Dagelijks verhongeren 18.000 kinderen

Internationaal • Geschreven door ANP op 31-07-2007 @ 17:39
print 
Icoon BuitenlandsElke dag sterven er wereldwijd 18.000 kinderen omdat ze niets te eten of te drinken hebben. Dat maakte hulporganisatie Caritas vandaag bekend.

De organisatie begint in augustus met een nieuwe campagne tegen honger. Caritas bekijkt jaarlijks met andere hulporganisaties nauwkeurig de internationale ontwikkelingen.

Zeker 850 miljoen mensen hebben niet genoeg te eten. De meeste van hen zijn vrouwen, kinderen en ouderen. Caritas hielp mee aan meer dan honderd projecten tegen honger in Afrika, Latijns-Amerika en Azië. Volgens de organisatie sterven er jaarlijks tien miljoen mensen aan honger en 2,4 miljoen sterven aan aids.


'18.000 sterven per dag van honger of dorst'

Met dank aan TiberiuZ voor de submit.

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

7957 views / 121 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 121 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
userIcon
damn, en ik gooide vandaag nog wel een wat oud brood weg
userIcon
* Onbekend gooit kaviaar en hele rijstmaaltijd weg...
userIcon
Het probleem is volgens mij eerder (burger)oorlogen en instabiele regimes dan een gebrek aan (economische) hulp.
Is er ergens ook een wereldmap met de aantallen per land? Ik heb gekeken op de site maar kon het niet vinden.
userIcon
That's life.
En toch elke keer als ik zoiets lees wil ik het vliegtuig pakken en iedereen op deze wereld eten geven, die het nodig hebben..
userIcon
Te ziek voor woorden eigenljk dat dat vandaag de dag nog steeds de realiteit is in deze 'ontwikkelde' wereld. Solidariteit beperkt zich helaas alleen maar binnen de door de mensheid zelf getrokken grenzen..
userIcon
Krijg trek van dit bericht
Bedankt hè!
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:42 schreef SuperbDeLux het volgende:
Het probleem is volgens mij eerder (burger)oorlogen en instabiele regimes dan een gebrek aan (economische) hulp.
Het probleem is dat de welvaart op de wereld niet eerlijk wordt verdeeld. En doordat daar te weinig welvaart is is het onderwijs ook erg magertjes waardoor de bevolking makkelijk op te hitsen is voor burgeroorlogen wat er weer voor zorgt dat de oogst weer vaak wordt verwoest. Maar ook in landen waar geen oorlog is in Afrika heerst er honger, ze hebben structurele tekorten, wij structurele overschotten.
userIcon
Ja erg allemaal hoor. Maar wat doe je eraan. Vooral grote delen van Afrika zijn een bodemloze put. Het zal er nooit goed komen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
Als je mooie grote paddestoelen ziet aan de horizon.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:42 schreef StyxFlow het volgende:
Te ziek voor woorden eigenljk dat dat vandaag de dag nog steeds de realiteit is in deze 'ontwikkelde' wereld. Solidariteit beperkt zich helaas alleen maar binnen de door de mensheid zelf getrokken grenzen..
Heeft niks met solidariteit te maken.. Er gaat meer dan genoeg hulp naar Afrika e.a. en ze kunnen onder normale omstandigheden redelijk voor zichzelf zorgen inmiddels.

Het probleem is dat ze burgeroorlogen (en andere conflicten) blijven voeren
Zeer triest natuurlijk. Maar wat gebeurt er dan met al die miljoenen (misschien wel miljarden) euro's aan ontwikkelingshulp ? Verdwijnen in de zakken van de verkeerde personen zeker ?
quote:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
Inderdaad... als je niet, om wat dan reden ook, voor je kinderen kan/wil zorgen... neem er dan geen !!
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
Ze moeten wel. In die culturen is baby/kindersterfte al zo hoog,z elfs zonder honger... dat ze zowiezo al 5+ kids maken, en als ze dan geluk hebben zijn er dan na een paar jaar nog 2-3 van in leven... die vervolgens kunnen meehelpen in het huishouden, of via werk geld op de tafel kunnen brengen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:43 schreef hendrik_M het volgende:
Krijg trek van dit bericht
*ping*

mmmm.... lasagne
Dit is allemaal heel triest, maar ik vind het toch goed dat de wereld jaarlijks 1.000.000.000.000 dollar aan wapens uitgeeft, want terrorisme is nog veel erger!
met een beetje inzet is dat zo opgelost maarja andere dingen zijn belangrijker
userIcon
Sjeh misschien zouden ze ook wat `kunnen minderen` qua kinderen hoe bot het ook klinkt. Maargoed, het blijven er veel..

Misschien moeten ze stoppen met hun ak47 oppoetsen en beginnen met eten verbouwen
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ze moeten wel. In die culturen is baby/kindersterfte al zo hoog,z elfs zonder honger... dat ze zowiezo al 5+ kids maken, en als ze dan geluk hebben zijn er dan na een paar jaar nog 2-3 van in leven... die vervolgens kunnen meehelpen in het huishouden, of via werk geld op de tafel kunnen brengen.
Dat is de fout die al die Afrikanen maken. 'Wij nemen veel kinderen wat die kunnen voor ons zorgen'. Nee dat gaat dus niet. Ze gaan dood, worden ziek, en het voedselprobleem groeit alleen maar. Eigenlijk zouden we bijv. chemische sterriliserende middelen door de voedselhulp moeten mengen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:44 schreef StyxFlow het volgende:

[..]

Het probleem is dat de welvaart op de wereld niet eerlijk wordt verdeeld. En doordat daar te weinig welvaart is is het onderwijs ook erg magertjes waardoor de bevolking makkelijk op te hitsen is voor burgeroorlogen wat er weer voor zorgt dat de oogst weer vaak wordt verwoest. Maar ook in landen waar geen oorlog is in Afrika heerst er honger, ze hebben structurele tekorten, wij structurele overschotten.
Er heerst bij mijn weten geen honger in Afrikaanse landen waar geen conflicten zijn.

Verder is "eerlijk" een lastig begrip in een economische zin.. Ze hebben weinig welvaart, of dat nou een reden is om nog maar 'ns flink oorlogje te gaan spelen weet ik niet. Wij kunnen ze in elk geval niet helpen tot ze stoppen met vechten.
userIcon
quote:
Dagelijks verhongeren 18.000 kinderen
wat is dat veel
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:45 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Heeft niks met solidariteit te maken.. Er gaat meer dan genoeg hulp naar Afrika e.a. en ze kunnen onder normale omstandigheden redelijk voor zichzelf zorgen inmiddels.

Het probleem is dat ze burgeroorlogen (en andere conflicten) blijven voeren
Heeft het NIKS met solidariteit te maken ?? Het rijkste land van de wereld geeft maar 0,05% ontwikkelingshulp per jaar. Dat is dus van elke 100 doller 5 cent. Vind je dat eerlijk delen ?
Als het westen zich verenigt en investeert in landbouw intensivering etc waardoor Afrikaanse landen in elk geval zelfvoorzienend kunnen worden, komt de rest wel. Het is gewoon dat de burgers van de rest van de wereld het niet genoeg interesseert.
Er is in Nederland zelfs een die ontwikkelingshulp wou afschaffen..
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:49 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]
Wij kunnen ze in elk geval niet helpen tot ze stoppen met vechten.
Wij kunnen ze helpen met stoppen met vechten. Waar denk je dat ze al die wapens vandaan hebben? Wie denk je dat ze tegen elkaar ophitst om ze die wapens te kunnen verkopen?
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
Ze moeten gewoon elkaar opeten
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:49 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Er heerst bij mijn weten geen honger in Afrikaanse landen waar geen conflicten zijn.
Dat is het hem juist, ook in landen waar geen oorlogen woeden heerst er honger.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
je moet er ook rekening mee houden dat het hun ''oudedagsvoorziening'' is,AOW is in die meeste landen niet aanwezig! en hoe meer kinderen je heb des te lager de druk wordt per kind om voor hun ouders te zorgen het is simpel rekenwerk! het is uiteraard in het begin zwaar om ze te onderhouden maar later pluk je daar de vruchten van.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:53 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Wij kunnen ze helpen met stoppen met vechten. Waar denk je dat ze al die wapens vandaan hebben? Wie denk je dat ze tegen elkaar ophitst om ze die wapens te kunnen verkopen?
Beetje denigrerend hoor.. De negertjes van afrika kunnen het onmogelijk zelf bedacht hebben om in een machtsvacuum zelf rijkdom en macht na te streven met hun milities?
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:53 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Wij kunnen ze helpen met stoppen met vechten. Waar denk je dat ze al die wapens vandaan hebben? Wie denk je dat ze tegen elkaar ophitst om ze die wapens te kunnen verkopen?
Precies, vaak zijn het dumpspullen van het westen die nog even wat miljarden eruit haalt van zijn verouderde wapens. Lord of war
Breeeed baby breeeeeeeed
ga en vermenigvuldig u.....

als iedereen nou stopt na 2 kids, dan zijn ze ook nog te onderhouden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:54 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Beetje denigrerend hoor.. De negertjes van afrika kunnen het onmogelijk zelf bedacht hebben om in een machtsvacuum zelf rijkdom en macht na te streven met hun milities?
En dan nog, als er corrupte dictators 'negertjes'( zoals jij het denigrerend noemt) onder dwang laat leven door allerlei gewelddadige milities op ze af te sturen, kiest de bevolking er dan zelf voor ?
Ik zou je aanraden Hotel Rwanda eens te kijken, een waargebeurd verhaal.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef Roel0f het volgende:
damn, en ik gooide vandaag nog wel een wat oud brood weg
Als je 'm had opgestuurd waren de kindjes doodgegaan aan voedselvergiftiging. Maar goed, ik snap je punt...
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:51 schreef StyxFlow het volgende:

[..]

Heeft het NIKS met solidariteit te maken ?? Het rijkste land van de wereld geeft maar 0,05% ontwikkelingshulp per jaar. Dat is dus van elke 100 doller 5 cent. Vind je dat eerlijk delen ?
Als het westen zich verenigt en investeert in landbouw intensivering etc waardoor Afrikaanse landen in elk geval zelfvoorzienend kunnen worden, komt de rest wel. Het is gewoon dat de burgers van de rest van de wereld het niet genoeg interesseert.
Er is in Nederland zelfs een die ontwikkelingshulp wou afschaffen..
Ik verschil fundamenteel met je van mening wat betreft jouw economische gelijkheidsvisie. Ik zie geen enkele reden waarom alle mensen ter wereld evenveel zouden moeten verdienen.

Het beste waar Afrika op kan hopen, is dat China dermate groeit dat het te duur wordt om McDonalds speeltjes te maken en dat binnenkort onze goedkope spijkerbroeken uit Afrika komen.

Ontwikkelingshulp is een nat papieren zakdoekje voor het bloeden, daar gaat uiteindelijk niemand beter van worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:51 schreef StyxFlow het volgende:

[..]

Heeft het NIKS met solidariteit te maken ?? Het rijkste land van de wereld geeft maar 0,05% ontwikkelingshulp per jaar. Dat is dus van elke 100 doller 5 cent. Vind je dat eerlijk delen ?
Als het westen zich verenigt en investeert in landbouw intensivering etc waardoor Afrikaanse landen in elk geval zelfvoorzienend kunnen worden, komt de rest wel. Het is gewoon dat de burgers van de rest van de wereld het niet genoeg interesseert.
Er is in Nederland zelfs een die ontwikkelingshulp wou afschaffen..
Al het geld dat wij opsturen, komt toch bij de locale Warlords terecht. Dát is het probleem. Ontwikkelingshulp oké, maar laten we dan meteen even met z'n allen zorgen dat het goed terecht komt.
userIcon
We zijn gewend dat een Afrikaan voor brood sterft
Corrupte dictators zaaien dood en verderf
Vara zendt het uit, terwijl het niemand wat zegt
Zolang men het niet kent komt het niet uit de verf
Besef dat men door honger sterft,terwijl ik dit zeg,
Militante doodseskaders onderweg
Om de volgende etnische groep te elimineren
Ondertussen rijke westen aan het discussiëren
Om wel of geen hulp te sturen, klasse heren
Normaal zou een mens van de geschiedenis leren
Vele Hutsu’s en Tutsi’s zijn nu foetsie
Geen goed doel steunen maar zuipen in Rootie
Meer ontwikkelingshulp klinkt politiek correct
Maar toch is die keuze voor de politiek, correct,
Geef de sterkste schouders de zwaarste lasten
En laten we eerlijk zijn, EU is relatief sterk
Maar in plaats van Afrika structureel te helpen
Bouwen we onder Spanje voor miljoenen een hek
En vind je de migrantenstroom hiernaartoe gek ?
Wat zou jij doen als jij zat zonder brood en werk ?
Je weet pas wat je hebt, als je het niet meer hebt
Je weet wat gelukkig zijn is als je het niet meer bent
Bij ons is de keuze tussen kebab of de Mac
Bij hen tussen honger en brood, wij zijn verwend
En kom niet met het argument, dat armoede went
Je kan bepalen hoe je wordt, maar niet wie je bent
Mensheid en menselijkheid raakt elkaar kwijt
Geen educatie, waardoor het volk barbaars blijft
Zij verhongeren en wij hebben een te zwaar lijf
triest hoe het klinkt maar het is de waarheid
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:54 schreef StyxFlow het volgende:

[..]

Dat is het hem juist, ook in landen waar geen oorlogen woeden heerst er honger.
Noem eens een paar landen dan? Ik kan er namelijk niets van vinden.
man pberends (Redactie Frontpage) 31-07-2007 @ 18:00 fotoboek no homepage
userIcon
Overbevolking...

Moeten ze zich maar niet als konijnen voortplanten als er niet eens eten is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:59 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Al het geld dat wij opsturen, komt toch bij de locale Warlords terecht. Dát is het probleem. Ontwikkelingshulp oké, maar laten we dan meteen even met z'n allen zorgen dat het goed terecht komt.
Dat is precies wat ik ook zeg
Het is en het blijft triest
userIcon
Zat laatst ook iets op t.v. te kijken.

Mensen in afrika krijgen een lening om bijvoorbeeld kippen te fokken.
En wat blijkt,..een nederlands bedrijf gooit gewoon ze ingevroren kippenvlees tegen dump prijzen op de markt daar.

Of een kereltje dat een lening kreeg voor een tomatenkwekerij,..komt er 1 of andere tony bolonie bedrijf uit italie met spotgoedkope tomatenpuree op de markt.

Lang verhaal kort te maken, die mensen kunnen hun bedrijfje opdoeken, en een dikke lening terug betalen.

Dat is best lullig
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:57 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Ik verschil fundamenteel met je van mening wat betreft jouw economische gelijkheidsvisie. Ik zie geen enkele reden waarom alle mensen ter wereld evenveel zouden moeten verdienen.

Het beste waar Afrika op kan hopen, is dat China dermate groeit dat het te duur wordt om McDonalds speeltjes te maken en dat binnenkort onze goedkope spijkerbroeken uit Afrika komen.

Ontwikkelingshulp is een nat papieren zakdoekje voor het bloeden, daar gaat uiteindelijk niemand beter van worden.
Ach bij de een zit het hart links van het midden, bij een ander op een andere plek
Ik hoop dan dat het jou ook overkomt dat je kinderen voor je ogen sterven door de honger terwijl je geen cent hebt om brood of melk voor ze te halen terwijl aan de andere kant van de wereld mensen als ze iets al niet echt lekker vinden smaken wegsmijten
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:02 schreef StyxFlow het volgende:

[..]

Ach bij de een zit het hart links van het midden, bij een ander op een andere plek
Ik hoop dan dat het jou ook overkomt dat je kinderen voor je ogen sterven door de honger terwijl je geen cent hebt om brood of melk voor ze te halen terwijl aan de andere kant van de wereld mensen als ze iets al niet echt lekker vinden smaken wegsmijten
Ik zou toch wel even twee keer nadenken voordat ik in zo'n wereld kinderen zou gaan lopen krijgen

Wat wil je dat we doen aan burgeroorlogen? Moeten wij maar meteen massaal gaan intervenieren als er daar militaire conflicten plaatsvinden? Een Westers regime stichten en afdwingen? Wat moeten wij doen tegen gewetenloze Chinese/Russische/etc. wapenhandelaren die goeie zaken doen met Afrikaanse regimes?

Wat ik bedoel is welke grondslag hebben wij om te mogen intervenieren? Omdat wij DENKEN dat wij weten wat het beste is voor Afrika? Wij dachten ook dat we dat wisten voor Irak en Afghanistan.. The road to hell is paved with good intentions.

Je doet alsof het een simpele onwil is om te helpen maar het is juridisch, economisch, politiek enz. toch wel iets gecompliceerder dan dat..
userIcon
Paradoxaal... veel kinderen in de hoop dat 1 of 2 het overleven, maar veel kinderen gaan dood doordat er te weinig voedsel is... snappen jullie mijn punt?
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:57 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Ik verschil fundamenteel met je van mening wat betreft jouw economische gelijkheidsvisie. Ik zie geen enkele reden waarom alle mensen ter wereld evenveel zouden moeten verdienen.
Je hebt gelijk. Er is geen reden waarom mensen of volkeren gelijk zouden (moeten) zijn. Mensen zoals Styxflow denken ook niet na over hoe zo'n wereld van gelijkheid, door hen zo gewenst, er uit zou zien. Als ieder land hetzelfde BNP per capita zou hebben als wij dan zou dit een enorme verschuiving van economische, en dus ook politieke en militaire, macht betekenen. Een wereld waar landen zoals China en andere notoire schenders van "mensenrechten" de dienst uitmaken is waarschijnlijk er niet een waar zij in zouden willen leven.
quote:
Het beste waar Afrika op kan hopen, is dat China dermate groeit dat het te duur wordt om McDonalds speeltjes te maken en dat binnenkort onze goedkope spijkerbroeken uit Afrika komen.
Mijns inziens had dit al meteen gekozen moeten worden voor Afrika als werkplaats voor laaggeschoolde arbeid. Nu zitten we opgescheept met een China dat de beschikking heeft over reserves van meer dan een triljoen dollar. Liever een begrotingstekort oplopen met Afrika dan Azië, vanwege strategische motivaties.
quote:
Ontwikkelingshulp is een nat papieren zakdoekje voor het bloeden, daar gaat uiteindelijk niemand beter van worden.
Vergelijk de resultaten van Marshall hulp met die van de zwendel 'ontwikkelingshulp'.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:01 schreef Dreetje74 het volgende:
Zat laatst ook iets op t.v. te kijken.

Mensen in afrika krijgen een lening om bijvoorbeeld kippen te fokken.
En wat blijkt,..een nederlands bedrijf gooit gewoon ze ingevroren kippenvlees tegen dump prijzen op de markt daar.

Of een kereltje dat een lening kreeg voor een tomatenkwekerij,..komt er 1 of andere tony bolonie bedrijf uit italie met spotgoedkope tomatenpuree op de markt.

Lang verhaal kort te maken, die mensen kunnen hun bedrijfje opdoeken, en een dikke lening terug betalen.

Dat is best lullig
Het grootste probleem is van een andere aard... De huidige situatie is inderdaad dat Europa+USA voedsel naar Africa exporteerd. Alleen Africa kan echt niet zonder, want daar kan er gewoonweg niet genoeg worden geproceerd. En die kwantiteiten worden steeds kleiner door de verdroging van het land, Marokko is daar een goed voorbeeld van. De dag dat de voedselstroom zal stoppen, door een natuurramp ofzo, dan zal overbevolkd Afrika zwaar de sjaak zijn, en dan zou een kwart van de bevolking kunnen sterven. Een zure correctie dus

Je ziet het dit jaar al gebeuren: door de hoge regenval is er minder tarwe beschikbaar => prijsstijging, alleen al door regen.

Africa, een gedoemd continent
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:42 schreef Tomboo het volgende:
That's life.
Makkelijk praten jij, jij hebt toevallig het geluk om in een van de rijkste regio's ter wereld te leven (en aan jouw reactie te zien 'ten onrechte').
dat klinkt heel veel, maar bedenk dat er elke seconde 1 a 2 mensen doodgaan in het algemeen (en 3 of 4 geboren worden). Dat zijn ongeveer 130000 mensen per dag.
userIcon
Kun je nagaan hoe overbevolkt het zou worden als dit niet gebeurt...


Bereken voor de lol maar eens hoeveel mensen we zouden kunnen redden na een jaar lang elke dag 18.000.
userIcon
en geld doneren heeft ook geen nut heb ik het idee vaak, 9/10'de van het geld gaat naar de corrupte regering, dus ja, dat schiet ook niet op.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
Ik denk dat als die mensen geld hebben ze liever eten kopen dan condooms.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:59 schreef StyxFlow het volgende:
We zijn gewend dat een Afrikaan voor brood sterft
Corrupte dictators zaaien dood en verderf
Vara zendt het uit, terwijl het niemand wat zegt
Zolang men het niet kent komt het niet uit de verf
Besef dat men door honger sterft,terwijl ik dit zeg,
Militante doodseskaders onderweg
Om de volgende etnische groep te elimineren
Ondertussen rijke westen aan het discussiëren
Om wel of geen hulp te sturen, klasse heren
Normaal zou een mens van de geschiedenis leren
Vele Hutsu’s en Tutsi’s zijn nu foetsie
Geen goed doel steunen maar zuipen in Rootie
Meer ontwikkelingshulp klinkt politiek correct
Maar toch is die keuze voor de politiek, correct,
Geef de sterkste schouders de zwaarste lasten
En laten we eerlijk zijn, EU is relatief sterk
Maar in plaats van Afrika structureel te helpen
Bouwen we onder Spanje voor miljoenen een hek
En vind je de migrantenstroom hiernaartoe gek ?
Wat zou jij doen als jij zat zonder brood en werk ?
Je weet pas wat je hebt, als je het niet meer hebt
Je weet wat gelukkig zijn is als je het niet meer bent
Bij ons is de keuze tussen kebab of de Mac
Bij hen tussen honger en brood, wij zijn verwend
En kom niet met het argument, dat armoede went
Je kan bepalen hoe je wordt, maar niet wie je bent
Mensheid en menselijkheid raakt elkaar kwijt
Geen educatie, waardoor het volk barbaars blijft
Zij verhongeren en wij hebben een te zwaar lijf
triest hoe het klinkt maar het is de waarheid
Mooie tekst!! Is dit een nieuw liedje van Ali-B ofzo ?????????
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:09 schreef VanSpeijk het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Er is geen reden waarom mensen of volkeren gelijk zouden (moeten) zijn. Mensen zoals Styxflow denken ook niet na over hoe zo'n wereld van gelijkheid, door hen zo gewenst, er uit zou zien.
Je hebt ongelijk, er is geen reden waarom mensen of volkeren ongelijk zouden moeten zijn. Zo kan het ook ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:16 schreef outofspace het volgende:

[..]

Mooie tekst!! Is dit een nieuw liedje van Ali-B ofzo ?????????
Thanks man, nee dat is een nieuw liedje van StyxFlow
userIcon
Even een paar doingen op een rijtej:

- van geld weggeven worden mensen alleen maar inhalig en corrupt
- van hulp worden mensen alleen maar lui en dom (de blanke doet het wel), bovendien leg je ze vaak een dure westerse werkwijze op, die niet te handhaven is.
- in Afrika is genoeg eten, het moet alleen beter verdeeld worden
- Afrika heeft vrijwel niets dat interessant is om te importeren
- De produkten die Afrika wel produceert moeten ze eerst maar zien te slijten binnen Afrika
- Het Westen heeft zichzelf ook opgebouwd, laat Afrika dat ook maar op haar eentje doen, anders blijven ze de kneusjes van de wereld
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:11 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Makkelijk praten jij, jij hebt toevallig het geluk om in een van de rijkste regio's ter wereld te leven (en aan jouw reactie te zien 'ten onrechte').
Het is hard, maar het klopt wel. Zo is het leven, zo is de natuur.
Afrika kan simpelweg niet voorzien in zoveel mensen. In andere natuurlijke populaties bij dieren corrigeert dat zichzelf ook. Maar Afrika ligt aan een infuus dat gevoed wordt door het Westen. Zo wordt het probleem in stand gehouden
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:09 schreef VanSpeijk het volgende:
Mijns inziens had dit al meteen gekozen moeten worden voor Afrika als werkplaats voor laaggeschoolde arbeid. Nu zitten we opgescheept met een China dat de beschikking heeft over reserves van meer dan een triljoen dollar. Liever een begrotingstekort oplopen met Afrika dan Azië, vanwege strategische motivaties.
Ja, en dan hebben we hier allemaal spijkerbroeken met kogelgaten zeker

Het lijkt me dat niet veel westerse bedrijven warm zullen lopen om te investeren in een Afrikaans bedrijfje wat elke week wordt overgenomen, geplunderd dan wel platgeschoten.
Enige stabiliteit is vaak wel prettig, zeg maar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:20 schreef oheng het volgende:
Even een paar doingen op een rijtej:

- Het Westen heeft zichzelf ook opgebouwd, laat Afrika dat ook maar op haar eentje doen, anders blijven ze de kneusjes van de wereld
Het westen had wel het grote verschil met het klimaat en de vruchtbaarheid van de grond
Daardoor konden destijds mensen zich specialiseren in allerlei vakken en hoefde niet iedereen bezig te zijn met landbouw doordat het al voldoende opleverde als niet eens iedereen agrarier was. Door specialisatie in andere ambachten kon weer handel ontstaan en op den duur ook economie. Volgens Adam Smith is economie ook pas ontstaan in de 16e eeuw.
Afrika loopt spaak bij de 1e fase, en dat is dat de grond niet vruchtbaar genoeg is om voldoende eten op te leveren waardoor mensen zich niet kunnen specialiseren in andere ambachten maar echt boer moeten zijn om (niet eens) voldoende te kunnen eten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:22 schreef StyxFlow het volgende:

[..]


Afrika loopt spaak bij de 1e fase, en dat is dat de grond niet vruchtbaar genoeg is om voldoende eten op te leveren waardoor mensen zich niet kunnen specialiseren in andere ambachten maar echt boer moeten zijn om (niet eens) voldoende te kunnen eten.
En dus moet je ook niet verwachten dat wij het wel even in een tweede Westen veranderen..
Verschrikkelijk sommige reacties hier. Zo dom, naief en ondoordacht. Je zou eens een paar maanden in zo'n land moeten leven, dan praat je echt wel anders.

Daarnaast zijn mensen uit die landen niet gewend om vooruit te denken. Dat is ze niet bij gebracht. Ze leven per dag en leven de dag zoals die komt. Een totaal andere manier van denken dan dat in westerse landen gebruikelijk is.

Een groot deel van die mensen is het niet in hun hoofd te krijgen dat de aarde rond is. Dat kunnen ze niet bevatten. Verder vinden ze het raar als je rookt, omdat 'je het dan wel heel erg warm van binnen moet krijgen'. etcetc. En da's niet omdat ze dom zijn, het is ze gewoon nooit geleerd.

Het is dus onmogelijk om hetzelfde van deze mensen te verwachten dan van een willekeurige westerling.
En er komen in Afrika (volgens un.org) elke dag ook 30.000 bij! Dat in tegenstelling tot Europa waar er "maar" 10.000 bij gekomen is per dag in de afgelopen 50 jaar! Slecht weer dat ze niet laten zien wat het in Europa is, in procenten zodat we een vergelijk hebben. Nee typisch lekker eenzijdig; gewoon een absoluut getal noemen want dat is tenminste lekker veel.

Misschien een gat in de markt voor Durex? Laten ze daar eerst eens wat aan doen!

(aan deze getallen kunnen geen rechten worden ontleed. gegevens zijn voorbehoud van rekenfouten)
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:31 schreef Beurlap het volgende:
Daarnaast zijn mensen uit die landen niet gewend om vooruit te denken. Dat is ze niet bij gebracht. Ze leven per dag en leven de dag zoals die komt. Een totaal andere manier van denken dan dat in westerse landen gebruikelijk is.
Klopt, mijn oom heeft een bedrijf wat grote infrastructuurprojecten uitvoert in Afrika en Azie, die werd op een of andere receptie wel 'ns gevraagd waarom hij z'n arbeiders daar elke dag zo'n ontzettend hongerloontje betaald, waarop hij zei dat hij ook wel een goed salaris kan betalen, maar dat ze dan een week lang niet komen opdagen.
Dus van de 10 miljoen mensen die sterven, zijn er 6.5 miljoen kinderen? Geloof je het zelf. Ik kan me niet voorstellen dat er 'maar' 3.5 miljoen volwassen mensen verhongeren terwijl dat aantal bijna het dubbele is voor kinderen.
Moet je je voorstellen hoe het gaat met de overbevolking als die kinderen niet sterven
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
If u cant feed them, dont breed them!
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:22 schreef StyxFlow het volgende:

[..]

Het westen had wel het grote verschil met het klimaat en de vruchtbaarheid van de grond
Daardoor konden destijds mensen zich specialiseren in allerlei vakken en hoefde niet iedereen bezig te zijn met landbouw doordat het al voldoende opleverde als niet eens iedereen agrarier was. Door specialisatie in andere ambachten kon weer handel ontstaan en op den duur ook economie. Volgens Adam Smith is economie ook pas ontstaan in de 16e eeuw.
Afrika loopt spaak bij de 1e fase, en dat is dat de grond niet vruchtbaar genoeg is om voldoende eten op te leveren waardoor mensen zich niet kunnen specialiseren in andere ambachten maar echt boer moeten zijn om (niet eens) voldoende te kunnen eten.
Niet helemaal correct. Het romeinse rijk bijvoorbeeld importeerde een groot deel van haar graan uit afrika. Hieruit kan je afleiden dat afrika dus ook veel vruchtbare grond had en de uitbuiting van afrika al heel lang gaande was.
Tegelijkertijd vind ik eveneens dat het geven van ontwikkelingshulp water naar de zee dragen is over het algemeen.
userIcon
Kvind het heel vervelend voor ze, maar die ouders die zien kinderen nog steeds als oudedag voorziening, zolang dat zo is zal dit door gaan.

En dan, tis misschien heel grof maar als ze zouden blijven leven is de overbevolking een nog groter probleem
userIcon
Ik wil niet ongevoelig overkomen, maar hoeveel kinderen worden er dagelijks geboren? Zullen er wel meer zijn dan er dood gaan, want de wereldbevolking groeit nog steeds als een gek.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:42 schreef Tomboo het volgende:
That's life.
Niet jouw leven iniedergeval.
userIcon
Zojuist bak voor 3 personen nasi weggegooid.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:05 schreef Kaneel het volgende:
Paradoxaal... veel kinderen in de hoop dat 1 of 2 het overleven, maar veel kinderen gaan dood doordat er te weinig voedsel is... snappen jullie mijn punt?

het is net als doping (om maar even actueel te doen)
als jij het niet doet doet een ander het wel en is die in het voordeel ten opzichte van jou.

in elk geval vallen deze 18000 niet onder het volgende generaal pardon
userIcon
Wat iemand al zei, thats life!

Je kan nou eenmaal niet de hele wereld verzorgen.

Zo gaat het gewoon in de natuur.
userIcon
"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."
userIcon
Overbevolking is idd het grootste probleem daar. De natuur is verpest en kan niets meer opbrengen in die gebieden en zolang daar geen herstel in komt, zal er ook geen herstel komen in het welzijn van de bevolking. En dat los je niet simpelweg op met voedselpakketten en medicijnen: die houden juist de overbevolking in stand en dan is het einde zoek, hoe hard het ook klinkt.

Leuk dat mensen voor elkaar op komen, elkaar proberen te helpen en in leven te houden in een gebied waar de gehele lokale bevolking zich niet kan onderhouden: iets wat we 'menselijk' noemen, maar voor de natuur is het geen pretje en dan kun je een terugslag verwachten (in de vorm van een epidemie ofzo).
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:00 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Noem eens een paar landen dan? Ik kan er namelijk niets van vinden.
Enkele landen met relatief veel mensen onder de armoedegrens (1$/dag) die ik zo even kan opnoemen:

Zambia, Malawi, Mocambique.

de armoede is voornamelijk te vinden in de "sloppenwijken" rondom de steden
Ach, iedereen die er schande over praat hier praat vanuit zijn luie stoel met zijn overpriced abbotje het net op gaand, waarschijnlijk ook nog met een flessie sap of zo naast hem of haar en wat te snacken... tja, welvaart is oneerlijk verdeeld, maar erover klagen dat het oneerlijk verdeeld is hier? Dat is hypocriet...

OT
18.000... tja, dat is 5,75 miljoen kinderen per jaar, 131 miljoen in 20 jaar... hoe lang is deze ellende er al? zeg maar 200 jaar... en dan kunnen die kinderen ook weer kinderen maken, zegge 5 generaties per 100 jaar... gokje, zo'n 130 miljard mensen extra... hmmz, ik zie een probleem als ze niet dood gaan eigenlijk...
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:39 schreef edcetera het volgende:

[..]

Enkele landen met relatief veel mensen onder de armoedegrens (1$/dag) die ik zo even kan opnoemen:

Zambia, Malawi, Mocambique.

de armoede is voornamelijk te vinden in de "sloppenwijken" rondom de steden
Armoede (zeker in die VN statistische zin) is nog geen verhongering.
userIcon
Waar komen al die kinderen vandaan ? Makkelijker op te lossen dan de honger hoor.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:01 schreef MaximusF1 het volgende:
Waar komen al die kinderen vandaan ? Makkelijker op te lossen dan de honger hoor.
Mja, ik zal eens een praatje houden met je als je wat ouder bent, dan is dat mysterie ook opgelost
maar de vs zal daar geen 80 miljoen per dag aan uitgeven

(wij ook niet overigens)
userIcon
en heel nederland maar huilen als er eentje door een enge man wordt benaderd
Dat hebben ze dan indirect aan zichzelf te danken. Socialistische systemen, islamitische culturen waardoor massale burgeroorlogen ontstaan, totalitaire staten, maar vooral de socialistisch inslag van al die landen. Dat staat garant voor armoede omdat er geen welvaart geschapen wordt.

Handel is de enige manier om die landen te voeden, maar ze weigeren consequent iets van waarde te produceren omdat ze enerzijds zichzelf een islamistische cultuur opleggen met alle gevolgen van dien en anderzijds hun staatsbestel inrichten op een socialistische, totalitaire slag.

Dat staat garant voor honger, armoede, verpaupering en de totale afwezigheid van welvaart.

Ga eens wat produceren en flikker dat socialisme de deur uit!
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
niet overal in de wereld mogen vrouwen zelfstandig kiezen of ze kinderen willen of niet en hoeveel
userIcon
Ik neem nog een cheeseburgert
Amerika en een groot deel van het westen geeft liever biljoenen aan wapens en bommen uit dan hier aandacht aan te besteden.
En o wee als er ergens een clubje Amerikanen om komt, dan zal je er de volgende jaren bijna dagelijks op grote schaal over horen, maar 18.000 kinderen die per dag uithongeren, who cares.
Het probleem van dit alles ligt hier:

-----------

Rijkste 2% bezit de halve wereld

De rijkste 2% van de volwassenen bezit meer dan de helft van de wereld.

Rijkdom
Dat concludeert het VN Instutuut voor Economische Ontwikkeling (UNU-Wider) in Helsinki in een onderzoek. Directeur Anthony Shorrocks van UNU-Wider:"We schatten dat de rijkste 2% van de volwassenen meer dan de helft van de wereldwijde rijkdom bezit, terwijl de armste helft van volwassenen maar 1% bezit."

Oneerlijk
Shorrocks beschrijft de verdeling van de rijkdom als een groep van tien mensen, waarvan één persoon 99 dollar heeft en de rest 1 dollar. "Als je dacht dat de inkomens oneerlijk verdeeld waren, dan is de rijkdom helemaal oneerlijk verdeeld."

Rijke Westen
Volgens het instituut wonen de rijken vooral in Noord-Amerika, Europa en in delen van Azië. Deze 10% van de wereldbevolking bezit 85% van de rijkdom van de wereld.

37 miljoen
Mensen met een eigen vermogen van 47.000 euro worden bij de 10%gerekend. Mensen die meer als 385.000 euro aan eigen vermogen hebben, worden door Wider bij de rijkste 1% gerekend. Dit zijn wereldwijd 37 miljoen mensen. In totaal wordt de aarde door ruim zes miljard mensen bewoond.

Onderzoek
Het onderoek van Wider is het eerste dat alle landen van de wereld beslaat. En ook alle componenten van rijkdom meerekent, zoals eigen vermogen, schulden, grond, gebouwen en roerende goederen.
Bron
userIcon
ik gooi echt veel eten weg dat is niet normaal.. mja kan het niet naar afrika sturen he!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
nou zeg hoe kan je dat nu gaan roepen ?!
die mensen daar weten amper wat het woord anticonceptie betekend, sterker nog.... ik denk dat ze er nog NOOIT van hebben gehoord
ik denk echt niet dat ze een gat in de lucht springen als ze ontdekken dat ze zwanger zijn.....ze weten bij voorbaat dat het een kansloze situatie is...
maar goed het zijn en blijven mensen met behoeften en als het NIET op vrijwillige basis gebeurd (sex) dan zitten die vrouwen WEL met de gebakken peren
lijkt me beter om daar voorlichting te geven en HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel gratis condooms af te leveren...


OT de cijfers zijn gewoon waanzinnig weerzinwekkend
Nee, als je neukt zonder een jippie krijg je 8 kinderen, en elk van hun begint er rond hun 20ste mee Moet ik het dan nog erg vinden?

Anyway, 850 miljoen... bevolking te hoog...
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:04 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Amerika en een groot deel van het westen geeft liever biljoenen aan wapens en bommen uit dan hier aandacht aan te besteden.
En o wee als er ergens een clubje Amerikanen om komt, dan zal je er de volgende jaren bijna dagelijks op grote schaal over horen, maar 18.000 kinderen die per dag uithongeren, who cares.
de rijke arabieren kopen liever dure jachten en auto's en bouwen dure gebouwen en moskeeen dan dat ze hun miljarden gebruiken voor dit
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41 schreef DaanA het volgende:
Wanneer komt de dag dat mensen niet meer kinderen maken dan dat ze kunnen voeden?
Redactie Frontpage?
Geen wonder dat deze site ongeletterd Nederland vertegenwoordigt.
userIcon
En Bush maar mensen af laten schieten daar in het midden oosten voor die hoerige kut olie.
En maar kinderen blijven maken in die landen, hoe dubbel?
Als ze toch weten dat ze hun kinderen niet kunnen onderhouden. Blijkbaar is sex belangrijker dan de nasleep die ze hebben.
Ze kunnen beter goede voorlichting geven in die landen en verstrekking van de pil gratis en condooms, denk dat zoiets al heel veel zou oplossen en die 18.000 kinderen per dag die verhongeren erg zal dalen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:44 schreef StyxFlow het volgende:
Het probleem is dat de welvaart op de wereld niet eerlijk wordt verdeeld. En doordat daar te weinig welvaart is is het onderwijs ook erg magertjes waardoor de bevolking makkelijk op te hitsen is voor burgeroorlogen wat er weer voor zorgt dat de oogst weer vaak wordt verwoest. Maar ook in landen waar geen oorlog is in Afrika heerst er honger, ze hebben structurele tekorten, wij structurele overschotten.
wat een socialistische bagger

waarom zouden wij ons halve vermogen moet weggeven omdat een paar negers in afrika weigeren condooms te gebruiken en zo 20 kinderen op de wereld zetten die ze niet kunnen onderhouden..
100  van 121 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden