Game: Mashed!

Single player
In het totaal zijn er tien afwisselende banen beschikbaar plus drie bonus tracks. Deze banen kun je unlocken door races in een championship race te winnen (in single player). Bij iedere nieuwe baan unlock je ook automatisch een nieuwe auto en in totaal heb je dus uiteindelijk ook dertien auto's ter beschikking. Het verschil tussen de auto's is nauwelijks merkbaar in besturing. Het uiterlijk en het geluid van de autootjes is natuurlijk wel heel verschillend.

Het single player deel is niet meer dan een verplicht nummer waar je jezelf even doorheen racet zodat de banen beschikbaar komen. Binnen een paar uurtjes heb je het spel dan ook wel volledig uitgespeeld en is er eigenlijk niets nieuws te ontdekken. Heb je geen vrienden? Schaf er dan snel een paar aan, want op het single player stuk van dit spel ben je snel uitgekeken. Om single player iets aantrekkelijker te maken zijn wel enkele modes toegevoegd als Chopper chase en Beat the Bomb, maar dit voelt allemaal maar als een afleiding. Een stukje spel om je overdag een half uurtje bezig te kunnen houden terwijl je wacht tot je vrienden er zijn. Gezegd moet worden dat in survival mode de computerspelers nog irritanter zijn dan de fijnste vrienden, en bijkomend voordeel is dat je geen hand vol chips in je gezicht gesmeten krijgt wanneer je wint. Een absolute plus!

Fun!
Behalve de airstrike die je krijgt nadat je af bent, heb je gedurende het spel nog diverse andere wapens ter beschikking. Voor mensen die alleen willen duwen is het mogelijk alle wapens, inclusief de airstrikes, uit te schakelen per wedstrijd... maar wie zou nou flash-bangs, bazooka's, olievaten en mijnen willen missen? De wapens zijn nauwkeurig en lekker, evenals de besturing van de onrealistisch goed reagerende autootjes. Op PC is de besturing met toetsenbord erg goed te doen, maar de echte fun is toch te zoeken op de console. Omdat niet iedereen vier controllers heeft is bovendien een systeem bedacht waarbij twee mensen een controller delen. Niet optimaal, maar het werkt verrassend goed! Vreemd is wel dat de laadtijden op PlayStation2 behoorlijk lang zijn, terwijl het op PC letterlijk enkele seconden duurt voor een baan. De graphics zijn niet subliem (ze zijn prima, maar niet bijzonder) en omdat er geen muziek is tijdens het spelen zou je verwachten dat de laadtijd ook op de PlayStation2 redelijk kort zou zijn.