Boek: P.J. Tracy - Dodenrit

In de boeken van het schrijversduo P.J. Tracy spelen een aantal vaste karakters die je in elk boek terugvindt. Ook in dit boek is weer een rol weggelegd voor de mensen van het softwarebedrijf Monkeewrench. Als Grace en Annie onderweg zijn naar Green Bay raken ze samen met FBI-agente Sharon Mueller in een vreemde situatie verzeild.

De drie dames zijn op weg om een seriemoordenaar in Green Bay op te sporen met de software van de Monkeewrench. Onderweg naar Green Bay verdwalen ze. Als ze stranden met autopech, ver weg van de bewoonde wereld en nog belangrijker van telefoonbereik, is de ontreddering compleet.
Ze gaan op zoek naar de bewoonde wereld en komen terecht in een dorpje. Bij een benzinestation hopen ze een monteur te vinden, alleen lijkt alles in het dorp verlaten, het benzinestation, het café en het huis lijken bewoond maar er is niemand aanwezig. Als ze geweerschoten horen slaan ze op de vlucht. Terug naar de auto lukt niet doordat er soldaten bij een afzetting op de weg staan. Wat moeten ze nu doen en wat is er hier aan de hand?
De andere twee Monkeewrenchers, Harley en Roadrunner, maken zich zorgen als ze horen dat Grace, Annie en Sharon nog niet zijn aangekomen in Green Bay. Zij staan erom bekend altijd op tijd te zijn. Samen met inspecteur Magozzi en Rolseth gaan ze op zoek naar hun dames.

Ik vond het erg leuk om weer een boek te lezen van P.J. Tracy. Ik hou wel van dit soort boeken. Als je nog geen boek hebt gelezen van P.J. Tracy, moet ik wel zeggen dat het raadzaam is om eerst Engelenmoord en Levend Aas gelezen te hebben. Ze zijn ook goed los te lezen, maar ik had wel het idee dat ik iets had gemist in het verhaal dat nog uit het eerste boek komt. Doordat de karakters in de boeken hetzelfde blijven of terugkomen, lopen hun levens en het terugkijken op zaken ook gewoon door in het volgende boek.

Dit boek was weer uitermate spannend, met wel veel verhaallijnen. Maar dat vond ik niet erg, met een aantal verhaallijnen weet ik wat de schrijvers willen bereiken. Je hebt natuurlijk de verhaallijn van de dames en een verhaallijn van de heren. Verder is er ook nog de verhaallijn van de zaak die er mee samenhangt en die van het dorp en de gebeurtenissen daar. Voor mij was het niet verwarrend, maar mijn partner vond het moeilijk te volgen in het begin van het boek. Erg lang duren de verhaallijnen in het begin ook niet en uiteindelijk komt alles mooi bij elkaar, niet zozeer hoe ik het had verwacht maar dat is juist het spannende eraan.

P.J. Tracy is het pseudoniem voor moeder Patricia Lambert en haar dochter Traci. Met hun eerste thriller "Engelenmoord" hebben ze inmiddels verschillende prijzen gewonnen waaronder de Anthony-, Barry-, en Gumshoe Award, na hun tweede boek "Levend aas" is dit nu hun derde boek op rij.

Ze hebben weer een goed boek geschreven, ik moet ook zeggen weer een aanrader voor de thrillerfans, al denk ik dat P.J. Tracy ook langzaam een schare fans heeft opgebouwd. Net zoals hun boek Levend Aas krijgt ook dit boek van mij 4 sterren.

Uitgever: Van Holkema & Warendorf ISBN: 90 269 8495 2 Pagina's: 312