Boek: S.Swendson - De tovenaar op het witte paard

Katie Chandler, een eenvoudig en normaal plattelandsmeisje uit Texas, woont sinds een jaar samen met haar vriendinnen in New York. Ze heeft een verschrikkelijke baan. In New York gebeuren er allemaal rare dingen, zoals elfjes op straat en de bewegende beelden op gebouwen, die zij als het normale New Yorkse leven beschouwt. Op het moment dat ze denkt gek te worden en dingen te zien die niet mogelijk zijn, krijgt ze een aanbod voor een nieuwe baan.

Een nieuwe baan lijkt te mooi om waar te zijn. Maar Rodney en Owen die haar voor de nieuwe baan aantrekken lijken haar echt nodig te hebben. Ze is niet een normaal meisje, nee ze is speciaal voor hun. De elfjes op straat en de bewegende beelden op gebouwen die ze eerst voor onmogelijk hield, blijken nu echt te zijn. Ze gaat werken voor het bedrijf BBI BV. Betovering, bezwering en illusie BV. Ze hebben haar aangenomen omdat ze immuun is voor magie. Magie kan haar niet raken of betoveren. Katie ziet de dingen zoals ze zijn, de realiteit. Zij moet het bedrijf samen met de grote baas Ambrose Mervyn, die ze terug hebben laten komen van zijn pensioen, door de magische oorlog loodsen. Binnen het bedrijf maakt ze uitgebreid kennis met Owen. Samen met hem zit ze elke dag in de metro en neemt ze onder andere contracten door voor haar werk. Owen heeft de neiging om te blozen als ze met elkaar praten. Owen zal eens een groot tovenaar zal zijn. Langzaam worden de kriebels in haar buik erger. Maar waarschijnlijk zal Owen voor haar altijd onbereikbaar blijven. Samen met haar vriendinnen gaat ze regelmatig op stap en hebben ze blind dates. Ja, hoe moet je anders aan een man komen? Tijdens een blind date maakt ze kennis met Ethan, een advocaat gespecialiseerd in intellectueel eigendom. Zijn hulp kan BBI BV waarschijnlijk wel gebruiken bij de magische oorlogsvoering, aangezien ze natuurlijk ook leven in een normale wereld. Samen met Ethan, Owen en Ambrose Mervyn lost ze het probleem op. Alleen is daarmee het probleem definitief uit de wereld is?

Shanna Swendson is een journaliste, single en woont in Texas. Dit is haar debuutroman. Ze is een schrijfster die toen ze klein was al een veel te grote fantasie had. Ze verzon regelmatig een vervolg op een verhaal ze dat leuk vond. Zo is ze uiteindelijk gaan schrijven aan haar eerste roman, een combinatie van Harry Potter en Bridget Jones.

De tovenaar op het witte paard is een lekker luchtig geschreven boek. Als je houdt van Harry Potter en je houdt van fantasieverhalen kun je hier je hart wel aan ophalen. Bij het lezen van het boek schoot ik regelmatig in de lach, zo leuk beschreven zijn sommige gebeurtenissen. Toen ik het boek uithad had ik meteen zoiets van: Het volgende boek wil ik ook lezen, als er nog een volgend boek komt. Omdat het verhaal een open einde heeft zit die mogelijkheid er wel in.

Uitgever: Arena ISBN: 90 6974 741 3 Pagina's: 304