'SGP houdt vrouw met truc uit Kamer'

Nederland • Geschreven door Novum op 08-02-2010 @ 08:05
print 

De SGP gaat voor het eerst vrouwen boven aan de kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen zetten, maar als zij gekozen worden zullen zij hun zetel afstaan aan een man. Dat meldt De Telegraaf vandaag.

De SGP-fractiewoordvoerder bevestigt volgens de krant dat meerdere vrouwen over deze oplossing zijn gepolst. De orthodox-gereformeerde partij studeert op deze en andere strategieën om een discriminatieverbod door de rechter te omzeilen.

Vrouwen worden nu de door de SGP met een beroep op de Bijbel uitgesloten van alle politieke functies. Zij mogen sinds 2007 wel 'volwaardig' partijlid worden. De Hoge Raad oordeelt volgens de krant de komende weken vrijwel zeker dat de partij gedwongen moet worden Kamer- of gemeenteraadszetels ook voor vrouwen open te stellen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk39
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord16


delen | eKudos nujij

6286 views / 78 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
On topic... dit soort trucs gaan natuurlijk nergens over en verdienen breed gedragen afkeuring.
userIcon
Als je als vrouw bij zulke achterlijke religieuze sektarische groepen aansluit dan vraag je er ook om.

Het moeten afstaan van je zetel is dan nog het minst erge wat je kan overkomen.
Klinkt een beetje als het (wederom) ondermijnen van de democratie door deze gristenen...
Waarom zou je als vrouw lid willen zijn van zo'n discriminerende partij? Je gaat toch ook niet als neger bij de klan?
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:11 schreef Plankje het volgende:
Klinkt een beetje als het (wederom) ondermijnen van de democratie door deze gristenen...
Dat is religie voor je, in een religie is er geen democratie, ongeacht de religie.
userIcon
Dat is kiezersbedrog...

Ohw wacht, de hele politiek is kiezersbedrog..

Ja dan is het goed..
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:13 schreef MrTorture het volgende:
Waarom zou je als vrouw lid willen zijn van zo'n discriminerende partij? Je gaat toch ook niet als neger bij de klan?
Hoe wil je dat weten? Die hebben toch allemaal een cape
userIcon
Wederom. partijden met religie als grondslag onmiddelijk verbieden.
Heeft niets met vrijheid van meningsuiting of democratie te maken.. immers in religie bestaan die 2 niet eens.
userIcon
Die mensen, ook die vrouwen staan achter deze standpunten. Als zij, incl. de vrouwen, achter hun standpunt staan, waarom mogen zij dan niet datgene doen waar ze achter staan? Ze worden dan gedwongen om af te stappen van waar ze voor staan. Of het nou een bord voor je kop hebben is of niet, laat deze mensen gewoon doen waar ze voor staan, ze hebben eenmaal die vrijheid in Nederland.

Een vrouwenorganisatie wilde eens een rechtzaak aanspannen tegen de sgp, maar zij konden geen vrouw vinden die lid was van de sgp en deze rechtzaak wilde aanspannen. Rechtzaak ging dus niet door.

quote:

wikipedia:
Het is overigens niet bekend in hoeverre de SGP-vrouwen zichzelf onderdrukt en gediscrimineerd voelen. Tijdens een kleinschalige protestactie tegen de SGP bij een SGP-jongerenbijeenkomst in het voorjaar van 2004 dienden de aanwezige jonge SGP-vrouwen de protesterenden van repliek dat ze zich niet herkenden in het beeld dat er in de media van hen geschetst werd.
Als zo'n vrouw een zetel wil krijgen, moet ze maar lid worden van de CU of CDA of een andere politieke partij.
Pff, rechter mag de SGP niet eens een discriminatieverbod opleggen. Het is een besloten vereniging en die mogen elke eis aan hun leden opleggen die ze willen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:39 schreef Blaf het volgende:
[..]


Er zijn er ook zat die zogenaamd uit vrije wil met een theedoek op hun hoofd gaan lopen, onder het mom van geloof is alles geoorloofd in dit land.
Het wordt zelfs extra beschermd bij ons in de wet, perfect toch.
Als iemand uit vrije wil iets wil, waarom zou je dat willen verbieden als dit gewoon binnen de grenzen van de wet valt? Men wil vaak hun eigen moraal opleggen aan andere mensen, omdat die in hun ogen superieur is, en men probeert dus zelfs de wet te gebruiken om dit af te dwingen.
userIcon
Oplossing: SGP uit de kamer....Klaar

Dit zijn figuren die uit naam van religie, de democratie denken te kunnen verkrachten.
userIcon
leviticus 19:11
Gij zult niet stelen, en gij zult niet liegen, noch valselijk handelen, een iegelijk tegen zijn naaste.
userIcon
Het gekke is dat een SGP vrouw zich niet gediscrimineerd voelt maar dat een ongelovige dat voor een SGP vrouw wel voelt. Beetje vreemd. Naar onderzoek om men een vrouw zou kunnen vinden binnen de SGP met bezwaar of bij de aangifte wou doen is niet gevonden.
Waarom gaat de overheid dit voor een andere partij doen. Als je het er niet mee eens ben ga je toch naar een andere partij. Doe je toch ook met voetbal. Het Nederlands 11 tal bevat ook mannen. Als je als vrouw ook wil ga je toch naar een ander. Korps mariniers, onderzeebootdienst en de commandos laten ook geen vrouwen toe. Als je wilt ga je toch naar de Landmacht. Dit is het recht van verenigingen om hun eigen standpunten te bepalen. Wilders is ook niet verplicht moslims erin te zetten. Dan zou je het ook discriminatie op grond van geloof kunnen noemen.

Als de overheid zo nodig gek wil doen om een partij van 90 jaar oud eruit te werken. Dan krijg je ook zulke dingen. En dan vraag je daar gewoon om. Overheid probeert ook Wilders via slinkse manieren de kamer uit te krijgen.

En alles omder het mom van tollerantie. Alles moet kunnen. En alles mag je zeggen. Maar o wee als het een christelijk standpunt betreft. Dan mag het ineens niet meer, en probeert men het via alle kanalen het kapot te maken. De intolleratie van de tolleranten. En ga zo maar door. Het is altijd wat de meerderheid zint moet kunnen. Zint het de meerderheid niet dan moet het verboden worden.
Je kunt een partij of vereniging niet verplichten vrouwen in een kieslijst te krijgen.
De SPG heeft 2 zetels. Moet dat dan perse 1 man en 1 vrouw zijn. Probeert de overheid op die manier zijn zeggenschap en zijn hand in een vereniging te krijgen. Bah wat een vies spel. En dit is ook het geval met Wilders die men kapot wil maken. Smerige linkse overheid.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:08 schreef monddood het volgende:
Als je als vrouw bij zulke achterlijke religieuze sektarische groepen aansluit dan vraag je er ook om.

Het moeten afstaan van je zetel is dan nog het minst erge wat je kan overkomen.
Bij de SPG is het bij de vrouw niet eens een MOET afstaan. Ten eerse wil geen SPG vrouw in de kamer dus die zal dat vrijwillig doen. Ten tweede heb ik het idee dat een vrouw niet eens een stem krijgt. Men heeft maar 2 zetels Die gaat toch naar van der Vlies en van der STaaij.

[ Bericht gewijzigd door Orionman8 op maandag 8 februari 2010 @ 09:00 ]
Laat een vrouw bovenaanstaan, gekozen worden en dan stiekem niet haar zetel afstaan.. Komt ze misschien niet in de hemel maar ze doet dan wel mee aan een leuke soap....
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wederom. partijden met religie als grondslag onmiddelijk verbieden.
Heeft niets met vrijheid van meningsuiting of democratie te maken.. immers in religie bestaan die 2 niet eens.
'Partijden' en 'onmiddelijk' ook, hè.

Afijn, in dit land is één ieder vrij een politieke partij naar eigen gekozen signatuur op te zetten, het verbieden daarvan is een flagrante schending van onze verworven vrijheden. Daarbij valt het volledig binnen de grenzen van de vrijheid van meningsuiting en natuurlijk binnen die van democratie. JIJ hoeft er namelijk niet op te stemmen, een ander MAG het wel.

Als een vrouw vrijwillig kiest voor die partij, wie zijn wij dan om haar die vrijheid af te nemen? Het is niet zo dat ze en plein public van kop tot teen bedekt moeten zijn om ze buiten de samenleving te houden, ze hebben alleen andere regels over welke rol de vrouw in de samenleving zou moeten vervullen.
Overigens gaat het er straks gewoon van komen dat er vrouwen op die plekken zitten, maar dat zullen dan vrouwen zijn die geen andere belangrijkere rol te vervullen hebben, oftewel, straks kunnen vrijgezelle en/of kinderloze vrouwen gewoon hun politieke rol vervullen, ook binnen de SGP. Een aantal belangrijke SGP-ers hebben dat allang geleden voorgesteld. Feit is, dat ze die vrouwen zich simpelweg nog niet hebben gemeld.
userIcon
Dit soort zielige partijen moeten ze uitroeien. Ze hebben geen bestaansrecht in de politiek. Ze zijn ronduit zielig.
userIcon
De secretaresse bij de SGP is gewoon een vrouw. Er zijn er wel.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 09:03 schreef Orionman8 het volgende:
De secretaresse bij de SGP is gewoon een vrouw. Er zijn er wel.
''De secretaresse''? Volgens mij heeft een gemiddelde partij wel meerdere assistentes in dienst.

En het gaat hier om kandidaten voor de partij zelf, slimmerik. Niet om wie er deel uit maakt van de administratie.
userIcon
quote:
'SGP houdt vrouw met truc uit Kamer'
Niet echt mijn partij, maar hier heeft de SGP toch een punt.
Vrouwen mogen ook alleen maar in de kamer komen om te stofzuigen en bier te brengen, voor de rest is de keuken hun domein
userIcon
Overigens vind ik dit echt een lamme discussie. De SGP haalt toch nooit meer dan 2 zetels. Als ze per se geen vrouwen op die lijst willen zetten, moet dat toch kunnen? Wat is nou het probleem? Vrouwen uit de bible belt die de politiek in willen kunnen zich aansluiten bij de ChristenUnie, die twee partijen zijn verder in grote lijnen toch hetzelfde.

Dat is net zoiets als Wilders forceren een moslim op zijn lijst te zetten, omdat het anders niet gebalanceerd is. Gaat in tegen de ideologie van de partij. Ik zie niet in waarom de rechter zoiets dan moet forceren. Belachelijk doorgeslagen is dat.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:48 schreef Orionman8 het volgende:
Het gekke is dat een SGP vrouw zich niet gediscrimineerd voelt maar dat een ongelovige dat voor een SGP vrouw wel voelt.
Dus iedereen die niet op de SGP stemt is meteen een ''ongelovige''? Niet zo snel conclusies trekken he. Het zijn vooral de zgn. ''progressieve'' christenen die altijd lopen te zaniken over de SGP. Die vinden dat clubje een smet op de rest van het christendom in Nederland. Of dat terecht is, weet ik niet. Ik zet altijd vraagtekens bij mensen die een oeroud idioot geloof aanhangen maar wel beweren in deze eeuw te leven, en er alles aan doen de teksten zo te draaien dat het modern lijkt.
userIcon
En terecht.
De vrouwelijke schoot is geschapen om te baren en bammetjes te smeren.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 09:28 schreef Vengerr het volgende:
En terecht.
De vrouwelijke schoot is geschapen om te baren en bammetjes te smeren.
.

Smeert de vrouwelijke schoot bammetjes?
userIcon
Dat dit nog mogelijk is ten hede dage in Nederland.
Laat religie toch opflikkeren uit alle vormen van gezag, we hebben een geschiedenis vol met het bewijs hoe diep de schade loopt die ze aanrichten. Kom 's met een religie dat wél de wetenschap accepteert, dat wél begrijpt dat logica in de natuur zelf ingebakken zit en spelenderwijs men meer kan leren over het universum, en eentje die niet alleenmaar bezig is te vertellen wat anderen wel en niet moeten. Maybe een paar suggesties, maar laat mensen het toch lekker zelf ondervinden allemaal. Ik wil dit soort lui niet in de 2e kamer, laat staan minister worden, daar hebben ze het gezonde verstand niet voor en krijg je situaties zoals Klink met z'n EPD fail. Hij zou wat mij betreft er allang uit hebben gelegen. Prutser.
userIcon
De SGP....

de taliban van Nederland.
userIcon
Ik ben ervoor om de scheiding van kerk en staat eens echt door te voeren...
userIcon
Kiezer houdt met Truc SGP uit de kamer...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 08:48 schreef Orionman8 het volgende:
Het gekke is dat een SGP vrouw zich niet gediscrimineerd voelt maar dat een ongelovige dat voor een SGP vrouw wel voelt. Beetje vreemd. Naar onderzoek om men een vrouw zou kunnen vinden binnen de SGP met bezwaar of bij de aangifte wou doen is niet gevonden.
Waarom gaat de overheid dit voor een andere partij doen. Als je het er niet mee eens ben ga je toch naar een andere partij. Doe je toch ook met voetbal. Het Nederlands 11 tal bevat ook mannen. Als je als vrouw ook wil ga je toch naar een ander. Korps mariniers, onderzeebootdienst en de commandos laten ook geen vrouwen toe. Als je wilt ga je toch naar de Landmacht. Dit is het recht van verenigingen om hun eigen standpunten te bepalen. Wilders is ook niet verplicht moslims erin te zetten. Dan zou je het ook discriminatie op grond van geloof kunnen noemen.

Als de overheid zo nodig gek wil doen om een partij van 90 jaar oud eruit te werken. Dan krijg je ook zulke dingen. En dan vraag je daar gewoon om. Overheid probeert ook Wilders via slinkse manieren de kamer uit te krijgen.

En alles omder het mom van tollerantie. Alles moet kunnen. En alles mag je zeggen. Maar o wee als het een christelijk standpunt betreft. Dan mag het ineens niet meer, en probeert men het via alle kanalen het kapot te maken. De intolleratie van de tolleranten. En ga zo maar door. Het is altijd wat de meerderheid zint moet kunnen. Zint het de meerderheid niet dan moet het verboden worden.
Je kunt een partij of vereniging niet verplichten vrouwen in een kieslijst te krijgen.
De SPG heeft 2 zetels. Moet dat dan perse 1 man en 1 vrouw zijn. Probeert de overheid op die manier zijn zeggenschap en zijn hand in een vereniging te krijgen. Bah wat een vies spel. En dit is ook het geval met Wilders die men kapot wil maken. Smerige linkse overheid.
Er zijn wel meer achterlijke religies waarbij de vrouwen om het hardst roepen dat ze niet gediscrimineerd worden. Dat móeten ze ook roepen. Het staat immers geschreven?
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 09:04 schreef plum het volgende:
[..]

Zodra een partij aan de open politiek mee gaat doen is het een vrijwel openbare partij met SGP voorwaarden die algemeen in Nederland aanvaardbaar horen te zijn.
En kiezersbedrog op de wijze waarop de SGP dat wil doen is onaanvaardbaar.
Leg jij mij met diezelfde redenen dan eens even haarfijn uit waarom er niemand lid kan worden van een andere "partij", de PVV.
Wat is dat toch met bepaalde gelovigen? Als je stelt dat je als beter bent dan de ander, dan trek je dus een vergelijking. Mannen zijn beter, hebben meer rechten dan vrouwen. En als het geen vrouwen zijn die minder zijn, dan zijn het wel ongelovigen.. En dan heb je natuurlijk ook nog de ultieme zondaars, de homo's. Die dienen als ultiem afschrikmiddel. Dat is de symbolische goot, daarmee vergeleken worden.. Ook een prachtig controle middel trouwens.

Waarom hebben gelovigen toch die vergelijkingen zo in extreme mate nodig? Ok, sociale vergelijkingen maken we allemaal.. Maar dit? Het komt op mij over een heel systeem van intolerantie vorm gegeven in een mooi jasje, genaamd religie. Witmensen voorin de bus, zwartmensen achterin de bus. Want zo moet het zijn.. jaja.
het enige waar je als vrouw goed voor bent is om op je rug te gaan liggen en de leuter van zo'n christen te ontvangen. Waarna er van je verwacht wordt dat je een individu uitscheid die dan weer gehersenspoelt kan worden door manlief...bah!
userIcon
'Achterlijke cultuur'

haha
Als de sodemieter de Kieswet zo aanpassen dat een gekozene verplicht wordt in persoon (voor minimaal zoveel tijd) zitting te nemen in de Kamer. Of het nou de lijsttrekker of lijstduwer is (anders krijg je weer dat "ongewenste" personen op een onverkiesbare plaats terecht komen).
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 09:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Dus iedereen die niet op de SGP stemt is meteen een ''ongelovige''? Niet zo snel conclusies trekken he. Het zijn vooral de zgn. ''progressieve'' christenen die altijd lopen te zaniken over de SGP. Die vinden dat clubje een smet op de rest van het christendom in Nederland. Of dat terecht is, weet ik niet. Ik zet altijd vraagtekens bij mensen die een oeroud idioot geloof aanhangen maar wel beweren in deze eeuw te leven, en er alles aan doen de teksten zo te draaien dat het modern lijkt.
Tja... volledig aan de kant zetten doen ze dat geloof toch niet. Dus ja, dan gaan ze aan de slag, dan laten ze die teksten waarmee ze niks willen of kunnen liggen, of worden ze anders uitgelegd. Het is wat dat betreft net een supermarkt. Pakken wat je nodig hebt. En beter dan dit wordt het niet. Het geloof laten vallen doen ze toch niet, dus ik vind het wel prima dat bepaalde teksten of "eigentijdser, vriendelijker" of ze laten teksten liggen
Het wordt hoog tijd voor een volledige scheiding van kerk en staat. Dus een stelsel waar een politieke partij gebaseerd op fictieve geloven niet toegestaan is.
Krijg je ook niet dat soort wanstaltige ideeen dat je homo's uit de scholen zou moeten kunnen weren.
gelovigen
En waarom niet. Wil je een vrouw in de kamer stem je PvdD wil je een allochtoon in de kamer stem je PvdA. Wil je een echte politicus in de kamer stem je SGP

niets mis mee.
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk39
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden