Nieuws
Nachttreinen naar Brabant vrijwel zeker
Aansluiting op het nachtnet zou goed zijn voor de horeca in de Brabantse steden, voor Eindhoven Airport en voor de Brabanders zelf als ze bijvoorbeeld op Schiphol een vroege vlucht moeten hebben. Op dit moment ligt het Brabantse treinverkeer tussen even na twaalven en half zes stil. Na de aansluiting op het nachtnet gaat dat dus flink veranderen. Uiteindelijk moeten er twee trajecten komen: Eindhoven-Den Bosch-Utrecht-Amsterdam-Schiphol en Helmond-Eindhoven-Tilburg-Breda-Dordrecht-Rotterdam.
Het eerste traject zou volgend jaar al ingevoerd moeten worden. Voorlopig zullen de treinen wel alleen van donderdag tot en met zondag rijden. Door werkzaamheden aan de HSL bij Breda is zal het tweede traject een stuk later pas volgen.
Eindelijk! Jammer dat ze dat niet ingevoerd hebben toen ik net begon met studeren, maar beter laat dan nooit! foto
Maar 't is niet te hopen dat die randstadallochtonen nu massaal naar Brabant komen om te stappen, in de hoop dat ze daar wel worden binnengelaten bij cafe's en discotheken!
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
foto
NL steekt al genoeg geld in Limburg, betaal het zelf maar....
Ik heb er al een jaar geleden voor gepleit met de local PVDA! Eindelijk kunnen we dan met de trein hier 's avonds weer komen :p
In Mekka
Dat is pas leuk
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
dit voor het oude wrak.
Zijn al die Beruchte Bierdrinkers tenminste van de weg af ! foto
fotofoto tegen je foto
Weet iemand hoevaak de treinen snachts dan rijden?
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
De laatste trein vertrekt al om half 1...
We wachten hier al zo lang op een ideale treinreis voor concerten etc.
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
Dat zou echt gaar zijn, Leiden is geen ruk aan om te gaan stappen foto dus ik moet wel naar een andere stad toe...
Ik wil ook even de reguliere PvDA-bashers hier op FOK wijzen op welke partij hiervoor initiatief heeft getoond.
Bovendien hebben weinig automobilisten zin om te gaan betalen voor een nachttrein.
Kut PvdA met je zogenaamde goeie plannetjes.
Wist je dat het OV per afgelegde kilometer 36 keer zoveel geld krijgt dan het wegennet? foto En het rendement is 10 keer zo laag.
Allemaal fijn te lezen op het CBS.
foto
Laat ze eens wat geld steken in gratis Wifi fotofotofoto
Wisten jullie trouwens dat in Adam er een nachtbusnet is waar 1x p.u een bus rijd. Iedere nacht en de hele nacht door de hele stad. Op vrijdag, zaterdag en zondag nacht zelfs 2x p.u
Wel 3 euro per kaartje foto
Alhoewel ik me kaartje al vaak zat heb laten zien en ik gewoon kon doorlopen foto
Je moet na Sensation altijd zo'n tering lang wachten voor de trein naar eindhoven.
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Van constant geluid als een snelweg wordt je na een paar nachten niet meer wakker. Met af en toe een hard geluid, zoals van een spoorweg wordt je veel vaker wakker.
Nu is het zo dat de café's om 2 uur 's nachts en de disco's om 4 uur sluiten. foto
Als de nachttreinen gaan rijden ga ik als Brabander dan veel liever uit in de randstad. Wat dan slecht is voor de plaatselijke horeca. foto
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
Heb ik geluk dat ik aardige ouders heb, anders kon ik een taxi betalen, of een hoten foto
En daarbij, wat moet ik in Mofrika als ik ook naar het Brabantse land kan?
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Zowiezo raar dat ze er niet aan denken om een 3e net aan te leggen (utrecht, amersfoort, zwolle, deventer, amersfoort, utrecht ofzo) ipv. de 2 bestaande netten zwaar te verneuken (immers, voor sommige reizigers wordt de reistijd nu immens, nu de trein in lutjebroek, helmond, den bosch en andere dorpes ook stopt.)
Als ze dat zouden doen, ipv een stel brabantse steden (die samen nog niet eens evenveel passagiers opleveren als zwolle en amersfoort samen) dan zouden ze daar veel meer mensen blij mee maken foto
blijf ik liever thuis foto
Haarlem foto
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
4844 4479 7710 3249
- Amsterdam Centraal
- Rotterdam Centraal
- Den Haag Centraal
- Den Haag HS
- Leiden Centraal
en nog meer. Ik heb er cijfers van de NS van gezien, Amersfoort (waar ik nu zit) zit niet eens bij de eerste tien.
'Dorpje' Den Bosch verwerkt anders meer passagiers dan '2e station van NL' Amersfoort (volgens NS):
in+uitstappers per werkdag voor alle stations binnen een gemeente in 2003
Amsterdam 237.812
Utrecht 140.734
Rotterdam 130.836
's-Gravenhage 123.044
Haarlemmermeer (Schiphol + Hoofddorp) 61.324
Leiden 56.373
Eindhoven 43.984
's-Hertogenbosch 42.269
Arnhem 41.795
Nijmegen 34.982
Almere 33.523
Haarlem 32.980
Amersfoort 32.128
Groningen 29.290
Zaanstad 28.629
Tilburg 27.015
Zwolle 26.735
Breda 22.113
Zoetermeer 21.166
Dordrecht 21.113
Maastricht 19.827
Ede 17.434
Enschede 15.479
Apeldoorn 13.808
Emmen 3.487
Bron: Gemeente Amersfoort zelf....
Je bewering dat alle Brabantse steden bij elkaar minder reizigers verwerken dan Zwolle + Amersfoort klopt ook niet, want
Zwolle + Amersfoort = 58.863 per dag
terwijl
Breda+Tilburg+Den Bosch+Eindhoven = 135.381
dus 2.2x meer. foto
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
Eerste trein: +/- 6 uur, aankomst schiphol +/- 7:30 (zonder vertraging) uur speling voor vertraging en lange incheck, en uurtje naar de gate hobbelen en instappen, 9:30. Nu lekker 3 uur uit bed, en 7 uur vliegen foto Yippie!!!
Dus, ideaal zou ik zeggen. Eens kijken of ze in de nacht de trein wel op tijd kunnen laten rijden foto
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken