Geen spijt van ontbrekende trilfunctie

Phil Harrison heeft nogmaals bevestigd dat Sony geen spijt heeft van de beslissing om geen rumble technieken in de SIXAXIS (de PS3 controller) te stoppen. Ze gaan er bij Sony vanuit dat de motion technieken veel belangrijker zijn:

I think that the next generation interfaces that can be created built on SIXAXIS motion sensitivity give tremendous gameplay benefits that far outweigh a reactive vibration function. The vibration function is the game sending a single channel of feedback to the player - six axis of input puts the player in control in a much richer, deeper way. So, game design can go in much more interesting directions as a result of that than from receiving a single input from the game itself.

Je vraagt je nu misschien af waarom ze er voor gekozen hebben om het trillen weg te laten? De eerste verklaring van Sony was dat het trillen zou interfereren met het bewegen (E3 2006), maar Immersion, het bedrijf achter de triltechniek heeft dat vrij snel ontkend en gezegd dat het makkelijk samen kan gaan. Harrison zegt nu dat het gewoon een kostenoverweging is geweest; draadloze blue tooth controllers met motion techniek en een goede batterijduur kosten nou eenmaal best veel:

I think the caveat to that statement always has to be based on the fact that when we make a pad, we're making maybe 150, 200 million of them. So it has to be done at a price, and it has to be done at a volume that fits our production requirements. I think the decision that we’ve made to build in the SIXAXIS functionality, and Bluetooth wireless, and great battery life, and all the other functionality that comes with it, far outweighs the chatter that we’re getting on vibration. And, it's incredibly light! Just pick it up!