Toekomst Top Gear aan zijden draadje
De toekomst van Top Gear is in gevaar gekomen. De makers van het razend populaire autoprogramma hebben ruzie gekregen over hun salaris.
De immer zwijgende testcoureur The Stig houdt zoals gewoonlijk zijn mond, maar de kleine Richard Hammond en de langharige James May pikken het niet langer. Collega Jeremy Clarkson vangt namelijk veel meer geld voor het programma. En dat zet kwaad bloed onder de andere twee presentatoren.
Clarkson krijgt namelijk jaarlijks maar liefst 1 miljoen pond op zijn bankrekening bijgeschreven van de BBC. Zijn boeken, dvd's en krantencolumns waren vorig jaar zelfs nog goed voor bijna het dubbele. Hammond en May vangen per aflevering van Top Gear 'slechts' een schamele 15.000 pond. Veel te weinig vindt Hammond, die zijn populariteit zag stijgen na zijn bijna dodelijke crash van twee jaar geleden. Ook May wil meer, sinds hij ook goed boert als co-presentator van een wijnprogramma.
Fans hoeven nog niet bang te zijn dat ze binnenkort verstoken blijven van het autoprogramma. Het nieuwe seizoen is namelijk al op band vastgelegd en klaar voor uitzending. Hammond en May weigeren echter een nieuw contract te ondertekenen.
De BBC houdt voorlopig de poot stijf. De Britse omroep is namelijk van mening dat het duo minder waardevol is dan de populaire Clarkson. De onderhandelingen zitten dan ook muurvast. Plannen voor een volgende reeks afleveringen zijn voorlopig op een laag pitje gezet.
Deze crash kostte Hammond bijna zijn kop. Hij wil nu loon naar werken
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
Wat ben je ook een klier :D
Ik kijk het niet iedere aflevering, maar heb 't wel vaak als extra aan staan als ik achter m'n laptopje zit, geweldig commentaar soms
Misschien is het zelfs wel goed voor het programma dat er eens een nieuw gezicht opduikt ...
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Clarckson heeft geen andere progs.
Hammond heeft nog Braniac
May doet verschillende andere programma's
Maar ik geef ze groot gelijk.
Hammond en May zijn de R2D2 en C3PO bij Clarcksons Skywalker
foto
"Geen Commentaar"
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Maar 15000 voor 1 aflevering, ik zou niet klagen...;)
Als ik zo op de BBC site lees is dit weer een stukje Britse boulevardjournalistiek op z'n best. Jammer dat dat dan klakkeloos wordt overgenomen.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Wat doen ze?
[-== Arch Linux ==-]
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Het grootste deel van het programma hebben ze een ster op een bank zitten, lopen ze wat rond de cool-wall, of disucssieren ze over het een of het ander wat niks met auto's te maken heeft.
Qua nieuwswaarde vind ik het vooral de laatste jaren maar erg, erg mager. Ze hoeven van mij heus niet zo'n programma te maken als die 'gek op wielen' waar je bijna bij in slaap valt van de technische data die je naar je oren geslingerd krijgt, maar ik zou het niet erg vinden als ze 5-6 auto's per aflevering behandelen, ipv EEN Bugatti en thats it.
Meer rijden, minder gelul aub en de 'grappen' mogen ook wel wat minder.
Toch begrijp ik niet waarom BBC niet toegeeft. Top Gear is verreweg één van de populairste shows en doet het ook uiterst verdienstelijk in andere landen. Ze verdienen er godweet hoeveel geld mee. Dan is een miljoentje meer of minder echt geen punt.
En ik denk dat Richard Hammond wel degelijk essentieel is voor het programma. Zou zonde zijn om die te laten gaan voor wat kleingeld.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Voor het enige echte goede autoprogramma moet je tegenwoordig bij the Fifth Gear zijn, waar de presentatoren zichzelf gelukkig niet belangrijker en grappiger vinden dan de onderwerpen die ze presenteren.
Top Gear is sinds de nieuwe formule toch al verpest, dus voor mij mag het best van de buis.
http://www.youtube.com/DerOllie
http://www.youtube.com/watch?v=fMsH2fKyNy8&feature=related
Mooie boem
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
maar hij heeft nog tal van programma's die het kanaal helemaal niet overkomen zonder digitale aansluiting, dus die red zich ook wel.
Maar ik vergeet altijd te kijken
Ben al blij als ik Shatners 'how trekkies changed the world' zie
UPC digital 700 zenders oid.... en als ik 10 uur tv kijk in de week is het veel
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
De reden hiervoor is simpelweg dat het hele topgear idee door Clarkson is bedacht, en dat ontkent niemand ook. En zoals logisch is, verdient de bedenker van een programma hier ook de royalties voor...logisch.
dus lees eerst dit maar ff (ervan uit gaande dat iedereen hier engels kan begrijpen) en post dan pas een "nuttige" comment...
Leuk programma btw, vooral erg mooie beelden & goeie cameratechnieken
die Clarkson is wel duidelijk overbetaald
Top Gear is entertainment, geen consumentenprogramma. Liefhebbers zullen zich overigens geweldig vermaken met de special voor Ground Force Sports Relief
http://www.youtube.com/watch?v=hXsX7fkLXVw
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
De enige constante is Clarckson.
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
Met homo Tiff Needle die niet uit de kast durft te komen en daarom de stoere boy uithangt om te laten zien dat hij echt geen homo is.
Fifth Gear is Top Gear voor homo's.
Ik vind ze alledrie gelijkwaardig in dit programma. Dus, alledrie evenveel loon
TopGear
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
De allerbeste episode uit de hele geschiedenis was toen zij 100 pond (130 euro) autos gingen kopen en testen. Dat is iets waar iedereen zich iets bij kan voorstellen. Iets waar ook elke autoliefhebber wel eens mee te maken heeft gehad, namelijk voor een dubbeltje een auto van een kwartje kopen.
Ook opvallend waarom totaal waardeloze auto's op internet opeens 3000 euro moeten kosten. Zoals ze op Top Gear al zo vaak hebben laten zien: voor 3000 euro koop je tegenwoordig een auto waar je een hedendaagse Golf of Astra helemaal in z'n hemd zet. Een goede auto is niet duur, maar je moet er wel een neus voor hebben. Plus enige mazzel.
Misschien maken ze er nog wel veel meer.
Hou niet van auto programma's maar dit is altijd leuk om te kijken. Elke zondag op BBC Prime, 3 afleveringen van Top Gear extra.
Maar goed... geld...
8x 15.000 = 120.000
En de hoofdrol krijgt dan 1 miljoen?
Terechte klacht zou ik zeggen.
En hoe zit dat met TV rechten en alles? Ik kan me echt niet voorstellen dat Jeremy er "slechts" 1 miljoen per jaar aan verdient hoor. Deze shit word wereldwijd uitgezonden. Daar krijgen hun toch ook gewoon een deel van of niet?
dit sensatieverhaal lijkt eerder gericht te zijn op genereren van veel reacties en dus advertentieviews, matig hoor
De Hart van Nederland, Idols en Friends kijkers kunnen nu ook samen gezellig naar Top Gear kijken.
De humor in Top Gear is juist geweldig en dat is wat het programma onderscheid van anderen. Ook de originaliteit, die zich uit in bijvoorbeeld de challenges onderscheiden Top Gear van anderen autoprogramma's. En verder het geniale samenspel tussen de presentatoren.
Dat is de reden dat Top Gear succesvol is, het is simpelweg leuk om naar te kijken, anderen auto programma's zijn gewoon niet boeiend en behandelen enkel de auto zij vergeten sfeer, sensatie en voornamelijk de humor. Als ik een auto wil kopen, dan wandel ik wel langs bij een dealer en neem ik een proefrit. Daarvoor hoef ik niet 60 minuten slap gepraat aan te horen over hoe geweldig een ferrari presteert bij een snelheid van 30, want dat boeit me simpelweg net zoveel als Hart van Nederland, Idols en Friends.
Aanvankelijk werden in Top Gear alleen nieuwe auto's beoordeeld en werd er aandacht besteed aan veiligheid. In de jaren '90 werd het programma meer humoristisch en controversieel, mede door de inbreng in het programma van Jeremy Clarkson. Door critici werd Top Gear beschuldigd van het verheerlijken van slecht rijgedrag en het overdreven afkraken van auto's. Zo zei Clarkson over de Vauxhall Vectra: "Ik weet dat het een vervanging is van de Cavelier. Maar ik zeg je, het is gewoon een doos op wielen". Deze uitspraken zouden een effect hebben gehad op de verkoopcijfers van de Vectra. Kritiek op onder andere de Toyota Corolla had echter geen effect op de verkoopcijfers.
Na het vertrek van Clarkson bij het programma in 1999, daalden de kijkcijfers in Groot-Brittannië van 6 miljoen tot onder de 3 miljoen. Het seizoen van 2001 werd daarom niet uitgezonden door de BBC. In 2002 kocht Channel Five de formule van Top Gear op. De BBC wilde echter niet dat het programma op Channel Five ook Top Gear zou heten, waarna Channel Five noodgedwongen het programma hernoemde tot Fifth Gear.
Bron: Wikipedia
Wat een debiele klotevergelijking. Die 1 miljoen is jaarlijks en die 15.000 pond is per aflevering. Hoeveel afleveringen maken ze per jaar???? 1x per week? 2x per week?
Als ik iets zou mogen aanpassen aan Top Gear, was dat er per aflevering ook een serieuze auto (vergelijkings) test zou moeten zijn in de betaalbare categorieën.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken