Veeg je paadje!

Geschreven door Bert (superworm) op 11-01-2010 @ 06:00
print 

Het gebeurt ongeveer even sporadisch als het voorkomen van sneeuwjacht, maar deze week was ik het eindelijk eens eens met Jan-Peter Balkenende. Nu zult u misschien denken, in welke jaren vijftig-grot heeft superworm zich een week lang opgesloten, maar hij had echt een punt. Balkie vond namelijk dat we als burgers de morele plicht hebben om onze stoep met al die sneeuw netjes schoon te houden. Vroeger golden daar wetten voor, nu niet meer. Dat heeft z'n weerslag. Een rondje door de buurt leert dat hooguit één op de tien mensen JP's advies in acht hebben genomen. Over de rest van de stoep is het glibberen wat de klok slaat.

Nou verbaast het op zich niet. Sinds een aantal jaar is de wet die mensen verplichtte hun tuin en stoep sneeuwvrij te houden niet meer van kracht. Dat wil niet zeggen dat je niet alsnog voor de kosten zou kunnen opdraaien als de postbode in jouw tuin op z'n smoel gaat en een been breekt. Toch lijkt het alsof veel Nederlanders zodra het niet meer verplicht is, er de brui aan geven. Men verzint de meest uiteenlopende redenen om maar niet naar buiten te hoeven. Die vijf minuten werk zijn voor velen blijkbaar teveel gevraagd.

“Ja, dan ruim je het, valt er een paar uur later weer sneeuw, kun je opnieuw beginnen!” De voetgangers die nú over je al dan niet schone paadje lopen zullen natuurlijk lak hebben aan een hypothetische komende sneeuwbui. Ook een veel gehoorde: “Ja, de stoep is toch gemeentegrond? Dan moet de gemeente het maar schoon houden ook!” Dat veel gemeentes sowieso alleen de wegen en fietspaden strooien, doet er niet toe. Dat het zout schaars is ook al niet.

Veel mensen denken er natuurlijk ook gewoon niet aan. Bij de één zal het eenvoudigweg niet opkomen, bij de ander is er sprake van moedwillige nalatigheid. Terwijl juist dit soort kleine dingetjes de samenleving maken tot wat-ie is – als iedereen een volstrekt individualistische sneeuwruiminstelling zou hebben kun je beter spreken van een apartleving, immers. Wat ik me vooral afvraag, is waarom zoveel stoepjes niet geveegd zijn. Is het laksheid? Asociaal gedrag? Nihilisme? Eigenbelang? Waar kunnen we het onder scharen?

Deze week zijn er weer een heel aantal voorbeelden in de media boven komen drijven van de mate waarin de samenleving aan het verkankeren is. Ik noem het meisje dat in de trein keihard muziek an het luisteren was, en de jongen die vriendelijk vroeg of het wat zachter mocht op z'n bek beukte, beet en krabde. Dat hij er überhaupt iets van zei is wonderlijk: uit angst voor juist zo'n reactie heb ik het al meermalen meegemaakt dat een ganse, overvolle coupé woedende en ergerlijke blikken uitwisselde om de herrie van één van de treinreizigers, zonder dat ook maar íemand wat zei. Mezelf incluis.

Ook de reactie van de Culemborgse vader van het meisje dat door Marokkanen een steen tegen het hoofd geworpen kreeg, spreekt boekdelen. Het RTL-filmpje link ik door, maar dezelfde man – en dezelfde machteloze wanhoop – straalt ook uit zijn ogen in het Nova-interview dat hij een dag eerder gaf. Het gaat me niet eens zo om de Marokkanen an sich, maar meer om de mate waarin de burger alleen wordt gelaten. Door de overheid, het rechtssysteem, maar ook door ándere burgers. “Grijp in als er iets gebeurt”, zegt het Sire-spotje, maar níemand grijpt in. Ja, die Jasper in het vliegtuig laatst, maar da's de uitzondering die de regel bevestigt. Tegenwoordig ben je door het juiste te doen een landelijke held.

Ik ben opgevoed met het idee dat je als burger en medemens een bepaalde verplichting naar anderen hebt. Zoals je stoep schoonvegen. Je telefoon zéker niet op vol volume je achterlijke muziek een coupé of bus door laten schallen. Molotov-cocktails naar binnen gooien bij mensen die je niet mag is ook al zo'n no-go area. Nou denk ik echt niet dat een groot deel van de samenleving bestaat uit asociale randdebielen, maar wel tekent zich een soort ongezonde apathie af. Een 'kan mij het reten'-instelling, een 'ja, en wat kan ík eraan doen?'-houding. Ik betrap mezelf er ook vaak genoeg op. Ik vraag me tegelijkertijd af of het vroeger beter was, of dat de klaagzang over normen er één is die van alle tijden is. Mijn paadje is in ieder geval schoon. En ik krijg 't m'n strot haast niet uit, maar goed zo, JP.




Lees ook:

» 21/05 Mohammed & De Moskeeplassers28
» 07/05 Duitsers zijn Untermenschen29
» 30/04 Wiens dood herdenken we?27
» 14/04 100.000+ doden; held of schurk?18


delen | eKudos nujij

3736 views / 39 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 11:52 fotoboek homepage
userIcon
Helemaal mee eens, iedereen moet weer eens wat doen voor een ander.
En voor Jan-Peter: practise what you preach http://frontpage.fok.nl/nieuws/366182/1/1/100/balkenende-veegt-eigen-stoep-niet.html
userIcon
Ik zeg: laten we gewoon lekker alles zelf regelen. Gewoon de hele verantwoordelijkheid voor alles bij de burgers neerleggen. Kunnen de belastingen omlaag en dan hebben we die lapzwansen in de overheid ook niet meer nodig.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 12:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 12:15 schreef Xessive het volgende:
Ik zeg: laten we gewoon lekker alles zelf regelen. Gewoon de hele verantwoordelijkheid voor alles bij de burgers neerleggen. Kunnen de belastingen omlaag en dan hebben we die lapzwansen in de overheid ook niet meer nodig.
Goed plan. Maar dan ook betalen als er iemand op je stoepje flikkert en een arm breekt, omdat je het niet hebt schoongemaakt.
userIcon
Helaas was mijn arm al gebroken voordat dit weer uitbrak,anders was ik met die arm bij J.P. op de stoep gaan liggen.
Ik had hem wel willen laten betalen.
Hier is er maar 1 stoep schoon en dat is die van ons.
userIcon
Het rel-item in de landelijke dagbladen over JP's stoep ging nergens over. Alleen zijn oprit stond op de foto, dus of zijn stoep schoon is weten we niet.
volgens mij moet je als het over de gemeente gaat wel eerst 14 vergunningen aanvragen voor het schoonmaken van je stoep want anders ben je verkeerd bezig
tenminste als je een kutboompje wil verplaatsen of weghalen wel
userIcon
Goede column, superworm! Klein dingetje: die bekentenis van je, over dat niet durven reageren in de trein. Da's wel een minpunt, vind ik, en een beetje een afknapper.

Ik zeg het gewoon als ik ergens last van heb. Maar ja, dat moet je doen voordat je boos bent en je moet er altijd vriendelijk bij lachen. Altijd.
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 15:05 schreef leonalipstick het volgende:
Goede column, superworm! Klein dingetje: die bekentenis van je, over dat niet durven reageren in de trein. Da's wel een minpunt, vind ik, en een beetje een afknapper.

Ik zeg het gewoon als ik ergens last van heb. Maar ja, dat moet je doen voordat je boos bent en je moet er altijd vriendelijk bij lachen. Altijd.
Over het niet reageren, iedereen heeft wel dergelijke momenten.
Ook ik probeer mensen aan te spreken met een glimlach. Maar vaak genoeg doe ik dat niet.
userIcon
Nou moet ie zelf nog even z'n stoep vegen.
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 15:24 schreef bvvt het volgende:
[..]

Over het niet reageren, iedereen heeft wel dergelijke momenten.
Ook ik probeer mensen aan te spreken met een glimlach. Maar vaak genoeg doe ik dat niet.
Je spreekt mensen aan met een frons?

In principe geef ik leonalipstick ook wel gelijk, maar het is soms ook een kwestie van pick your battles. Kleine onbenulligheden zoals harde muziek moeten mensen die daar last van hebben eigenlijk zelf maar oplossen. Soms moet je mensen dan ook eens helpen: niks is leuker dan op een gegeven moment de herriemaker aanspreken met "joh, ik heb er geen last van maar die vrouw/man gebaarde me net dat de muziek wel erg hard stond, maar volgens mij durft ze er niks van te zeggen". De blikken die mensen je dan daarna toewerpen vind ik prachtig. Eerst schaamte, dan als de herriemaker in kwestie niet kijkt, werpen ze je nog vaak echt zo'n dodelijke blik toe. Tja, dan moeten ze het ook zelf maar zeggen, voordat ik het voor ze doe.
userIcon
Alsof je daar aan denkt als je snacht dronken thuis komt... :-(
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 15:05 schreef leonalipstick het volgende:
Goede column, superworm! Klein dingetje: die bekentenis van je, over dat niet durven reageren in de trein. Da's wel een minpunt, vind ik, en een beetje een afknapper.

Ik zeg het gewoon als ik ergens last van heb. Maar ja, dat moet je doen voordat je boos bent en je moet er altijd vriendelijk bij lachen. Altijd.
Ja...er is ook compleet geen verschil tussen als man of als vrouw iemand aanspreken op irritant gedrag. Buiten dat erger ik me zelden tot nooit aan iets wat iemand doet in de openbare ruimte. Of ze moeten tegen m'n been staan zeiken, dan denk ik wel dat ik er iets van zeg.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:09 schreef Xessive het volgende:
[..]


Ja...er is ook compleet geen verschil tussen als man of als vrouw iemand aanspreken op irritant gedrag. Buiten dat erger ik me zelden tot nooit aan iets wat iemand doet in de openbare ruimte. Of ze moeten tegen m'n been staan zeiken, dan denk ik wel dat ik er iets van zeg.
Of ze moeten tegen m'n been staan zeiken, dan denk ik wel dat ik er iets van zeg.
dan pas
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:09 schreef Xessive het volgende:
[..]


Ja...er is ook compleet geen verschil tussen als man of als vrouw iemand aanspreken op irritant gedrag. Buiten dat erger ik me zelden tot nooit aan iets wat iemand doet in de openbare ruimte. Of ze moeten tegen m'n been staan zeiken, dan denk ik wel dat ik er iets van zeg.
wat is dan het verschil tussen als man of als vrouw iemand op irritant gedrag aanspreken?
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:09 schreef Xessive het volgende:
[..]


Ja...er is ook compleet geen verschil tussen als man of als vrouw iemand aanspreken op irritant gedrag. Buiten dat erger ik me zelden tot nooit aan iets wat iemand doet in de openbare ruimte. Of ze moeten tegen m'n been staan zeiken, dan denk ik wel dat ik er iets van zeg.
Tja, ik maak natuurlijk gebruik van mijn vrouwelijke kwaliteiten, dat spreekt voor zich. Ik weet niet hoe superworm eruit ziet, maar het zegt genoeg dat hij zijn mond houdt, denk ik.

De stelling die jij hier noteert, vind ook zwak, Xessive. Mensen die ZEGGEN zich er niet aan te storen (en dat terwijl het gros vd reizigers dat wel doet), vinden hun gelijk in het FEIT dat ze de confrontatie niet aandurven. Zo simpel is dat.

Als jij pas reageert terwijl ze tegen je broek staan te zeiken, komt DIE reactie rijkelijk laat, vind je ook niet? Bij mij krijgen ze nog niet eens de kans om in de buurt van mijn broekje te komen....
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:29 schreef kamikaze het volgende:
[..]


wat is dan het verschil tussen als man of als vrouw iemand op irritant gedrag aanspreken?
Serieus? Ik denk dat een hoop mensen een stuk beter reageren op een vrouw die je aanspreekt op je gedrag, dan op een man.

Vooral met het oog op de maatschappelijke opinie over geweld tegen vrouwen, zullen ze er, zelfs bij iemand die niet bereid is om zijn gedrag aan te passen, ook eerder mee wegkomen.
userIcon
In welke wereld leef jij, Xessive?

Maar goed, ik denk dat je het hebt over die maatschappelijk onverantwoorde tik? Vrouwen worden vaak op een andere wijze te grazen genomen, maar inderdaad, dat gebeurt vaak als de trein allang verlaten hebben. In een verlaten steegje ofzo... dan zien de mensen het niet...
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:46 schreef leonalipstick het volgende:
[..]


Tja, ik maak natuurlijk gebruik van mijn vrouwelijke kwaliteiten, dat spreekt voor zich. Ik weet niet hoe superworm eruit ziet, maar het zegt genoeg dat hij zijn mond houdt, denk ik.

De stelling die jij hier noteert, vind ook zwak, Xessive. Mensen die ZEGGEN zich er niet aan te storen (en dat terwijl het gros vd reizigers dat wel doet), vinden hun gelijk in het FEIT dat ze de confrontatie niet aandurven. Zo simpel is dat.

Als jij pas reageert terwijl ze tegen je broek staan te zeiken, komt DIE reactie rijkelijk laat, vind je ook niet? Bij mij krijgen ze nog niet eens de kans om in de buurt van mijn broekje te komen....
Nou ja, misschien scheelt het dat ik al 10 jaar niet meer met het openbaar vervoer reis, maar ik meen serieus dat ik me niet zo snel druk maak en dat heeft eerder met complete onverschilligheid, dan met confrontaties uit de weg gaan te maken.

Ik kan ook best wel eens in de clinch gaan met iemand, maar het moet wel een beetje nuttig zijn. Dat er iemand naast me in de trein zat en ik de beat uit zijn koptelefoontje hoorde komen, boeide me in ieder geval geen hol, maar ik zeg, misschien is er in tien jaar tijd flink wat veranderd en is de muziek nu in het volgende compartiment te horen.
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:54 schreef leonalipstick het volgende:
In welke wereld leef jij, Xessive?

Maar goed, ik denk dat je het hebt over die maatschappelijk onverantwoorde tik? Vrouwen worden vaak op een andere wijze te grazen genomen, maar inderdaad, dat gebeurt vaak als de trein allang verlaten hebben. In een verlaten steegje ofzo... dan zien de mensen het niet...
Ik zeg toch ook helemaal niet dat er geen sprake is van geweld tegen vrouwen. Ik zeg alleen dat in een situatie waarin een man een vrouw slaat de man zwaarder veroordeeld wordt in de publieke opinie, dan als een man geslagen wordt door een man en dat die opinie de meesten van ons reeds stuurt in ons gedrag.
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:47 schreef Xessive het volgende:
[..]
Serieus? Ik denk dat een hoop mensen een stuk beter reageren op een vrouw die je aanspreekt op je gedrag, dan op een man.
Als het om overlast gaat, heb ik eigenlijk als man nog nooit meegemaakt dat de ander op het eind niet meewerkte. Alleen bij het weggooien van afval op straat maak je nog wel eens mee dat mensen als je ze aanspreekt hard wegfietsen of gewoon doorlopen, maar ik heb nog nooit aggressieve mensen meegemaakt. Ik vraag het meestal vriendelijk en dan krijg je ook geen problemen. Als je respect voor de ander toont, toont de ander ook respect voor jou. Op het moment dat je echter begint te commanderen en respectloos richting de ander bent, moet je niet vreemd opkijken als hij ook respectloos naar jou toe is.

Persoonlijk denk ik dat eerder vrouwen slechtere reacties krijgen wanneer ze iemand aanspreken op hun gedrag. Dat heeft vooral te maken met het types dat overlast veroorzaakt. Nette mensen veroorzaken een heel klein percentage van het overlast (meestal nog per ongeluk ook). Domme, grenzend aan autististische, personen die over het algemeen een bijzonder hoge evolutiedrang hebben, dat zijn de mensen die het meeste overlast veroorzaken. Vooral vrouwen hebben daar lijkt mij het meeste last van. Ze zullen vaker verteld worden dat ze zeuren (want als ze willen ingrijpen, wat willen ze dan doen?) en als ze ook nog eens een beetje mooi zijn, krijgen ze vaak nog de meest vulgaire dingen naar hun kop toegeschreeuwd als blijkt dat ze niet geinteresseerd zijn in de jongens (want als ze willen ingrijpen, wat willen ze dan doen?). Vrouwen laten het dan vervolgens vaak nog gewoon zitten, terwijl mannen de drang krijgen om het dan maar kwaadschiks op te lossen (door te commanderen, of door bijvoorbeeld oordopjes uit te rukken, oid). De overlastveroorzaker voelt zich respectloos behandeld of in zijn rechten aangetast en slaat er op los.
userIcon
dan had ik het nog niet eens over de wraak op vrouwen gehad, maar dat heeft leona wel mooi verwoord.
Waarom bijna niemand z'n stoep veegt? Omdat je het beter kunt laten liggen. Geveegde stoepen worden spiegelglad. Beetje dom. http://weblogs.vpro.nl/wi(...)emier-is-uitglijder/
man superworm (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 18:39 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 18:29 schreef rubyi het volgende:
Waarom bijna niemand z'n stoep veegt? Omdat je het beter kunt laten liggen. Geveegde stoepen worden spiegelglad. Beetje dom. http://weblogs.vpro.nl/wi(...)emier-is-uitglijder/
En als de dooi invalt zijn ze het snelst niet meer glad. Ellek nadeel hep z'n voordeel.
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 18:29 schreef rubyi het volgende:
Waarom bijna niemand z'n stoep veegt? Omdat je het beter kunt laten liggen. Geveegde stoepen worden spiegelglad. Beetje dom. http://weblogs.vpro.nl/wi(...)emier-is-uitglijder/
Als je de sneeuw laat liggen, het een beetje gaat dooien - zoals vandaag - en het dan weer gaat vriezen, wordt het juist spiegelglad. Daarom moet je je stoepje schoonvegen, domoor.
man superworm (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 18:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 16:46 schreef leonalipstick het volgende:
[..]


Tja, ik maak natuurlijk gebruik van mijn vrouwelijke kwaliteiten, dat spreekt voor zich. Ik weet niet hoe superworm eruit ziet, maar het zegt genoeg dat hij zijn mond houdt, denk ik.
Als dit serieus bedoeld is vind ik het zo oppervlakkig en kortzichtig dat ik er niet op in ga. Als het niet serieus bedoeld is moet je de grap misschien even uitleggen. Wellicht ben jij nou precies die ene nobele burger die wél iedereen aanspreekt, maar ik heb keer op keer dezelfde situatie in de trein meegemaakt en nog nooit gezien dat iemand daadwerkelijk tot handelen overging. Da's nog zo'n leuke discussie: grote mond op internet versus klein hartje in de echte wereld. Veelvoorkomend manco.
userIcon
@Wel, mijn beste superworm, wanneer jij nog eens omringd weet door allerlei slappelingen en hansworsten, denk dan nog eens aan datgene ik je hier mededeelde: het is de toon die de muziek maakt. En ja, het komt maar hoogst zelden voor dat ik bijval krijg, maar IK verzeker je met mijn hand op mijn kleine, nobele hartje dat ik handel. En dikwijls met succes.

Serieus of niet, je BENT er al op ingegaan. Het zou je sieren wanneer je niet meteen je stekels opzet en mijn grapje met flair zou incasseren. Ook een veel voorkomend manco: lange teentjes

Maar goed, I get the message: een grapje is aan jou niet besteed.
man superworm (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 19:06 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 19:00 schreef leonalipstick het volgende:
@Wel, mijn beste superworm, wanneer jij nog eens omringd weet door allerlei slappelingen en hansworsten, denk dan nog eens aan datgene ik je hier mededeelde: het is de toon die de muziek maakt. En ja, het komt maar hoogst zelden voor dat ik bijval krijg, maar IK verzeker je met mijn hand op mijn kleine, nobele hartje dat ik handel. En dikwijls met succes.

Serieus of niet, je BENT er al op ingegaan. Het zou je sieren wanneer je niet meteen je stekels opzet en mijn grapje met flair zou incasseren. Ook een veel voorkomend manco: lange teentjes

Maar goed, I get the message: een grapje is aan jou niet besteed.
Als het een grapje was dan mijn excuses voor mijn ietwat pinnige reactie. Rotdag, werk en zulks. Ik dacht dat je het meende. In het vervolg zal ik inderdaad wel wat zeggen en dan aan je denken, mocht er iets gruwelijks gebeuren dan lees je het wel weer in een column
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 19:06 schreef superworm het volgende:
[..]
In het vervolg zal ik inderdaad wel wat zeggen en dan aan je denken, mocht er iets gruwelijks gebeuren dan lees je het wel weer in een column
Als je dan nog kunt schrijven. GRAPJE!

Ik hoop natuurlijk van wel. Ik vind je columns de moeite waard!
man superworm (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 19:17 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 19:14 schreef leonalipstick het volgende:
[..]


Als je dan nog kunt schrijven. GRAPJE!

Ik hoop natuurlijk van wel. Ik vind je columns de moeite waard!
Bedankt Voel me nou helemaal lullig om die reactie
vrouw Alphamusic (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 20:00 fotoboek no homepage
userIcon
Hmm. Bij ons wordt het paadje ook niet geveegd, maar dat is meer een gevolg van het praktische feit dat we geen sneeuwschep hebben. Of een schep at all. Oh, en de hele flat heeft zoiets van; niet mijn stoep! Dus dat schiet niet op. ^^ Verder wel een toffe column =D
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 19:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Bedankt Voel me nou helemaal lullig om die reactie
Ach kom op, sneeuw erover, ik heb ook wel eens een rotdag op het werk.
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 20:00 schreef Alphamusic het volgende:
Hmm. Bij ons wordt het paadje ook niet geveegd, maar dat is meer een gevolg van het praktische feit dat we geen sneeuwschep hebben. Of een schep at all.
Ja, die smoes heb ik vaker gehoord....
man superworm (Redactie Frontpage) 11-01-2010 @ 20:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 20:30 schreef leonalipstick het volgende:
[..]


Ach kom op, sneeuw erover
vrouw Alphamusic (Redactie Frontpage) 12-01-2010 @ 10:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 11 januari 2010 @ 20:32 schreef leonalipstick het volgende:
[..]


Ja, die smoes heb ik vaker gehoord....
Als je suggesties hebt hoe ik het moet doen zonder, graag. Omdat we allemaal in een flat leven heeft niemand een tuin--> heeft niemand tuingereedschappen. Alle huizen hier omheen ook niet..
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:21 schreef Alphamusic het volgende:
[..]

Als je suggesties hebt hoe ik het moet doen zonder, graag. Omdat we allemaal in een flat leven heeft niemand een tuin--> heeft niemand tuingereedschappen. Alle huizen hier omheen ook niet..
Ik dacht dat jij zo'n warme persoonlijkheid had? Gewoon een half uurtje op de stoep voor je flat gaan staan en die sneeuw is zo weg.
userIcon
Ik ben het eens met iets zeggen over te harde muziek. Maar je stoep vegen, wat een onzin. Wat nou als het 's nachts gesneeuwd heeft en je moet vroeg werken? Je gaat echt niet eerst je stoep schoonmaken, en 's avonds is de postbode al langsgeweest.

Daarbij, ik ben zelf jarenlang postbode geweest op zaterdag. Als het had gesneeuwd moest ik JUIST uitkijken bij mensen die WEL hun stoep geveegd hadden omdat het zo fucking glad was. Kom je daar met sneeuw onder je schoenen op stenen waar alleen nog een hard gladgestreken stukje ijs/sneeuw op ligt, levensgevaarlijk. Laat de sneeuw lekker liggen en alleen als het ijs is haal je het weg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:50 schreef Xessive het volgende:
[..]


Ik dacht dat jij zo'n warme persoonlijkheid had? Gewoon een half uurtje op de stoep voor je flat gaan staan en die sneeuw is zo weg.
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 21/05 Mohammed & De Moskeeplassers28
» 07/05 Duitsers zijn Untermenschen29
» 30/04 Wiens dood herdenken we?27
» 14/04 100.000+ doden; held of schurk?18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden