'Vervolg L.A. Noire laat minder lang op zich wachten'

Een vervolg op de detectivegame L.A. Noire kan sneller worden gemaakt. Dat zegt gamestudio Team Bondi tegenover de website GamerLive. De ambitieuze detectivegame werd in 2004 aangekondigd en kwam na een flink aantal vertragingen vorige week eindelijk uit.

L.A. Noire gebruikt een nieuwe technologie die het mogelijk maakt om de gezichtsuitdrukkingen van acteurs heel gedetailleerd in de game te verwerken. "Het duurde lang om deze technologie te ontwikkelen. Bij een vervolg kunnen we meteen de studio induiken en aan de slag gaan", aldus een woordvoerder van Team Bondi.

Volgens de woordvoerder zal de ontwikkeltijd echter toch nog flink wat tijd in beslag nemen. Zo zorgen de vele gesprekken in het spel voor een script dat drie maal zo lang is als een gemiddelde film. Daarnaast werkt de gamestudio aan een technologie die het mogelijk maakt om niet alleen het gezicht, maar het hele lichaam van een acteur in een game te verwerken.

L.A. Noire verscheen vorige week op de PlayStation 3 en Xbox 360. De game valt bij de gamepers in de smaak. Gemiddeld krijgt de game van recensenten het cijfer negen. Bovendien staat de game hoog in de hitlijsten in verschillende landen.