Nieuws
Kabinet voor verbinding A6 naar A9

De verbinding is nodig omdat de snelwegen tussen Schiphol en Almere dichtslibben. Het alternatief is de bestaande wegen (A1 en de A9 door Amsterdam-Zuidoost) verbreden, maar hier voelt het kabinet minder voor. Minister Peijs van Verkeer heeft met haar collega Dekker (Ruimtelijke Ordening) afgesproken dat de Naardermeervariant er moet komen. De aantasting van de natuurgebieden zal worden opgelost door gedeeltelijke ondertunneling. Hoeveel er wordt ondertunneld, is nog onduidelijk.
Eén van de grootste criticasters van de weg is de Naardense burgemeester Peter Rehwinkel. Onlangs nodigde hij zijn Almeerse collega Annemarie Jorritsma, een groot voorstander, nog uit om een nacht met hem op een bootje op het Naardermeer door te brengen, zodat ze zelf kon merken 'hoe uniek het Naardermeer is'. Rehwinkel is bang dat met ondertunneling water wegtrekt. Dit zou gevolgen hebben voor aantal zeldzame vogelsoorten. Volgens de Naardense burgemeester denken alle gemeenten in de regio en de provincies Noord-Holland en Utrecht hetzelfde erover.

De nieuwe verbinding A6 - A9 wordt deels ondertunneld
Daar zullen ze blij mee zijn!!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
Stelletje domkoppen foto
Alle natuur moet oprotten..... we hebben wegen en woningen nodig!
We blijven maar bouwen en bouwen.. en natuur vernielen foto
Niet dat ik in een tipi wil gaan wonen of zo.. maar toch!
www.ErwinB.nl
Ik ben tegen ze moeten hier eerst maar eens de A58 door trekken foto
Het verkeer tussen Almere en de Randstad is al jaren geleden zoveel gegroeid dat de huidige infrastructuur het niet aan kan. Daar moet iets aan gedaan worden.
Het beste en meest vriendelijke alternatief is de A6/A9 verbinding. Hij komt niet in de buurt van het Naardermeer, niet langs woonwijken en ook het uitzicht wordt niet verder verpest want hij ligt straks onder het maaiveld.
Wat willen ze dan? De A9 verbreden? Waarheen?? Daar wonen wel mensen... En de knooppunten blijven bestaan.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Ik denk dat dit verreweg de beste variant is. Bij verbetering van de bestaande wegen zit je met het probleem Gaasperdammerweg, die dwars door A'dam-ZO loopt. Daar zal ook overkoepeling oid moeten komen, wat in prijs gigantisch kan oplopen. De A1 aanpassen zal ook niet makkelijk zijn, omdat dit tijdens de werkzaamheden voor nog grotere ellende dan nu gaat leiden.
Trouwens, de weg loopt praktisch langs het Naardermeer, en niet eens erdoorheen. Ondertunneling daar hoeft m.i. niet eens, alleen wellicht bij het Gein.
Bijna de helft van het aantal afgelegde kilometers wordt veroorzaakt door mensen die vrij zijn en op pad gaan. Dat blijkt uit een onlangs gepubliceerd onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).
Tuurlijk moet er iets aan gedaan worden, maar dan moeten ze hun plannen wel goed uitdenken, uitwerken en presenteren.
Als die tunnel nou al na de brug begint en doorloopt tot achter weesp zou het bezwara een stuk minder zijn. Maar dat kost weer 1 miljard extra .. ach ja...
Zoutzuur is dus de oplossing!
Als ze eens met een ander alternatief kwamen, door bijvoorbeeld de weg te verbreden, zou dat niet helpen? Of tenminste iets meer? foto
Dat is vrijwel alleen maar woon-werkverkeer. Met dank aan het beleid van de afgelopen 50 jaar en de milieugroeperingen.
Een nieuwe stad om Amsterdam te onlasten mocht er wel komen, maar de infrastructuur om deze mensen naar hun werk te brengen is jarenlang getorpedeerd door het groene front met valse dogma's en leugens verkocht als rapporten.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Trouwens, de weg loopt praktisch langs het Naardermeer, en niet eens erdoorheen. Ondertunneling daar hoeft m.i. niet eens, alleen wellicht bij het Gein.
*quote*
Dan leg ik een snelweg vlak langs jou huis aan.. heb je ook geen probleem mee zeker.
Snelweg geluid draagt KILOMETERS ver... dag rust bij het naardermeer!
Zoutzuur is dus de oplossing!
Ik denk dat deze snelweg de filedruk dermate af kan laten nemen dat het milieu er alleen maar bij gebaat is.
Met de huidige asfalteertechniek hoor je niks. Al helemaal niet als de weg in een tunnelbak ligt.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Nu loopt de verkeersstroom via de Gaasperdammerweg en A10, dwars door woongebied. Daar is al helemaal geen plek voor echte structurele verbetering.
En dat allemaal op de files te vermijden. Het stukje Almere-Buiten <-> Schiphol-Rijk (zo'n 55 kilometer) geeft mij zeer regelmatig enkele-reistijden van 1,5 uur en langer.
Enno
Want ik word schijtziek van die file elke dag. foto
En voor wat betreft het milieu effect...
Nee, die dagelijkse kilometers file op de A1 en A6 zijn lekker gunstig voor het milieu. foto
Al betwijfel ook ik overigens of deze snelweg die files zal oplossen, als er niets aan de andere knooppunten op de betreffende snelwegen wordt gedaan.
Waar het mij om gaat is dat die tree huggin' hippies die zichzelf zo verschrikkelijk wijs achten, eerst eens na moeten leren denken over het totaalplaatje, voor ze een conclusie trekken, anders krijg je straks steeds meer van dat soort acties als "een stuk zeeland terug geven aan de zee"....
Woon je dan in Amsterdam ZO? Dat is namelijk de enige plek waar die weg in de buurt van woongebied gaat komen. En dan hoef je niet bang te zijn voor extra verkeer, want dan loopt de A9 al door je voortuin en de A2 langs je huis.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
btw
Je moest 's weten hoe stedelingen wonen.. Men (de notoire bezwaarmakers) zou eens vanuit het gemeenschappelijk belang moeten redeneren ipv het eigen belang of dogma's (milieulobby). Onbegrijpelijk hoe een handjevol mensen de boel tot in de treure weten te vertragen. Het doortrekken van de A13 door wat braakliggende weilanden. Ook zoiets dat 20 jaar werd opgehouden. En de files staan er het halve etmaal rond!
En nee ik ben niet sarcastisch nu.. Die A6 gaat toch door een tunnel lopen dus niemand die er verder last van heeft, wel veel mensen die er veel gemak van hebben.
p.s. Ik ben vrij links trouwens en ja het blokkeren van de verbeteringen van de infrastructuur vind ik zelf ook een van de grootste minpunten van links.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
foto
teknival! muhahaaa
pm block :,-)
Voor het geld van de HSL en Betuwelijn hadden ze beter in de randstad 4-baans asfalt aan kunnen leggen. Waarschijnlijk hadden ze voor dat geld in heel NL -baans kunnen gaan. foto
Dan kun je pas doorrijden
Ik geloof dat daar al 30 jaar over gesteggeld wordt, sluipverkeer wordt hardnekkig tegengegaan en als alternatief stelen de lokale overheden voor: ga via de A13 foto
Vreemd trouwens: dat plan voor de A6-A9 verbinding is een paar maanden geleden geopperd en nu is er vrijwel direct een kamermeerderheid voor, terwijl het ontlasten van het drukste stuk snelweg in Nederland (de A13) door het ontbrekende stukje A4 al decennia geen meerheid / geld krijgt. Terwijl dat a) niet door een natuurlijkgebied loopt en b) een korter stuk rijksweg is en c) er al jaren over gelobbyd wordt om dat ding aan te leggen. foto
Ze moeten De afritten breder maken en stukken waar je moet in en uitvoegen ook 1 a 2 banen breder maken, daar onstaan meestal de files, en ze ontstaan door stoplichten net na de snelweg neer te zetten.....
Tis allemaal zo simpel, maar kost gewoon tijd, en 1 aparte baan voor vrachtwagens is ook handig.
Die verbinding met Haarlem is om doorstroom op de ring a'dam te bevorderen. Verder wordt deze verbinding deels door een tunnel gejast, maar dat leest nauwelijks iemand.
Enige minpuntje: een extra stook heeft ruimte nodig, en die is er juist nauwelijks op die plekken waar er het meeste baat bij zou zijn.
Bij knooppunt Terbregseplein is er bijvoorbeeld een aparte strook voor vrachtauto's zodat vrachtwagens & invoegend overig verkeer elkaar veel minder stoort; daar is vrijwel iedereen heel tevreden over.
De rest van je post is m.i. nogal kortzichtig (tijdelijk verbrden bij opritten? Dan verschuif je het knelpunt naar de plek waar die tijdelijke verbreding ophoudt...)
Met dat nieuwe stukje snelweg ben je wel 3 (drie!) minuten sneller van Almere in Amstelveen. Gaaf zeg, kan je 3 minuten langer in je nest liggen.
foto
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
- Belast kilometervreters extra
- Promoot, subsidieer en verplicht mensen met het openbaar vervoer naar werk in randstad te gaan.
- Carpoolen wordt verplicht tijdens spitsuren.
- Verbod op aanleg van nieuwe wegen
- Gooi de grenzen nog verder dicht
Kortom verzin eens wat anders dan aanleggen nieuwe weg, hoelang zal het duren voordat deze weer dichtslibt.
Nieuwe wegen trekken alleen maar meer verkeer aan foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken