BioWare gaat Wwise gebruiken in MMO

Audiokinetic Inc., een bedrijf dat audiosystemen ontwikkelt voor de gamesindustrie, heeft aangekondigd dat BioWare Austin Wwise zal gaan gebruiken bij de ontwikkeling van hun MMO. Wwise is een systeem waarmee eenvoudig geluidsprocessen bewerkt kunnen worden en muziek elementen geïntegreerd kunnen worden in een game. Het systeem is ook helemaal afgesteld om opgenomen te kunnen worden in next-gen engines. Het wordt ook al gebruikt bij de ontwikkeling van andere games als bijvoorbeeld Too Human.

"Wwise provided our team with a sophisticated and complete audio development tool for our online game experience. We wanted a complete authoring environment that would facilitate the development of a rich audio experience, and we’ve found Wwise to be a great fit.

Aldus Gordon Walton, Co-Studio Director bij BioWare Austin.

De reden dat BioWare koos voor deze oplossing is ook dat het bedrijf nu invloed kan uitoefenen op toekomstige features voor het systeem. Dit is handig vanuit het oogpunt dat de MMO in kwestie veel aan verandering onderhevig zal zijn, ook na de launch, en BioWare wilde graag een oplossing die continu nieuwe mogelijkheden zou bieden.