'Revolution een souped up Xbox?'

Nog altijd zijn de technische specificaties van de Revolution onbekend. Er druppelen echter een aantal geruchten binnen die het vermelden waard zijn.

Men moet echter rekening houden dat de developers die aan het woord zijn nog geen final dev-kits hebben (die zijn simpelweg nog niet af) en dat ze nog geen specificaties weten van de grafische chipset (ook nog niet af).

Nintendo heeft in het verleden gezegd dat de Revolution two-to-three times more powerful than GameCube was. Dit was niet erg omdat de Revolution geen HD support heeft en het verschil op gewone tv's nauwelijks zichtbaar zou zijn volgens Iwata, president van Nintendo.

Een third party developer heeft het volgende te zeggen over de dev-kit die ze nu in handen hebben: To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox. But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice.

Het totaal aan RAM geheugen in de Revolution is ook onduidelijk. Er wordt gezegd dat het misschien maar 128 MB is of dat het hetzelfde is als de Cube, maar dan met 64 MB meer. Hoewel deze getallen twee tot drie keer meer zijn dan wat er in de Cube zit, is het weinig vergeleken met de 360: 512 MB.

Toen IGN ging vragen naar of er daadwerkelijk ook games in de maak waren zei een grote third party developer dat ze de experimentele fase voorbij waren: We are looking at it quite differently. It's like another current generation platform for us. But it's such a nice controller that it opens up a lot of possibilities. It's very different and it's very precise

Een laatste reactie van een bron van IGN: People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the assets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cross platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same assets and that does make it a bit easier.

Het woord is nu aan Nintendo om deze geruchten te bevestigen of te ontkrachten.