Tetris DS

Ondanks dat Tetris in een nieuw jasje gestoken is is de gameplay nog ouderwets goed! Enkele verbeteringen qua gameplay zijn dat je nu een schaduw ziet waar het vallende blok terecht gaat komen (dit was ook al in Tetris Worlds het geval) en dat je met het pijltje naar boven een blok in een klap op de bodem zet, waardoor je lekker snel door kunt spelen. Verder zie je de zes volgende blokjes rechts al weergegeven. Ook de gameplay van de overige spelmogelijkheden zoals touch, catch en push is goed. Het voelt allemaal natuurlijk aan en de \\\"How to play\\\" stukjes hoef je eigenlijk niet te lezen want je hebt vanzelf snel door wat de bedoeling is.

Standard en Multiplayer (DS-to-DS)<\/center>

Elke spelvariant heeft een bepaald thema. Zo zie je bij standard Mario en heb je ook Mario muziek. Bij mission is alles met Zelda gethematiseerd en hoor je de muziek van Zelda. Verder kun je ook nog Donkey Kong, Yoshi en Metroid verwachten als thema\\\'s. De muziek gaat mee in de spanning, dat betekent dat de muziek sneller gaat naarmate je je in een lastige situatie bevindt. Dit zorgt er voor dat je extra gestressed raakt in zo\\\'n situatie.

In de standard mode is de meerwaarde van het touchscreen en het tweede scherm er niet. Het touchscreen kun je dan niet gebruiken en op het tweede scherm zie je een mario rondhuppelen door een level. In de nieuwe modes wordt er wel goed gebruik gemaakt van de extra mogelijkheden van de DS. Vooral in de touch mode is dit het geval.

Standard en Touch<\/center>

Alle highscores worden ook bijgehouden, helaas kun je hier niet je naam aan toevoegen, dus als je met meerdere mensen een DS gebruikt is het lastig om te zien wie welke score heeft neergezet. Voor de Wi-Fi battles wordt ook een rating bijgehouden en zie je hoeveel games je gespeeld hebt en hoeveel je er daarvan gewonnen hebt.