Uncharted 3 voelt meer open aan

Uncharted 3 werd enige tijd geleden onthuld met een kleine teaser waarin wij de hoofdrolspeler Nathan Drake al waggelend door de woestijn konden zien lopen nadat zijn vliegtuig was neergestort. De omgeving die er daarna te zien was gaf al een indicatie dat het derde deel een game wordt met 'open wereld'-elementen.

Dit wordt echter ontkend door director Justin Richmond in een interview dat hij afgelopen maand in Amerika heeft gegeven. Hij geeft hier aan dat Uncharted 3 geen open wereld zal worden omdat zij geen interesse hebben om een open wereld-game te produceren. Ondanks de beweringen van Richmond zal Uncharted 3 toch meer open aanvoelen dan elk andere game die door Naughty Dog is gemaakt.

Zonder enige twijfel plaagt Richmond er nog even op los dat je toch wel het idee zult gaan hebben dat Uncharted 3 meer open aan zal voelen dan alle andere games. Het gaat om het gevoel, en niet duizenden kilometers rijden in de middle of nowhere. Op de vragen of je als speler dan maar in een rechte lijn door de reusachtige woestijn moet lopen, of wat er gebeurt als je buiten de grenzen van de woestijn komt geeft Richmond geen commentaar, dat is een geheim.

Er zijn mensen naar de woestijn gestuurd om een zo goed mogelijk beeld te scheppen hoe de situatie daar is. Onbeklimbare duinen en natuurlijke barriéres zijn voorbeelden die men is tegen gekomen. Men heeft geprobeerd om deze duinen te beklimmen, maar dat is jammerlijk mislukt. Weinig is er momenteel nog bekend over het derde deel van Uncharted. Drake gaat op onderzoek naar het legendarische "Atlantis van het zand". Nathan en zijn oude vriend en mentor Sullivan gaan op pad in het hart van de Arabische woestijn en dit is wat Naughty Dog tot dusver heeft losgelaten. Wanneer de verschrikkelijke geheimen van het verloren land worden blootgegeven is het aan Nathan de taak om te overleven terwijl hij wordt geconfronteerd met zijn allerdiepste geheimen.