LMA Manager 2006

Eenmaal de trainingen gebalanceerd (eventueel individuele trainingen), de opstelling en tactiek bepaald wordt het tijd voor het belangrijkste aspect in het voetbal: punten. En punten verdien je door wedstrijden te spelen en ze vervolgens ook nog te winnen. Overigens een nadeel van de game; via de kalender kan je naar een dag van keuze gaan. Irritant daaraan is dat als je van 1 januari naar 7 januari wil de game deze sprong onderbreekt als er iets gebeurt op bijvoorbeeld 2 januari. Je krijgt dan je mailvenster voor de kiezen en moet daarna opnieuw naar de kalender. Beter was geweest als je de keuze had gehad tussen “ik lees alles wel achteraf” of “zodra er iets gebeurt wil ik het weten”.

De hoes van de game maakt reclame met “stunning 3d match”. Daar kan ik relatief kort over zijn: het is wel 3d maar zeker niet stunning. Het publiek is schaamteloos uitgevoerd in 2d en alles doet voor de rest een beetje denken aan een FIFA 2003. Texturen zijn niet heel scherp en de kleuren zijn wat flets. Eigenlijk wel jammer, want het idee hierachter is natuurlijk dat je het gevoel hebt naar een echte voetbalwedstrijd te kijken waarin jij nou eindelijk eens de strategische beslissingen mag maken. Het geluid doet wel denken dan een voetbalwedstrijd en scoort wat mij betreft voldoende.

<\/center>

Een voor mij erg leuke optie zijn de dugoutoptions. Wanneer geactiveerd (door simpel op de b knop te drukken) kan je als coach vanuit de dugout je spelers in realtime aanwijzingen geven. Grappig daaraan is dat als je, zoals ik had, een Nederlandse coach hebt genomen die ook Nederlands spreekt. Zo gaf ik de opdracht om aan te vallen en dan krijg je dus ook daadwerkelijk “aanvallen!”en “naar voren!” te horen. Wanneer er gescoord wordt of iets anders voorvalt wordt er netjes ingezoomd op de betreffende speler en/of coach. Wat daarbij extra opvalt is dat de spelers niet erg lijken op hun echte evenbeelden.

Na de wedstrijd kom je in “Football One” terecht, een soort interactieve en digitale editie van teletekst. Alles over gespeelde wedstrijden en de statistieken en uitkomsten daarvan zijn te vinden.