Vaas-krachten in Dark Souls

De ontwikkelstudio From Software, bekend van Demon's Souls, werkt aan Dark Souls. De makers geven aan dat het spel nog lastiger wordt dan het al meedogenloze Demon's Souls, waar een misstap gestraft werd met de dood van je personage. Dat belooft dus. De speler heeft in Dark Souls weer de nodige magie tot zijn beschikking. Ook heel vreemde magie.

De producer Hidetaka Miyazaki heeft wat spreuken en gevechten laten zien. Een van de apartere spreuken verandert je lichaam in ijzer. Hierdoor kun je fysieke aanvallen weerstaan, maar loop je ontzettend traag. Wegrennen of het mijden van andere aanvallen wordt daardoor onmogelijk. Een andere spreuk verandert je in een vaas. Dit is niet om je computertegenstander te verrassen. Juist andere spelers, die je level binnenvallen zoals ook mogelijk was in Demon's Souls, kun je hiermee elke vaas in een level laten wantrouwen. Gaat de vaas kapot, dan wordt de spreuk ongedaan gemaakt en zul je als speler het uit gaan vechten met je tegenstander.

Het ziet er naar uit dat de makers niet simpelweg Demon's Souls 2 maken, maar veel nieuwe elementen willen toevoegen, zoals meer stealth en meer strategische keuzes door aparte toverspreuken. Het spel komt ergens eind dit jaar uit op de PlayStation 3 en in het Westen ook voor de Xbox 360.