Bioshock: Infinite is geen port op de PS3

Chris Kline, Technical Director bij Irrational Games, heeft aangegeven op hun forum dat de PS3-versie van Bioshock: Infinite geen port zal worden van de Xbox 360 of PC versie. Het team is nu zoveel groter dat er voor elke hardware een inhuis-team is dat naar de ontwikkeling van het spel kijkt.

Kline geeft aan dat de PS3 zijn sterke en zijn moeilijke kanten heeft en ook uitdagender is om ervoor te ontwikkelen. Daarom hebben ze ervoor gezorgd dat alle code voor de ontwikkelaars op de code voor de PS3-versie lijkt. Hierdoor wordt er optimaal voor de PS3 ontwikkeld maar de PC en Xbox 360 profiteren er ook van vanwege snelheids-verbeteringen.

Daarnaast heeft de ontwikkelaar wat extra maatregelen gemaakt om te zorgen voor een optimale ontwikkeling. Elke ontwikkelaar heeft een PS3 en Xbox 360 devkit op zijn of haar bureau staan om direct dingen te kunnen testen. Daarnaast wordt de code automatisch getest op de PS3 als een ontwikkelaar of ontwerper iets aanpast in het spel. De test gebeurt direct en als er problemen of rare dingen gebeuren in de test dan krijgt de ontwikkelaar direct een e-mail met een rapport erin.

Daarnaast heeft het bedrijf ook een handige meter aan hun software toegevoegd dat een ontwikkelaar, tekenaar of iemand anders wat wil toevoegen aan het spel kan zien of het geheugen van één van de hardware het wel aankan. Bioshock: Infinite staat gepland voor een release in 2012 voor de PC, PS3 en de Xbox 360. Bekijk de forumpost van Chris Kline door hieronder op het plaatje te klikken en iets naar beneden te scrollen.

Infinite