Op donderdag 29 september 2016 @ 09:32 schreef BadMice het volgende: Dat was denk ik niet specifiek niet kijken maar in iemand dooie hoek blijven rijden.... Had je toch moeten dubbelchecken daar niet van ... maar niet tactisch, of gewoon lekker inhalen of erachter/naar rechts gaan XD
Daarom kijk je dus even over je schouder, juist omdat er een dode hoek is. Het is werkelijk waar een wonder hoe vaak dit in Nederland nog goed gaat, het zit hier vol met dit soort zombies die gewoon maar opzij gaan, als ze op de andere strook zitten nog eens hun knipperlichtje aan doen, een paar kilometer links blijven hangen en dan weer naar rechts gaan op het moment dat er naast ze iemand probeert in te voegen.
Kijk gewoon even om je heen, zo moeilijk is het allemaal niet.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:37 schreef JaJoah het volgende: genoeg kneuzen in Nederland die hetzelfde doen (knipperlicht aan en dan gaan zonder te kijken of het wel gaat)
Valt mij op hoe vreselijk veel mensen gewoon met hun mobiel bezig zijn, ze kijken/typen er op of zijn gewoon aan het bellen. Boeit niemand dan de hoge boete/veiligheid?
Vóór het invoegen had die al moeten zien dat die zilverkleurige auto daar ergens reed. Vervolgens snelheid niet daarop aangepast, dan nog een keer van baan verwisselen zonder te kijken. Mag hopen dat die eikel met z'n instabiele OPEC-vriendelijke SUV geen gordel omhad, dan zijn we daar ook weer van verlost.
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:39 schreef deNeger het volgende: Ik haat die mensen die eindeloos schuin achter je blijven hangen op de linkerbaan zonder in te halen of terug te gaan naar rechts..
Op stukken met trajectcontrole komt dit heel veel voor helaas, doordat de vent op de linkerbaan al tegen de limiet aan rijdt.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan trajectcontroles.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
Op stukken met trajectcontrole komt dit heel veel voor helaas, doordat de vent op de linkerbaan al tegen de limiet aan rijdt.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan trajectcontroles.
Maar als je ziet dat je (vrijwel) dezelfde snelheid rijdt als het verkeer op de rechterbaan, en je wil absoluut niet harder, dan ga je toch gewoon naar rechts?
[..] Maar als je ziet dat je (vrijwel) dezelfde snelheid rijdt als het verkeer op de rechterbaan, en je wil absoluut niet harder, dan ga je toch gewoon naar rechts?
Kijk om 19 uur elke werkdag even naar RTL7, dan lig je helemaal in de piskreukels wat je daar allemaal voorbij ziet komen, bijna allemaal beelden uit Rusland/Oostblok.
Of Youtube even :
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
[ Bericht gewijzigd door Patrick39 op donderdag 29 september 2016 @ 10:03 ]
Zo vaak al bijna zo'n malloot tegen me aan gehad, mensen kijken gewoon niet uit hun doppen. Zeker als je 130 mag en je lekker doorrijd op de linkerbaan, en er dan zo'n malloot in een Opel Corsa van de snelweg oprit gewoon in één keer een baan overslaat en zich praktisch naar de linkerbaan ramt.
Toch veroorzaakt dit relatief weinig ongelukken. De meeste worden door een samenloop van omstandigheden veroorzaakt. Zoals van die debielen die onnodig links blijven rijden waardoor je er niet langs kunt. In tegenstelling tot die debielen besluit je dan maar terug te gaan naar de rechter baan, maar daar is net een josti je aan het inhalen. Helaas rijdt er een hele stoet achter je zit je midden in een halve bocht en de josti die je links probeert in te halen knalt met 130 er langs terwijl je zelf nog geen 80 rijdt door die debiel voor je. Gevolg je kunt hem niet op tijd zien aankomen en er wordt een ongeluk veroorzaakt.
Op stukken met trajectcontrole komt dit heel veel voor helaas, doordat de vent op de linkerbaan al tegen de limiet aan rijdt.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan trajectcontroles.
Juist op zo'n traject kun je wél makkelijk even ongestraft harder rijden. Omdat het toch over het gemiddelde gaat. Liever dat dan de flitskast die 1 moment meet. Soms is het gewoon beter om even 10 km extra aan snelheid te pakken. En dat valt dan net buiten de meetmarge. Krijg je een bon voor 6 km/u te hard.
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:39 schreef deNeger het volgende: Ik haat die mensen die eindeloos schuin achter je blijven hangen op de linkerbaan zonder in te halen of terug te gaan naar rechts..
Vaak te voorkomen door zelf of ook links te gaan rijden of verder naar rechts te gaan. Maar blindgangers zoals hierboven in beeld heb ik een grotere hekel aan, getuigd echt van 0 verkeersinzicht.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving Steam: Skullsplitter Origin-naam:013skullsplitter
Ja, en als je daarom op de linkerbaan wil blijven, dan snap je ook dat die auto voor je er ook voorbij gaat willen. Dan laat je hem er of ff voor, of je rijdt hem voorbij. Niet zoals deze klapjosti doet snelheid minderen zodat ie lekker in z'n dooie hoek blijft hangen.
Je ziet hem genoeg snelheid hebben om er langs te komen, en je ziet hem dan snelheid minderen zodat ie precies even hard gaat rijden als die SUV. Wat voor een klapjosti ben je dan?
Ja, die in de SUV had beter moeten kijken. Maar als je in die grijze zit en je dit niet ziet aankomen, dan zou je wat mij betreft je rijbewijs in moeten leveren. 90% van veilig rijden is anticiperen, en dat is deze bestuurder kennelijk niet machtig.
Je negeert wel het, zoals je prachtig ziet functioneren , Amerikaanse keep your lane systeem
[ Bericht gewijzigd door Skull-splitter op donderdag 29 september 2016 @ 10:29 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving Steam: Skullsplitter Origin-naam:013skullsplitter
Ook in de VS moet je over het algemeen gewoon rechts houden tenzij je inhaalt, zeker op een rijbaan met twee rijstroken.
Alle agenten die het vooraf fantastisch vonden en in de praktijk gingen kijken heb ik er iig op terug horen komen en zeggen dat de gemiddelde Amerikaan gewoon bizar slecht verkeersinzicht heeft.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving Steam: Skullsplitter Origin-naam:013skullsplitter
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:39 schreef deNeger het volgende: Ik haat die mensen die eindeloos schuin achter je blijven hangen op de linkerbaan zonder in te halen of terug te gaan naar rechts..
Ik ook. Maar dat doet niets af aan het feit dat wanneer je van baan verwisselt, je een byzondere manouvre uitvoert, en dat je dus iedereen voorrang dient te geven, en dat je dus goed dient te kijken, want je bent automatisch de foute partij wanneer er iets gebeurt.
ZELFS als die ander bijvoorbeeld te hard zou rijden...
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:50 schreef manifold het volgende: De andere bestuurder is wat mij betreft net zo fout, zit totaal niet op te letten. Je weet dat die auto die op de rechterbaan rijdt moet gaan afremmen of moet inhalen, dus daar hoor je gewoon ook op te anticiperen. Als je ziet dat hij richting aangeeft en van baan wisselt heeft die alsnog enkele seconden om te reageren wat die totaal niet doet.
Natuurlijk is die andere bestuurder niet fout. Wat is dat nou weer voor onzin. Hij is duidelijk nog steeds aan het inhalen en mag dat blijven doen. Die richtingaanwijzer is er om ander verkeer te vertellen wat je van plan bent, niet om ander verkeer te dwingen op de rem te trappen zodat jij er langs kunt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
[..] Natuurlijk is die andere bestuurder niet fout. Wat is dat nou weer voor onzin. Hij is duidelijk nog steeds aan het inhalen en mag dat blijven doen. Die richtingaanwijzer is er om ander verkeer te vertellen wat je van plan bent, niet om ander verkeer te dwingen op de rem te trappen zodat jij er langs kunt.
Deelnemen aan het verkeer is anticiperen op andermans fouten. Als je weet dat je in iemands dode hoek kan zitten hoor je alert te zijn op wat de bestuurder naast je doet. Je ziet in het filmpje dat de inhalende auto pas reageert als de auto geraakt wordt of echt pas vlak daarvoor. Dan zit je duidelijk niet op te letten. Natuurlijk ligt de oorspronkelijke fout bij de auto die naar links komt, maar deze aanrijding had ook door de inhalende bestuurder voorkomen kunnen worden.
Ik ook, maar als ik harder rijd krijg ik een boete van de trajectcontrole Dus ik moet wel 120 blijven rijden want als ik 3x op zo'n traject even wat gas bij zet om alvast in te halen / ruimte te maken voor iemand. Krijg ik lekker een rekening op de mat. Nee dank je, dan heb ik liever dat jij een beetje gefrustreerd bent. Mijn leven is al duur genoeg hier.
maar deze aanrijding had ook door de inhalende bestuurder voorkomen kunnen worden.
Dat is exact dezelfde manier van denken waarmee je vrouwen in korte rokken fout noemt als ze zijn verkracht op kinderen die gepest worden de schuld geeft omdat ze net iets anders zijn. Er is een wereld van verschil tussen iets kunnen voorkomen en fout zijn omdat je het niet hebt voorkomen! Daarom ben ik het absoluut niet met je eens dat de linker bestuurder fout was.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
Ik ook, maar als ik harder rijd krijg ik een boete van de trajectcontrole Dus ik moet wel 120 blijven rijden want als ik 3x op zo'n traject even wat gas bij zet om alvast in te halen / ruimte te maken voor iemand. Krijg ik lekker een rekening op de mat. Nee dank je, dan heb ik liever dat jij een beetje gefrustreerd bent. Mijn leven is al duur genoeg hier.
En hoeveel later kom je precies aan op je bestemming als je in plaats van gas geven een keer je gas gewoon even los laat?
[..] Dat is exact dezelfde manier van denken waarmee je vrouwen in korte rokken fout noemt als ze zijn verkracht op kinderen die gepest worden de schuld geeft omdat ze net iets anders zijn.
Serieus? Als jij iemand aanspreken omdat die niet oplet en niet anticipeert op de fouten van een ander in het verkeer op welke manier dan ook vergelijkbaar vindt met de schuld van een verkrachting bij het slachtoffer leggen zullen wij het nooit eens worden in deze discussie.
En hoeveel later kom je precies aan op je bestemming als je in plaats van gas geven een keer je gas gewoon even los laat?
Waarom zou ik vaart minderen / naar rechts gaan zodat iemand anders links kan gaan rijden met een snelheid die kennelijk totaal niet hoger ligt dan de mijne? Naar rechts gaan is geen optie zolang hij daar rijd, want dan ben ik aan het bumperkleven, dus hij moet dan naar links. Wat gewoon niks aan de situatie veranderd. Behalve dan dat ik rechts rijd en hij links.
Waarom zou ik vaart minderen / naar rechts gaan zodat iemand anders links kan gaan rijden met een snelheid die kennelijk totaal niet hoger ligt dan de mijne? Naar rechts gaan is geen optie zolang hij daar rijd, want dan ben ik aan het bumperkleven, dus hij moet dan naar links. Wat gewoon niks aan de situatie veranderd. Behalve dan dat ik rechts rijd en hij links.
Omdat dat dat de regels zijn, en omdat het irritant is voor iedereen op de rechterbaan, en om gevaarlijke situaties te voorkomen zoals in de video..
Serieus? Als jij iemand aanspreken omdat die niet oplet en niet anticipeert op de fouten van een ander in het verkeer op welke manier dan ook vergelijkbaar vindt met de schuld van een verkrachting bij het slachtoffer leggen zullen wij het nooit eens worden in deze discussie.
Ik denk dat we het al eens zijn met elkaar. Jij bent al teruggegaan van die linker persoon fout noemen, naar stellen dat hij had kunnen voorkomen en nu zwak je af tot 'je mag diegene best aanspreken op zijn verantwoordelijkheid'.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:39 schreef deNeger het volgende: Ik haat die mensen die eindeloos schuin achter je blijven hangen op de linkerbaan zonder in te halen of terug te gaan naar rechts..
Dat dus; die grijze auto blijft gewoon in zn dooie hoek hangen. Nooit doen als er voor de auto op de rechterbaan wat rijdt wat ie mogelijk wil inhalen. Dan kan je verwachten dat ie ervoorbij wil en dus naar links komt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:39 schreef deNeger het volgende: Ik haat die mensen die eindeloos schuin achter je blijven hangen op de linkerbaan zonder in te halen of terug te gaan naar rechts..
En als ze dat dan toch doen moeten ze zich er van bewust zijn dat ze in jouw dode hoek zitten. Dit soort ongelukken gebeuren alleen als beiden betrokkenen zitten te pitten. Anders zou de een het voor de ander voorkomen.
Op donderdag 29 september 2016 @ 09:32 schreef BadMice het volgende: Dat was denk ik niet specifiek niet kijken maar in iemands dooie hoek blijven rijden.... Had je toch moeten dubbelchecken daar niet van ... maar niet tactisch, of gewoon lekker inhalen of erachter/naar rechts gaan in plaats van falend je gas loslaten er schuin achter zitten en pas gas geven en erin beuken als je ziet dat die ander naar links komt
Die SUV had allang met invoegen kunnen zien of er verkeer op de linkerbaan was. Dan gaat hij ook nog zonder te kijken naar de linkerbaan. Ik heb geleerd dat: voordat ik van baan veranderde altijd binnen/buiten spiegel, knipperlicht aan dan dooie hoek en dan pas sturen. Deze klapmongool lapt vrijwel alle regels aan zijn laars.
Wanneer je daar geen antwoord op weet binnen deze context ben je wellicht niet geschikt om een rijbewijs te bezitten.
Ik heb het over dit specifieke filmpje, die persoon heeft geen enkele rede om vaart te minderen of gas los te laten. Dat is de taak van degene die invoegd. Niet van degene die daar al rijd.
[..] Die SUV had allang met invoegen kunnen zien of er verkeer op de linkerbaan was. Dan gaat hij ook nog zonder te kijken naar de linkerbaan. Ik heb geleerd dat: voordat ik van baan veranderde altijd binnen/buiten spiegel, knipperlicht aan dan dooie hoek en dan pas sturen. Deze klapmongool lapt vrijwel alle regels aan zijn laars.
Hier ook wel bekend als : Knipper licht aan en gaan!
Ik heb het over dit specifieke filmpje, die persoon heeft geen enkele rede om vaart te minderen of gas los te laten. Dat is de taak van degene die invoegd. Niet van degene die daar al rijd.
Precies... De vraag is dan ook: Waarom doet ie dat dan? Die grijze klapjosti gaat van z'n gas om vervolgens precies in de dode hoek te blijven rijden... Dat is op z'n zachtst gezegd onhandig, maar eigenlijk gewoon ontzegging van de rijbevoegdheid-waardig.
Ja, en als je daarom op de linkerbaan wil blijven, dan snap je ook dat die auto voor je er ook voorbij gaat willen. Dan laat je hem er of ff voor, of je rijdt hem voorbij. Niet zoals deze klapjosti doet snelheid minderen zodat ie lekker in z'n dooie hoek blijft hangen.
Je ziet hem genoeg snelheid hebben om er langs te komen, en je ziet hem dan snelheid minderen zodat ie precies even hard gaat rijden als die SUV. Wat voor een klapjosti ben je dan?
Ja, die in de SUV had beter moeten kijken. Maar als je in die grijze zit en je dit niet ziet aankomen, dan zou je wat mij betreft je rijbewijs in moeten leveren. 90% van veilig rijden is anticiperen, en dat is deze bestuurder kennelijk niet machtig.
Nee dan kun je beter de mensen hebben die nergens naar kijken en gewoon de auto erin rammen. Daar wordt het verkeer beter van . Mensen die niet door hebben wat er om hun auto heen gebeurd , die rijdt nog een keer iemand dood.
Op donderdag 29 september 2016 @ 11:03 schreef 2NutZ het volgende: Eigenlijk zie ik dit dagelijks op mijn weg naar werk al gaat het dan vaak net goed. 9 vd 10x zijn het vrouwen. Geen grap.
Verklaart een hoop waarom die niet mogen rijden in Saudi Arabië
Verklaart een hoop waarom die niet mogen rijden in Saudi Arabië
Zou serieus willen dat ze hier ook niet mogen rijden. Ik kom zoveel tegen elke dag weer die gewoon NIET met autorijden bezig zijn of het gewoon allemaal niet snappen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
Nee dan kun je beter de mensen hebben die nergens naar kijken en gewoon de auto erin rammen. Daar wordt het verkeer beter van . Mensen die niet door hebben wat er om hun auto heen gebeurd , die rijdt nog een keer iemand dood.
Je kunt niet weten wat er op elk moment aan elke kant van de auto gebeurt... Daarom moet je ook kijken zoals ik zeg.
Maar die in die grijze auto is niet geheel onschuldig aan dit ongeval (wettelijk en verzekeringstechnisch wel, maar verkeersinzichtelijk zeker niet).
Hoe vaak ik het ook niet mee maak dat ik op de snelweg rij, richting een vrachtwagen, bij mezelf denk "die audi laat ik er nog wel even voorbij, die rijd lekker door, kan ik er mooi achter aansluiten en die vrachtwagen voorbij", en dat die josti in die audi besluit z'n gas los te laten om mij vervolgens in m'n dooie hoek klem te rijden tegen een vrachtwagen... Ja, dan mag je wat mij betreft zo het kanaal inrijden.
Kijk gewoon even om je heen, zo moeilijk is het allemaal niet.
Mag hopen dat die eikel met z'n instabiele OPEC-vriendelijke SUV geen gordel omhad, dan zijn we daar ook weer van verlost.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan trajectcontroles.
No excuse
'Til the end
Been living to win, Been living to win
Of Youtube even :
[ Bericht gewijzigd door Patrick39 op donderdag 29 september 2016 @ 10:03 ]
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
[ Bericht gewijzigd door Skull-splitter op donderdag 29 september 2016 @ 10:29 ]
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
ZELFS als die ander bijvoorbeeld te hard zou rijden...
9 vd 10x zijn het vrouwen. Geen grap.
Daar is er alweer 1.
Wanneer je daar geen antwoord op weet binnen deze context ben je wellicht niet geschikt om een rijbewijs te bezitten.
"Met dubbel s welteverstaan"
Dit soort ongelukken gebeuren alleen als beiden betrokkenen zitten te pitten. Anders zou de een het voor de ander voorkomen.
Die grijze klapjosti gaat van z'n gas om vervolgens precies in de dode hoek te blijven rijden... Dat is op z'n zachtst gezegd onhandig, maar eigenlijk gewoon ontzegging van de rijbevoegdheid-waardig.
Maar die in die grijze auto is niet geheel onschuldig aan dit ongeval (wettelijk en verzekeringstechnisch wel, maar verkeersinzichtelijk zeker niet).
Hoe vaak ik het ook niet mee maak dat ik op de snelweg rij, richting een vrachtwagen, bij mezelf denk "die audi laat ik er nog wel even voorbij, die rijd lekker door, kan ik er mooi achter aansluiten en die vrachtwagen voorbij", en dat die josti in die audi besluit z'n gas los te laten om mij vervolgens in m'n dooie hoek klem te rijden tegen een vrachtwagen... Ja, dan mag je wat mij betreft zo het kanaal inrijden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken