
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:00 schreef loecje het volgende:
ik wil wel in en uit checken..
maar ik reis van brussel naar groningen. van brussel tot de grens een kaartje. maar vanaf daar kan ik niet inchecken. (trein stopt ff kort bij roosendaal maar daar is onvoldoende tijd om ff snel uit de trein te springen en in te checken.
ik stap 1x over bij rotterdam, maar ook daar op het perron nergens paaltjes gezien. conducteurs gevraagd, maar die weten het ook niet. ja daar voor bij die poortjes, maar zoveel overstap tijd heb ik niet...

andersom dus hetzelfde probleem, alleen dan waar kan ik uitchecken?
Exact hetzelfde probleem hier. Ik heb interne informatie dat ze er nog niet over hebben nagedacht! Gewoon de boete pakken en in bezwaar gaan dat het een stelletje apen zijn!
Studenten moeten alles immers nog leren ... niets nieuws onder de zon dus
Bij mij doet hij het verder helemaal prima, maar ik begrijp niet hoe ik een negatief saldo kan hebben. En ik ben niet de enige, veel mensen in mijn omgeving hebben nu een negatief saldo na enige tijd reizen. Tot zelfs 3 euro.

Het is maar 87 cent, maar hoe ik dit ooit kan terug krijgen is mij een raadsel. Ik heb echter nog nooit onrechtmatig gebruik gemaakt van mijn kaart, dus die 87 cent is gewoon 'verdwenen'.

Als je er vervolgens geld op zet, moet je dus wel gewoon die 87 cent betalen helaas.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:31 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Dat dus... Ben zelf student maar als je niet weet hoe die kaart werkt, had je maar even 5 minuten (langer is echt niet nodig) de tijd moeten nemen om die site te lezen (studentenov@google...)! Stelletje schoapen!
Als er aantoonbaar allerlei technische problemen zijn, helpt de kaart begrijpen ook niet meer. Zelfs conducteur snappen sommige dingen niet.
Verder is het een slecht teken als mensen het niet vanzelf begrijpen, blijkbaar zit er onlogische onnatuurlijke aspecten aan de kaart. Zoals in/uitchecken als je een abonnement hebt. Elke nieuwe abonnement houder zal altijd aaar weer aan moeten wennen, ook over 100 jaar.

quote:

En mensen die bang zijn dat 'ze' weten waar 'jij' heengaat zijn extreem paranoïde! Waarom zouden ze dat niet mogen weten dan? Heb je iets te verbergen?
Zolang jij niet vandaag je naam, adres en exact waar je geweest bent deze hele week, ook buiten ov (want het maakt toch uberhaupt niets uit volgens jou, heeft niets met ov te maken?), hier post, ben je het blijkbaar met je eigen argument oneens.

Bij dergelijke systemen is het een kwestie van tijd voor er misbruik van gemaakt wordt. Bovendien is het zelfs tegen de pricvacywetten op dit moment.
En ze rammen het maar door de strotten van de arme studenten, omdat ze toch wel beter weten wat een kutproduct!

Anyways ben ik even blij dat ik niet verplicht ben om er mee te reizen
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:31 schreef Patrijz het volgende:
Waarom zouden ze dat niet mogen weten dan? Heb je iets te verbergen?
Wat een onzin. Ik ben ook student, maar het gaat niemand wat aan. Dat ik niks te verbergen heb, wil niet zeggen dat iedereen alles mag weten. Dat zijn totaal verschillende dingen. Met de vorige ov-studentenkaart hoefde je ook niets in- of uit te checken en dat was prima, maar dit wordt allemaal opgeslagen en dat vind ik onzin. En ook al heb ik niks te verbergen, daarom hoef ik niet zomaar alles goed te vinden.
Het probleem is dat er bij een gedwongen wisseling (van oude naar nieuwe OV kaart) een voorlichtsplicht ligt bij de overheid. Studenten hebben hier niet om gevraagd, ze krijgen het voorgeschoteld. De brieven die de studenten hebben ontvangen waren onduidelijk. De student moet daardoor zelf opzoek naar informatie en ja daar zijn er veel te lui voor.
Ik check zelf niet in voor de trein, conducteurs doen daar ook niet moeilijk over. Zolang je onbeperkt reizen hebt maakt het ook niet uit van waar naar waar. Als het van je ov-geld (bv in het weekend) afgaat is dat wel het geval, dus dan in/uit-checken.

Ook ik heb geklaagd, het koste mij 4x voor ik mijn abonnement kon ophalen. Toen ik de servicelijn wou bellen werd de verbinding verbroken omdat er teveel wachtende waren.
uiteindelijk is de OVchipkaart één van de gevolgen van 9-11...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:23 schreef mschol het volgende:

[..]


alleen dat al is de reden dat die kaart faalt
jep, gewoon een systeem inkopen was goedkoper geweest en makkelijker.

Ook lijkt het me dat het smakkelijker is om met poortjes te werken(zoals bv parijs) dan moet je wel in en uitchecken omdat je anders niet binnen of buiten komt. Lost de helft van het probleem op.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:31 schreef Patrijz het volgende:
[..]


Dat dus... Ben zelf student maar als je niet weet hoe die kaart werkt, had je maar even 5 minuten (langer is echt niet nodig) de tijd moeten nemen om die site te lezen (studentenov@google...)! Stelletje schoapen!

En mensen die bang zijn dat 'ze' weten waar 'jij' heengaat zijn extreem paranoïde! Waarom zouden ze dat niet mogen weten dan? Heb je iets te verbergen? En waarschijnlijk kijkt 'niemand' naar jou persoonlijke statistieken, maar wordt het hooguit gebruikt voor mooie grafiekjes over waar het druk is en waar niet...
Ja ik heb iets te verbergen. En wat, nou ja eigenlijk niks ik wil gewoon niet dat ze weten waar je naartoe gaat wanneer etc etc. Omdat je dat recht hebt. Waarom niet allemaal een gps enkelbandje om. Je hebt toch niks te verbergen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:31 schreef Patrijz het volgende:
[..]


En mensen die bang zijn dat 'ze' weten waar 'jij' heengaat zijn extreem paranoïde! Waarom zouden ze dat niet mogen weten dan? Heb je iets te verbergen? En waarschijnlijk kijkt 'niemand' naar jou persoonlijke statistieken, maar wordt het hooguit gebruikt voor mooie grafiekjes over waar het druk is en waar niet...
Wat een onzin. Het gaat die mensen toch geen zak aan dat ik in amsterdam naar de hoeren ga?

Ik vindt het in/uit checken maar onzin wanneer je vrij mag reizen. Voor de bus heb ik de strijd al moeten opgeven maar voor de trein ben ik nog niet van plan om te gaan in- en uitchecken zolang de poortjes nog niet werken.
userIcon
Dat ze problemen hadden met activeren, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar dat veel niet weten wanneer ze in- en uit moeten checken? Ik ga ernstig twijfelen aan het schoolgaande volk op zo'n moment. Het is nogal logisch dat je incheckt als je het perron op komt om de trein te pakken, niet? En hem weer langs zo'n poortje te wapperen als je uit de trein komt.
Ik reis dagelijks met de ov-chipkaart, nergens problemen mee.. In de trein hoef je niet in of uit te checken, alleen in de bus.. Werkt prima dat "on"ding!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:06 schreef Symn het volgende:
uiteindelijk is de OVchipkaart één van de gevolgen van 9-11...
Politiek grijpt elke kans aan om de burger te volgen, 9-11 kan daar als excuus voor worden gebruikt. De bevolking trapt daar toch wel in zullen ze wel gedacht hebben.... ze hebben nog gelijk ook.
userIcon
Ik sta met enige verbazing te kijken naar de reacties. Ik kian me best voorstellen dat een oud omatje die haar lagere school niet heeft afgemaakt de kaart erg lastig vindt, maar van studenten mag je toch hopen dat een chipkaartje toch heden ten dagen geen noemenswaardige problemen moet opleveren.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 16-03-2010 @ 09:31 fotoboek homepage
userIcon
En dat zijn dan de studenten, de leiders van de toekomst, die er niet achter komen hoe ze een ov kaart moeten activeren. Ik hou mijn hart vast.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:29 schreef pomtiedom het volgende:
De regering heeft al besloten de extra controle wat ze kunnen uitoefenen belangrijker te vinden dan de mensen.

Nu kunnnen ze zien en registreren hoe mensen reizen. Stap twee is om jongeren alleen nog maar gratis te laten reizen van en naar school op schooldagen en andere gratis reizen mogelijkheden ongedaan te maken.
als ik heel, heeel eerlijk ben, vind ik dat nog niet eens zo'n heel gek idee. Kan je nagaan, ik ben zelf nog student en gebruik mijn OV elke dag. Alleen is het gewoon een beetje raar dat je overal maar gratis naar toe mag reizen. Denk dat het een hoop geld zou schelen als dit niet meer zou mogen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het leuk dat ik doordeweeks gratis overal naartoe kan reizen, maar toch is het als je er goed over nadenkt een beetje vreemd naar mijn idee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]


als ik heel, heeel eerlijk ben, vind ik dat nog niet eens zo'n heel gek idee. Kan je nagaan, ik ben zelf nog student en gebruik mijn OV elke dag. Alleen is het gewoon een beetje raar dat je overal maar gratis naar toe mag reizen. Denk dat het een hoop geld zou schelen als dit niet meer zou mogen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het leuk dat ik doordeweeks gratis overal naartoe kan reizen, maar toch is het als je er goed over nadenkt een beetje vreemd naar mijn idee.
Helemaal mee eens. Dat geld kan beter gebruikt worden. Bijvoorbeeld voor beter onderwijs.
[/quote]
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:12 schreef Leigh het volgende:
Dat ze problemen hadden met activeren, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar dat veel niet weten wanneer ze in- en uit moeten checken? Ik ga ernstig twijfelen aan het schoolgaande volk op zo'n moment. Het is nogal logisch dat je incheckt als je het perron op komt om de trein te pakken, niet? En hem weer langs zo'n poortje te wapperen als je uit de trein komt.
Niet dus. Er wordt op hun site zelf gezegd dat je bij de trein nog niet hoeft in te checken.
Hoe lang van tevoren mag ik het perron op/inchecken?
Bij metro/bus/tram kun je zodra de kortings- of vrij-reizen periode is ingegaan inchecken/het vervoermiddel in. Let op: je check-in is leidend. Check je dus in je kortingsperiode, dan reis je de hele reis met korting. Check je in in je vrij-reizen-periode, dan reis je de hele reis gratis. Bij de trein kun je met een kaartje/reisproduct op je chipkaart altijd gewoon het perron op. Je checkt daar nog niet in/uit.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:06 schreef Symn het volgende:
uiteindelijk is de OVchipkaart één van de gevolgen van 9-11...
Hahaha!

1. 9-11 is weer een gevolg van de koude oorlog (Al qaida was een Amerikaans front tegen Rusland)
2. De koude oorlog was weer een gevolg van de groeiende atoomwapen-machten.
3. De groeiende atoomwapen-machten waren weer een gevolg van de oorlog tegen Japen. Daarvoor zijn die dingen tenslotte gebruikt.
4. En de oorlog tegen Japan was er, omdat zijn ook graag een stukje van China wilde hebben.

En om het cirkeltje onzin rond te maken:
In china werkt de OV chipkaart wel goed.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31 schreef Days-Of-Wild het volgende:
En dat zijn dan de studenten, de leiders van de toekomst, die er niet achter komen hoe ze een ov kaart moeten activeren. Ik hou mijn hart vast.
Hahaha, leuk hoor.

Het is ook vrij onduidelijk zoals ze het uitleggen. Na wat pielen, uitproberen en alle automaten afgaan, wil het ding nog weleens werken.

En het comment dat het je allemaal dat het je geen ruk kan schelen of je privacy in het geding is, is dan weer te dom voor woorden. Het gaat de staat geen ene -piep- aan waar ik zit of wat ik aan het uitvreten ben. Het laat ook duidelijk zien waar ze naartoe willen met dit rot systeem, als je opeens met OVkaart moet in- en uitchecken. Vervolgens zijn die stomme pasjes ook nog eens persoongebonden, annoniem aanschaffen is er niet meer bij.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:08 schreef wapppie het volgende:
[..]

Als student met reisrecht hoef je gelukkig niet in of uit te checken.
Reizen op saldo is ook gaar geimplementeerd: als je een voordeelurenkaart hebt en een deel voor 9 uur reist, kun je op het eerste station waar je na 9 uur langskomt even uit en weer inchecken om met korting verder te reizen. Behalve dat ze er niet bij vertellen dat er 3 minuten moet zitten tussen uitchecken en inchecken. Dus verwacht niet dat je dan je trein nog haalt.
Het officiele antwoord van NS is dat ze niet willen dat mensen met een kortingskaart voor 9 uur gaan reizen. Ja, net ik daar altijd een keus in heb zeg. Stelletje domme rukkers.
ja dat is dus ook lekker vaag. maar geldt dat ook in de bus? ik werd laatst gecontroleerd, en die busschauffeur die ging zelf mijn chipkaart langs de uitchecker halen om te kijken of ik wel ingecheckt was. en toen haalde hij hem er meteen weer langs om weer in te checken. maar als ik dat zelf wel eens per ongeluk doe, zegt dat apparaat u bent al in/uit gecheckt. dus dan heb ik de verdere reis dus illegaal gereisd? (ware het niet dat ik doordeweeks vrij reizen heb, maar toch). ik vond het maar een vreemde gang van zaken.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:06 schreef PeerkuhB het volgende:
Het probleem is dat er bij een gedwongen wisseling (van oude naar nieuwe OV kaart) een voorlichtsplicht ligt bij de overheid. Studenten hebben hier niet om gevraagd, ze krijgen het voorgeschoteld. De brieven die de studenten hebben ontvangen waren onduidelijk. De student moet daardoor zelf opzoek naar informatie en ja daar zijn er veel te lui voor.
Ik check zelf niet in voor de trein, conducteurs doen daar ook niet moeilijk over. Zolang je onbeperkt reizen hebt maakt het ook niet uit van waar naar waar. Als het van je ov-geld (bv in het weekend) afgaat is dat wel het geval, dus dan in/uit-checken.

Ook ik heb geklaagd, het koste mij 4x voor ik mijn abonnement kon ophalen. Toen ik de servicelijn wou bellen werd de verbinding verbroken omdat er teveel wachtende waren.
volgens mij moet je in de kortingsuren nog gewoon een papieren kaartje kopen. Die paaltjes daar werken blijkbaar nog niet echt.

site studentenov.chipkaart.nl:
Op dit moment werkt het als volgt:
In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo. In de trein check je voorlopig nog NIET in en uit. De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat. In de kortingsuren koop je een papieren kaartje. In de overige bussen: vraag het de buschauffeur en toon hem je Studenten OV-chipkaart. Waar je nog niet in- en uitcheckt gebruik je in de kortingsuren de roze strippenkaart.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31 schreef Days-Of-Wild het volgende:
En dat zijn dan de studenten, de leiders van de toekomst, die er niet achter komen hoe ze een ov kaart moeten activeren. Ik hou mijn hart vast.
Het principe is niet moeilijk, een student is heus niet te dom om te begrijpen hoe je een chipkaart oplaadt. Het is het systeem er omheen dat faalt, waardoor het je moeilijk/onmogelijk wordt gemaakt.
userIcon
moet je eens proberen afwisselend 1e en 2e klas te reizen
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:58 schreef mike_another het volgende:
[..]

Als er aantoonbaar allerlei technische problemen zijn, helpt de kaart begrijpen ook niet meer. Zelfs conducteur snappen sommige dingen niet.
Verder is het een slecht teken als mensen het niet vanzelf begrijpen, blijkbaar zit er onlogische onnatuurlijke aspecten aan de kaart. Zoals in/uitchecken als je een abonnement hebt. Elke nieuwe abonnement houder zal altijd aaar weer aan moeten wennen, ook over 100 jaar.
Technische problemen, prima! Dat is inderdaad een nadeel en dat ondervind ik ook nog iedere dag (de Syntus heeft dat ook niet al te best voor elkaar). Maar dat staat natuurlijk los van de onwetendheid van sommige studenten terwijl de informatie voor je klaar ligt. Tenminste dat is mijn ervaring!

quote:

Zolang jij niet vandaag je naam, adres en exact waar je geweest bent deze hele week, ook buiten ov (want het maakt toch uberhaupt niets uit volgens jou, heeft niets met ov te maken?), hier post, ben je het blijkbaar met je eigen argument oneens.

Bij dergelijke systemen is het een kwestie van tijd voor er misbruik van gemaakt wordt. Bovendien is het zelfs tegen de pricvacywetten op dit moment.
Wacht... dat is wel even anders! Ik ga die informatie natuurlijk niet delen op een publieke site (wait a minute... publiek(!)). Ik ga er vanuit (dat lijkt me gezien de privacywet maar je op doelt) dat je niet 'zomaar' bij de gegevens kan komen. Bovendien zou ik me dus ook niet voor kunnen stellen dat er mensen (die er wel toegang tot hebben) mijn persoonlijke gegevens willen zien. Bovendien worden die dan niet gedeeld met de rest van de wereld, maar (mag ik hopen i.v.m. wetgeving) alleen voor bepaalde doeleinden gebruikt.

Moet er wel bij zeggen dat ik het OV dus alleen gebruik voor naar school/stage en terug. Volgen mogen 'ze' best, maar mijn adres weten 'ze' al, waar ik op school/stage zit weten 'ze' al en dat ik een student OV heb ook, dus als 'ze' willen zijn ze er toch al!
hehe het is bijna grappig om te zien hoe dit soort flop projecten gewoon doorgedrukt worden en qua kosten gruwelijk over de kop gaan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:05 schreef brownNoise het volgende:
hehe het is bijna grappig om te zien hoe dit soort flop projecten gewoon doorgedrukt worden en qua kosten gruwelijk over de kop gaan.
Een paar jaar terug was het nog 1,5miljard, ben heel erg benieuwd hoe het er op het moment voor staat.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:05 schreef Patrijz het volgende:
Wacht... dat is wel even anders! Ik ga die informatie natuurlijk niet delen op een publieke site (wait a minute... publiek(!)). Ik ga er vanuit (dat lijkt me gezien de privacywet maar je op doelt) dat je niet 'zomaar' bij de gegevens kan komen. Bovendien zou ik me dus ook niet voor kunnen stellen dat er mensen (die er wel toegang tot hebben) mijn persoonlijke gegevens willen zien. Bovendien worden die dan niet gedeeld met de rest van de wereld, maar (mag ik hopen i.v.m. wetgeving) alleen voor bepaalde doeleinden gebruikt.

Moet er wel bij zeggen dat ik het OV dus alleen gebruik voor naar school/stage en terug. Volgen mogen 'ze' best, maar mijn adres weten 'ze' al, waar ik op school/stage zit weten 'ze' al en dat ik een student OV heb ook, dus als 'ze' willen zijn ze er toch al!
Ja eeeh, maar "zij" en alles wat er tussen zit (het gehele ambtenarenapparaat) kunnen dat dus wel. Ik denk dat je er gerust vanuit kunt gaan dat er regelmatig misbruik van gemaakt word, persoonlijk gebruik zeg maar. Het is dan alleen nog een kwestie van tijd totdat er grootschalig (mis)bruik van gemaakt gaat worden. Of de staat houd zich van de domme, doet zich voor als oerdom. Of ze zijn het echt en is het een kwestie van tijd tot ze verbanden gaan leggen en met "leuke" ideeën gaan komen.

Verder is het nogal kortzichtig of kan het je geen flikker schelen, om dit soort dingen te roepen, omdat je er in dit geval beperkt gebruik van maakt (reiezen school/stage en terug)
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:23 schreef mschol het volgende:

[..]


alleen dat al is de reden dat die kaart faalt
In de trein hoef je ook nog helemaal niet in te checken als je abonnement op dat moment geldig is. En anders koop je gewoon een kaartje met korting.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:05 schreef Patrijz het volgende:
Wacht... dat is wel even anders! Ik ga die informatie natuurlijk niet delen op een publieke site (wait a minute... publiek(!)). Ik ga er vanuit (dat lijkt me gezien de privacywet maar je op doelt) dat je niet 'zomaar' bij de gegevens kan komen. Bovendien zou ik me dus ook niet voor kunnen stellen dat er mensen (die er wel toegang tot hebben) mijn persoonlijke gegevens willen zien. Bovendien worden die dan niet gedeeld met de rest van de wereld, maar (mag ik hopen i.v.m. wetgeving) alleen voor bepaalde doeleinden gebruikt.

Moet er wel bij zeggen dat ik het OV dus alleen gebruik voor naar school/stage en terug. Volgen mogen 'ze' best, maar mijn adres weten 'ze' al, waar ik op school/stage zit weten 'ze' al en dat ik een student OV heb ook, dus als 'ze' willen zijn ze er toch al!
We hebben in het verleden gezien hoe goed "onze" overheid om kan gaan met gevoelige gegevens .
Dus dat vertrouwen bij mij is 0. Heb liever niet dat die klungels mijn "gegevens" beheren. Om maar niet te beginnen over het feit dat men het straks kan gebruiken om te controleren of je wel netjes naar school/stage gaat, en niet even leuk met wat vrienden en dagje gaat spijbelen in Rotterdam ofzo


Ik heb mijn OV-chipkaart nog steeds niet geactiveerd, zal dat echt pas doen als ik hem nodig heb om weer naar school te gaan, op dit moment op stage, dus hoef ik dat ding niet te activeren. Gewoon uit protest tegen het feit dat er weer de privacy van de burger wordt geschonden.
Nieuwe paspoort hebben ze er ook door gedrukt, en als ik beter had opgelet, had ik de dag voor invoering van het nieuwe systeem een nieuwe aangevraagd, ben verdomme toch geen crimineel die schuldig is, en dus maar zijn vingerafdrukken moet afgeven.
userIcon
Al dit is gebeurt onder de leiding van het CDA, bedenk dus goed wat je stemmen gaat.

ik ben benieuwd hoeveel foutjes met dit totale controle systeem zijn verzwegen, wat voor gigantische puinhoop het gaat opleveren.
Immers , de regering gaat er van uit dat hun papierwerk altijd klopt en ze hebben bakken geld dit te bewijzen.
userIcon
Volgens mij behoor ik tot de zeer kleine groep mensen die tot nu toe nog helemaal GEEN problemen heeft gehad met dr OV-chipkaart
Het enige wat ik had was dat ik niet wist dat je naast het activeren via een automaat, weer via een andere automaat je reisproduct moest ophalen. Niet alle dingen zijn dus duidelijk aangegeven imho.
Voor de rest werkt ie naar behoren Ja bij sommige automaten kan ik niet inchecken, nouja..kan gebeuren dat is onmacht.

Er zitten duidelijk nog een hoop gaten en lekken in dit systeem. Ik hoop dat ze het fatsoenlijk kunnen oplossen zodat iedereen net als mij zonder problemen met dit systeem kan reizen
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:32 schreef DjinN het volgende:
Volgens mij behoor ik tot de zeer kleine groep mensen die tot nu toe nog helemaal GEEN problemen heeft gehad met dr OV-chipkaart
Het enige wat ik had was dat ik niet wist dat je naast het activeren via een automaat, weer via een andere automaat je reisproduct moest ophalen. Niet alle dingen zijn dus duidelijk aangegeven imho.
Voor de rest werkt ie naar behoren Ja bij sommige automaten kan ik niet inchecken, nouja..kan gebeuren dat is onmacht.

Er zitten duidelijk nog een hoop gaten en lekken in dit systeem. Ik hoop dat ze het fatsoenlijk kunnen oplossen zodat iedereen net als mij zonder problemen met dit systeem kan reizen
Bij mij werkt ie ook gewoon naar behoren. Nergens problemen mee gehad, alhoewel ik soms wel mijn chipkaart 5x voor de paal moet houden omdat hij een foutmelding geeft. Hij zegt wel altijd lief; fijne reis gewenst of bedankt voor het reizen .. wat een vriendelijk apparaat
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:23 schreef mschol het volgende:
alleen dat al is de reden dat die kaart faalt
Natuurlijk, ze moeten bij de metro zeker poortjes gaan neerzetten met een mannetje ernaast die naar je 'studentenreisproduct 2010' kijkt?

Verder heb ik een hard hoofd in de komende generatie, als jonge studenten al te fokking retarded zijn om iets nieuws fatsoenlijk te gebruiken waar het mij wèl lukt. Kom op zeg. Misschien moet je eens een foldertje lezen of die bollen gebruiken die in je oogkassen hangen.
vrouw egeltje1985 (Spellingcontroleur) 16-03-2010 @ 10:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:32 schreef DjinN het volgende:
Volgens mij behoor ik tot de zeer kleine groep mensen die tot nu toe nog helemaal GEEN problemen heeft gehad met dr OV-chipkaart
Het enige wat ik had was dat ik niet wist dat je naast het activeren via een automaat, weer via een andere automaat je reisproduct moest ophalen. Niet alle dingen zijn dus duidelijk aangegeven imho.
Voor de rest werkt ie naar behoren Ja bij sommige automaten kan ik niet inchecken, nouja..kan gebeuren dat is onmacht.

Er zitten duidelijk nog een hoop gaten en lekken in dit systeem. Ik hoop dat ze het fatsoenlijk kunnen oplossen zodat iedereen net als mij zonder problemen met dit systeem kan reizen
Huh? Activeren en je reisproduct ophalen is precies hetzelfde. Dus ik weet niet wat je hebt gedaan. Maar als ie werkt, prima dan.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:37 schreef Prismatic het volgende:
[..]


Natuurlijk, ze moeten bij de metro zeker poortjes gaan neerzetten met een mannetje ernaast die naar je 'studentenreisproduct 2010' kijkt?

Verder heb ik een hard hoofd in de komende generatie, als jonge studenten al te fokking retarded zijn om iets nieuws fatsoenlijk te gebruiken waar het mij wèl lukt. Kom op zeg. Misschien moet je eens een foldertje lezen of die bollen gebruiken die in je oogkassen hangen.
Tuurlijk ligt het weer aan de student als de overheid er weer eens een klote-systeem erdoor ramt, waarbij het gehele systeem niet niet goed werkt, zo lek als een maandje is, en alleen maar voor meer werk zorgt bij de eindgebruiker. Misschien wil de student gewoon dit systeem, met alle extra moeite ervan, niet, waardoor ze niet staan te springen om met de OV-chip kaart te reizen, of zin hebben zich ermee bezig te houden hoe het allemaal werkt.
userIcon
Laat de bedenkers maar door het stof gaan en het hele systeem terugfluiten. Weg dat ding.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:41 schreef Ermanon het volgende:
[..]

Tuurlijk ligt het weer aan de student als de overheid er weer eens een klote-systeem erdoor ramt, waarbij het gehele systeem niet niet goed werkt, zo lek als een maandje is, en alleen maar voor meer werk zorgt bij de eindgebruiker. Misschien wil de student gewoon dit systeem, met alle extra moeite ervan, niet, waardoor ze niet staan te springen om met de OV-chip kaart te reizen, of zin hebben zich ermee bezig te houden hoe het allemaal werkt.
Nauw, het is echt geen meerwerk. Dat ophalen was een beetje overbodig. Maar dat moest je in voorgaande jaren ook doen.
userIcon
Ik dacht dat studenten wel redelijk intelligent waren, of op zijn minst konden lezen... Die kaart is echt niet zo moeilijk in het gebruik hoor...
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik dacht dat studenten wel redelijk intelligent waren, of op zijn minst konden lezen... Die kaart is echt niet zo moeilijk in het gebruik hoor...
En het probleem lost zich vanzelf op, die OVstudentenkaart heeft sowieso zijn langste tijd wel gehad.
Gast, onder welke steen leven deze studenten? Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad, en als ik vragen had kon ik die met gemak vinden op die website die ze er speciaal voor hebben gemaakt.. Ik zie echt het probleem er niet van. Eigenlijk vind ik hem zelfs heerlijk. Hoef ik ook niet meer na te denken wanneer ik een strippenkaart ofzo moet aanschaffen, of hoeveel strippen je moet afstempelen in de metro.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:38 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]


Huh? Activeren en je reisproduct ophalen is precies hetzelfde. Dus ik weet niet wat je hebt gedaan. Maar als ie werkt, prima dan.
Neej, ik heb mijn kaart geactiveerd via de NS-kaartjesautomaat. Ik kon geen reisproduct ophalen daar want dan werd er gezegd dat er geen reisproduct voor me klaarstond. Ik dacht dus dat het zo opgelost was.

Totdat ik een paar dagen geleden een brief thuis kreeg dat mn kaart nog niet geactiveerd was Ik snapte er niets van. Toen heb ik op internet rondgekeken. Stond er op de site iets van "NS Kaartautomaten zijn GEEN ophaalautomaten!".
Bleek dat ik mijn reisproduct nog een x apart in zo'n andere automaat moest ophalen

Bij zo'n ding dus

Verder ben ik tot nu toe erg tevreden ermee Ik heb al gemerkt dat ik bij een busritje wat me normaal ¤1,60 kost nu maar ¤0,64 hoef te betalen
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:41 schreef Ermanon het volgende:
Tuurlijk ligt het weer aan de student als de overheid er weer eens een klote-systeem erdoor ramt, waarbij het gehele systeem niet niet goed werkt, zo lek als een maandje is, en alleen maar voor meer werk zorgt bij de eindgebruiker. Misschien wil de student gewoon dit systeem, met alle extra moeite ervan, niet, waardoor ze niet staan te springen om met de OV-chip kaart te reizen, of zin hebben zich ermee bezig te houden hoe het allemaal werkt.
Ik zal niet pretenderen dat het allemaal vlekkeloos gaat. Maar goed, dat is nogal inherent aan een nieuw systeem lijkt mij. Tenminste ,dat maak ik om de paar weken mee met website opleveringen en het verleden leert ons ook het één en ander.

Aan de andere kant, zovéél moeite is het nou ook weer niet. Ik heb samen met mijn vriendin haar 'reisproduct' opgehaald en nee, het ging niet in één keer goed maar de tweede keer ging het prima.

Het gaat mij ook meer om het feit dat studenten blijkbaar te dom zijn om te snappen waar je moet inchecken en wanneer. Sorry hoor, maar daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Als je die moeite niet wilt doen om jezelf te informeren, voel je dan vooral niet bezwaard om je recht op OV op te zeggen. Graag of niet.
userIcon
EPD
OV
Email logs
Telefoon logs
Telefoon taps
Vingerafdrukken
Geld Transacties vanaf 20k (Wordt nog lager binnenkort)

In de planning:
Spion kasje in de auto
Deep packed inspection van ELKE internet verbinding
Dna database

Volgende stap:
Chip onder je huid

We worden als vee behandelt door een kleine elite, je heb nix te verbergen? Waarom wil/moet de overheid zoveel weten? Er hoeft maar 1x een foute overheid aan de macht te komen, of een flinke hack plaatst te vinden. Je leven digitaal kan met 1 knop misbruikt worden of worden gewist!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:37 schreef CyberRat het volgende:
We worden als vee behandelt door een kleine elite, je heb nix te verbergen? Waarom wil/moet de overheid zoveel weten? Er hoeft maar 1x een foute overheid aan de macht te komen, of een flinke hack plaatst te vinden. Je leven digitaal kan met 1 knop misbruikt worden of worden gewist!
Blabla. als je een verkeerde overheid treft kun je ook je huis uit gesleurd worden omdat je haar blond is en je daarom door je kop geschoten moet worden. Informatie is nog altijd iets anders dan controle, als iemand wil weten dat ik van punt A naar B ga met mijn chipkaart dan wens ik ze daar veel plezier mee, het is niet alsof de metro dan stopt met rijden.
verschillende mensen zijn al bezig met een eigen oplaadpunt voor thuis te maken... zodra dat werkt zullen ze het toch weer moeten afschaffen
userIcon
Bij de VU (universiteit) is nu al weken lang al dan niet paar maanden alle OV machines uit, je kan niet uit noch in chippen. En dat is echt niet veel anders op andere locaties, waarom in godsnaam het al verplicht wordt. Het heeft zoveel kinderziektes dat het eerder een ziekte op zich is die OV chipkaart. En dan zijn er 3 officiele websites voor de OV, die allemaal iets anders vermelden... activeren kon echt nergens en na tijdje kon het eindelijk.

Het is echt de ene na de andere probleem.. de groep die dit heeft verzonnen moeten ze echt in een gesticht stoppen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:41 schreef DRA het volgende:
[..]


Helemaal mee eens. Dat geld kan beter gebruikt worden. Bijvoorbeeld voor beter onderwijs.
Meeste studenten realiseren zich niet dat een OV-kaart ook als lening wordt gegeven. Wordt alleen kwijt gescholden als jij netjes je diploma weet te halen. Het is echt niet gratis, waarom denken mensen dat toch altijd
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:12 schreef Leigh het volgende:
Dat ze problemen hadden met activeren, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar dat veel niet weten wanneer ze in- en uit moeten checken? Ik ga ernstig twijfelen aan het schoolgaande volk op zo'n moment. Het is nogal logisch dat je incheckt als je het perron op komt om de trein te pakken, niet? En hem weer langs zo'n poortje te wapperen als je uit de trein komt.
Ja echt gek dat sommige mensen niet weten wanneer je in en uit moet checken *kuch* Zoals jij...

Bij de NS moet je niet in en uitchecken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16 schreef STGU het volgende:
[...]
Ja eeeh, maar "zij" en alles wat er tussen zit (het gehele ambtenarenapparaat) kunnen dat dus wel. Ik denk dat je er gerust vanuit kunt gaan dat er regelmatig misbruik van gemaakt word, persoonlijk gebruik zeg maar. Het is dan alleen nog een kwestie van tijd totdat er grootschalig (mis)bruik van gemaakt gaat worden. Of de staat houd zich van de domme, doet zich voor als oerdom. Of ze zijn het echt en is het een kwestie van tijd tot ze verbanden gaan leggen en met "leuke" ideeën gaan komen.

Verder is het nogal kortzichtig of kan het je geen flikker schelen, om dit soort dingen te roepen, omdat je er in dit geval beperkt gebruik van maakt (reiezen school/stage en terug)
Op dat laatste: dat klopt! Er zitten natuurlijk grenzen aan hoeveel ik wil delen, maar de gegevens die op mijn OV staan vind ik niet zo heel bijzonder. Bovendien is er dus een behoorlijke drempel aanwezig voor je die te zien krijgt.

Dat die gegevens 'makkelijk' en illegaal van mijn pasje gehaald kunnen worden is inderdaad triest en dat mag natuurlijk nooit zo makkelijk gebeuren.

Heb net ook nog even stukje over de privacy gelezen en als het goed is kent alleen TLS (de kaartuitgever) verder je gegevens en als dat in de privacy voorwaarden staat, lijkt het me dat mocht je merken dat er wél misbruik van gemaakt wordt door andere partijen je aardig sterk in je schoenen staat als je er werk van wil maken. (bron: http://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/privacybeleidtls)
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:00 schreef loecje het volgende:
ik wil wel in en uit checken..
maar ik reis van brussel naar groningen. van brussel tot de grens een kaartje. maar vanaf daar kan ik niet inchecken. (trein stopt ff kort bij roosendaal maar daar is onvoldoende tijd om ff snel uit de trein te springen en in te checken.
ik stap 1x over bij rotterdam, maar ook daar op het perron nergens paaltjes gezien. conducteurs gevraagd, maar die weten het ook niet. ja daar voor bij die poortjes, maar zoveel overstap tijd heb ik niet...

andersom dus hetzelfde probleem, alleen dan waar kan ik uitchecken?
gewoon een kaartje Brussel-Groningen kopen? Volgens mij blijven kaartjes op een internationaal traject gewoon bestaan. Enige nadeel is dat je met een enkeltje tegenwoordig zwaar opgelicht wordt als je een gewoon kaartje koopt.

quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31 schreef DRA het volgende:
Ik sta met enige verbazing te kijken naar de reacties. Ik kian me best voorstellen dat een oud omatje die haar lagere school niet heeft afgemaakt de kaart erg lastig vindt, maar van studenten mag je toch hopen dat een chipkaartje toch heden ten dagen geen noemenswaardige problemen moet opleveren.
Tegenwoordig heten kinderen op het VMBO ook al "studenten", dus zo erg verbaas ik me hier niet over hoor...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Ja echt gek dat sommige mensen niet weten wanneer je in en uit moet checken *kuch* Zoals jij...

Bij de NS moet je niet in en uitchecken.
Uh, dus jij rijdt 7 dagen per week gratis op je OV?
bij mij was t abbo erop zetten een drama;) nu werkt ie gelukkig top:D alleen op DH Centraal & HS zijn er bijna geen paaltjes... dat is alleen nog niet echt handig;)
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:59 schreef Buzzz het volgende:
Als je dit als student niet snapt kan je ook wel stoppen met je studie...
Dit hele gebeuren maakt wel duidelijk dat ik met die van mij (ICT) door ga, en eens bij de overheid ga aankloppen als ik er klaar mee ben. Die betalen dik voor een bagger systeem, de droom van elke luie donder.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:31 schreef DRA het volgende:
Ik sta met enige verbazing te kijken naar de reacties. Ik kian me best voorstellen dat een oud omatje die haar lagere school niet heeft afgemaakt de kaart erg lastig vindt, maar van studenten mag je toch hopen dat een chipkaartje toch heden ten dagen geen noemenswaardige problemen moet opleveren.
Het activeren zelf was bij mij niet zo zeer het probleem.. Het vinden van een werkend apparaat waar dit kon daarentegen :S
userIcon
Ik blijf het maar een kutkaart vinden !!

Soms zit ik 's ochtends in de bus met m'n oordopjes in en ik moet iets van 8 (lange) haltes verder uitstappen. Anyway, ik zit helemaal suf in m'n element en als ik dan 40 mins later net merk van: Hey, dit is mijn halte; tsjaa dan pak je je tas en stap je gelijk als de sodemieter uit natuurlijk.

En dan 3 mins later denk je van hmmmm, er klopt iets niet?
KK tering zooi, fucking vergeten uit te checken!

Dat stukje awareness aan het eind van je rit bestond vroeger niet ! Je stapte in, je showde je prachtige geweldige strippenkaart, doe maar 2 zones en je neemt je plaats totdat je daarna weer uit moet stappen, wat je gewoon deed zonder er verder bij na te denken.

Abo senario is nog chiller, maar die bespaar ik je !

Stukje comfort is weg !!!


Dit overkomt mij niet vaak, maar als het gebeurt dan kost het me godverdomme 4 euro. Nog de moeite die je moet nemen om je 4 euro terug te vragen. Allemaal hoofdpijn als je het aan mij vraagt.


Weet je, ik mis mijn papieren abo.
userIcon
Ik snap echt niet dat mensen er zo veel moeite mee hebben... zo moeilijk is het toch niet? Je gaat naar een oplaadpunt. Zorgt dat je je kaart oplaad met je studentenrecht. In de trein hoef je niet in en uit te checken. dus doe je dit ook niet. Je geeft gewoon je kaart als ze langs komen. In de metro bus en tram moet je wel in en uit checken.

Reis je in het weekend(of juist doordeweeks ligt aan je ov) Dan zorg je dat er geld opstaat. vergeet niet uit te checken anders ben je 4 euro kwijt. ga je met de trein? koop gewoon een kaartje met 40% korting en laat ook je ov zien.

Is dat nou zo moeilijk?
whatever...kutfok
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:52 schreef DaBeetle het volgende:
[..]


gewoon een kaartje Brussel-Groningen kopen? Volgens mij blijven kaartjes op een internationaal traject gewoon bestaan. Enige nadeel is dat je met een enkeltje tegenwoordig zwaar opgelicht wordt als je een gewoon kaartje koopt.

[..]

Tegenwoordig heten kinderen op het VMBO ook al "studenten", dus zo erg verbaas ik me hier niet over hoor...
kaartje Brussel Groningen kopen terwijl ik gratis kan reizen?? echt niet
92  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 13/01 Duizenden militairen VS verlaten Europa29
» 09/01 'Zalando heeft doel bereikt'47
» 05/11 FOK! in de Volkskrant37
» 30/09 FOK!film heeft jouw filmkennis nodig11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden