World of WarCraft

Een MMORPG zou geen MMORPG zijn zonder interactie met andere mensen in het spel. De communicatie tussen spelers gebeurt op een vergelijkbarewijze als met IRC. Door een commando als /say of /guild verander je van kanaal waar je iets wilt zeggen. Standaard zie je drie kanalen: 1. general, 2. Trade en 3. LookingForGroup.

Communiceren zou bijna niet nodig zijn als je niet kon groupen met andere mensen. Op lagere levels zal dit nog niet echt nodig zijn, maar op hogere levels is het prettig als je samen kan spelen. De beesten die je moet verslaan worden ook steeds sterker en iemand in je group die kan healen kan erg prettig zijn.

<\/center>
Mocht je genoeg mensen hebben waar je ingame mee bevriend bent, dan is het mogelijk om een guild te openen. Guilds zijn groepen spelers met dezelfde interesses of spelers die het prettig vinden om met elkaar samen te spelen in het spel. Elke guild heeft zijn eigen chatkanaal, zodat alle informatie die daar besproken wordt ook alleen te zien is voor de guild members. In het ledenoverzicht van een guild kan ook neergezet worden welke professions iedere speler heeft of wil gaan nemen, zodat makkelijk te zien is bij wie je moet zijn voor een extra tas of een nieuwe armor.

Mogelijke irritaties tijdens het spelen
Zoals geen enkel spel is World of WarCraft helemaal vrij van foutjes. Zo is er een bug waarbij je als speler in de oppakhouding blijft staan, totdat je iets anders op probeert te pakken of je de melding krijgt dat je niks mag oppakken vanaf het lijk van je pas verslagen tegenstander.

<\/center>
Over de Player versus Player server vallen veel irritaties te lezen over hoge level spelers die lage level spelers aanvallen. De gevechten tussen Horde- en Alliance-spelers komen alleen voor in de zogenaamde contested area\\\'s zoals Ashenvale. Deze contested area\\\'s zijn gebieden die niet van de Horde of Alliance zijn.

Op een redelijk aantal servers is het maximum aantal actieve spelers tegelijkertijd gehaald en hierdoor kunnen er wachtrijen ontstaan als je wilt gaan spelen. Hoofdzakelijk gebeurt dit bij de Player versus Player servers en op de World of WarCraft pagina staat elke dag aangegeven welke server er het meeste last van zullen hebben.