Dark Souls moeilijker dan Demon's Souls

Dark Souls, de opvolger van Demon's Souls, zal nóg moeilijker worden dan Demon's Souls, volgens ontwikkelaar From Software. Demon's Souls staat bekend om zijn hoge moeilijkheidsgraad. Doodgaan betekende een flink stuk overnieuw moeten doen en alle opgeslagen zielen kwijtraken, met één kans om ze terug te pakken.

In tegenstelling tot Demon's Souls zal de wereld van Dark Souls niet opgesplitst worden door een centrale hub, maar zal alles met elkaar verbonden zijn door middel van waypoints. Game director Hidetaka Miyazaki wil dat het bereiken van de horizon een "natuurlijk en haalbaar" doel zal zijn.

Het klassensystem uit Demon's Souls zal niet terugkeren, wat inhoudt dat de speler zijn personage op zijn eigen manier kan ontwikkelen. De wapens zullen wat makkelijker in de omgang zijn, en er zal een groter scala aan magische krachten beschikbaar zijn.

Het online-systeem zal ook terugkeren, maar hoe het precies zal werken is nog niet bekend. Wel zegt Miyazaki dat spelers nog steeds anderen zullen kunnen helpen of hinderen als goede of slechte geesten. Het Soul Tendency-systeem, wat ervoor zorgde dat de wereld veranderde gebaseerd op bepaalde gebeurtenissen, zal niet terugkeren, omdat From Software geen servers wil onderhouden. Het voordeel hiervan is dat spelers zich geen zorgen hoeven te maken dat de servers plat gaan en het online gedeelte verdwijnt.

Dark Souls, voormalig Project Dark, is de spirituele opvolger van Demon's Souls. De game zal uitkomen voor de Playstation 3 en de Xbox 360. Een datum is nog niet aangekondigd.