'Connor een personage met diepte'

Het is nog niet zo heel lang geleden dat Assassin's Creed 3 werd aangekondigd. Sinds het uitkomen van de eerste informatie, trailers en video's staat het internet vol reacties van mensen die vol lof of vol afschuw zijn over het nieuwe deel. De nieuwe AC lijkt totaal niet op zijn voorgangers, zowel de protagonist als de omgeving. 

Alex Hutchinson, creative director van AC3 en zijn team hebben daar bewust voor gekozen. Zij wilden graag een personage met meer diepte en meer verhaal ten opzichte van zijn voorgangers. En zo werd Connor geboren. 

"Altair is an assassin who's driven by duty, Ezio is a character driven by revenge. We wanted someone who was fresh. We wanted a character who was more earnest, more real, a character with more depth. You will go from his birth, through the motivating factors that drive him to join the Assassins, through the American Revolution and finally to a resolution. Not only is he trying to help the Assassins defeat the Templars, but he's trying to save his own people and give them a place in the new America. It's an endeavour that's doomed to failure, of course."

AC3