Sony reageert op No Man's Sky

No Man's Sky is op zijn zachtst gezegd niet echt juichend ontvangen en daar heeft PlayStation-bobo Shawn Lawden bij Live With Youtube Gaming het een en ander over te vertellen. 

No Man's Sky werd 9 augustus jongstleden uitgebracht en de ontvangst was net iets minder positief dan een bezoek van Prins Bernhard aan een blijf-van-mijn-lijf huis. Daar heeft de beste man dan ook wel wat over te zeggen. Hij zei bijvoorbeeld dat het team ongelofelijke ideeën had voor de game (en inderdaad, de geplande game was natuurlijk geniaal in zijn concept) en dat dat nog nooit eerder gedaan was. Hij vertelde ook dat het maar een heel klein team was dat aan de game heeft gewerkt 

Feit blijft dat een aantal van de beloofde elementen afwezig bleek uit de game. "Ze blijven de game updaten, ze proberen het dichter bij het beloofde concept te krijgen.''

''Ik denk dat we van No Man's Sky hebben geleerd dat je nooit creativiteit of ambitie moet beperken. We willen mensen niet in een hokje duwen, waar ze maar het 'schiet' pad of het 'action-adventure' pad moeten betreden. Misschien dat No Man's Sky zich in de toekomst wel in al zijn glorie te zien is." 

Layden wilde Hello Games ook nog belauweren betreffende hun banenbrekende ambitie. Waarbij wel zeggend dat het allemaal niet altijd in één keer lukt:

"Niemand wil zeggen dat ze iets niet kunnen, toch? Niemand wil zeggen, nee dat kunnen we niet. Ze doen hun uiterste best, Als ik terugkijk op de andere industriën waarin ik heb gewerkt, heeft de gaming-industrie als voordeel dat de mensen het lef hebben om 'ja' te zeggen. En ze willen die ambitie voltooien, niemand is bang voor een gigantische uitdaging. En soms lukt dat simpelweg niet in één keer."

Wie de hele video wil zien, bij deze komt Sinterklaas vroeg: