Faillissement Spyker Cars aangevraagd
Het faillissement is aangevraagd door een particulier uit Maastricht, die niet bij naam genoemd wordt, en het verzekeringsconcern Zürich. Het zou in totaal gaan om een bedrag van 345.000 euro.
Beide schuldeisers worden bijgestaan door Bos Incasso uit Groningen, die afgelopen weken met meerdere crediteuren van Spyker contact zocht. Om een faillissement aan te vragen moeten minimaal twee schuldeisers hier verzoek toe doen. Om privacyoverwegingen wilde het incassobureau geen nadere mededelingen doen, maar adviseerde de media de rechtbankuitspraken in de gaten te houden.
Namens Spyker reageerde Victor Muller luchtig: ''Met Zürich Verzekeringen hebben we een dispuut over de hoogte van de premies. Dat zullen we netjes afhandelen, maar we laten ons niet onder druk zetten. Faillissementsaanvragen worden honderden keren per dag ingediend.''
Op het Damrak ging het aandeel Spyker na de berichten over de faillissementsaanvraag in de vroege handel ruim 18% naar beneden tot 4,30 euro. Eerder dit jaar noteerde het nog een koers van ruim 21 euro, maar die waarde verdampte snel door aanhoudende berichten over grote financiële problemen.
-
Zie voor meer sportnieuws FOK!sport.
*haat F1*
foto
hopelijk stopt het te bestaan en vooral dat het stopt met f1.
Mensen die gebakken lucht voorschotelen .. baah!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Nee ik vind het zonde, want het zijn best mooie auto's, maar als je alles met de hand moet maken wordt het inderdaad heel duur foto
Check: http://teigetje86.web-log.nl
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
Jammer voor Spyker dat ze veel te megalomaan bezig zijn geweest, een F1 team, what were they thinking??? foto
Zonde dat het zo moet gaan met Spyker..ze hebben teveel hooi op hun vork genomen..jammer foto
Waar Spyker tot op heden niet in geslaagd is is het zich laten inlijven door een autogigant die het als reclamespeeltje gebruikt (zoals Ferrari van Fiat, Bugatti van VW enz.) Sport- en racewagens maken was al nooit winstgevend, is niet winstgevend en zal nooit winstgevend worden.
f1 is bagger, le mans hebben ze ook niet veel gepresteerd. Ze pompen ergens geld in maar er komt niets uit...
Leuk dat je van snelle auto's houd en dat je een tiet met geld hebt.
Lef dat je dan een fabriek durft neer te zetten, maar zorg er dan wel voor dat je de boel laat bestieren door iemand die het kan, en blijf niet zelf aan modderen.... meneer Muller.
De aankoop van het F1 team heb ik werkelijk nooooit begrepen. Spyker liep toen al niet lekker. Dan ga je geen F1 team kopen. F1 kost per defenitie geld. Veel geld. Ik ben er ook van overtuigd dat het F1 avontuur de heleboel aanzienlijk heeft versneld. Waardoor er weinig tijd is overgebleven voor een degelijk reddingsplan.
Ik krijg het idee dat meneer Muller een beetje in een droom wereldje leeft. Hetzelfde droomwereldje waarin hij al leefde toen hij begon met Spyker.
In werkelijkheid is het gewoon iemand die z'n kop in het zand steekt, maar dat ter zijde.
Het is nooit verkeerd om dromen na te jagen, maar blijf wel realistisch.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Jammer om te zien hoe een Nederlands bedrijf dat probeert zijn naam te vestigen bij de "grote"sportwagen-merken als Ferrari hier zo wordt neergesabelt. De Spykers zijn echt fantastische auto's (jammer dat ik er nooit 1 zal hebben).
Dat je in je bestaan nog niks zinnigs gepresteerd hebt (in de orde van het uit het niks optrekken van een fabriekje voor exclusieve sportwagens) moet daarbij niet meer dan een overkomelijke hobbel zijn.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Dit is het moeder bedrijf. Spyker F1is een volle dochter.
Verkoop van de dochter zou een mogelijkheid kunnen zijn om het moeder bedrijf te redden, maar gezien de aard van de heren Mol en Muller zie ik dat niet snel gebeuren.
Spyker bestaat uit vijf delen. Het is een NV met daar onder een aantal BV's en een stichting. Er is een holding BV, een automobiel BV (de fabriek), Squadron BV (het F1 team) en Stichting Prioriteit Spyker Cars
Het failisement is aangevraagd voor het moeder concern. Dat betekent dat alles wat er onder hangt er door geraakt zal worden.
Het enige wat verkocht kan worden zijn het F1 team en de fabriek. Feitelijk houd je dan een lege onderneming over. De opbrengsten van deze twee verkopen kunnen dan gebruikt worden om de schuld af te betalen.
Wil je door met de fabriek? Zal je F1 moeten verkopen.
Wil je door met F1? Zal je toch meer inkomsten moeten genereren.
Om meer inkomsten te genereren moet je investeren. Dat kunnen ze niet meer daar ze al schulden hebben.
Ze (Mol en Mulder) komen nu dus op het punt van "Slikken of stikken"
Enige optie om het leven van de fabriek in stand te houden (uitstel van executie) is het verkopen van je F1 stal.... die ook niet al te veel meer op zal brengen door de achter blijvende resultaten.
Van autoweek.nl
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
en als ze net zo goede auto's maken als ze in de f1 doen dan zal het wel zo opgedoekt zijn met die toko.
de wijze praatjes van spyker geloven we natuurlijk niet.
fotofotofotofotofotofotofoto
El Coño
ウイスキー
Mol en Muller waren (en zijn nog steeds) rijke mannen met een liefde voor snelle auto's.
Bij toeval loopt Muller jaren terug tegen ene Maarten de Bruijn op die al sinds 1990 werkt aan een ontwerp/prototype van een eigen sportwagen in de schuur van zijn ouders.
Muller vond het wel wat en steunde Maarten door een fabriek te bouwen. 6 jaar later is Maarten bij Spyker weg gegaan omdat ze het niet eens konden worden over de toekomst van Spyker. (met name door de terrein wagen)
8 want bijtende stof.
foto
El Coño
ウイスキー
Een vrachtwagen op een sportwagen laten lijken.. lukt meestal niet best, zo ook hier niet...
Die nieuwe zagato leek mij de eerste auto van spyker met een fraai uiterlijk:
http://www.racexpress.nl/(...)pykerzagato_auto.jpg
tot je de achterkant ziet:
http://www.racexpress.nl/(...)agato_achterkant.jpg foto
En Spyker F1 staat in de etalage en Mol is bewust vertrokken bij Spyker NV om de dus zonder belangenverstrengeling Spyker F1 over te kunnen nemen.
De Rechtbank van Maastricht heeft een faillissementsaanvraag ontvangen jegens Spyker Cars NV.
El Coño
ウイスキー
Anders maar zeuren dat we niets doen of hebben, is het eens andersom, is het nog niet goed.
El Coño
ウイスキー
En fallissement, tja ik woon in zeewolde en de fabriek hier is net helemaal opnieuw opgebouwd, ziet er mooi uit maar zal ook erg veel geld gekost hebben een beetje vreemd natuurlijk wanneer je de financiele problemen zit.
De Mol is recent uit het bestuur van spyker gestapt en uit het F1 team om het volledig over te kopen, misschien dat dit ze dan zal helpen..
Omdat het dus niet goed gaat met Spyker Cars is Michiel Mol eruit gestapt om dus Spyker F1 over te nemen (hopelijk lukt 'm dat) om zodoende de naam Spyker in de F1 te houden.
Noem jij eens een ander Nederlands automerk op dat zo bekend is? Daf isnietmeer, Donkervoort is niet al te bekend. Noem er nog eens 1. Of een Nederlands horlogemerk? Vliegtuigbouwer? Fokker is er ook al niet meer. Ga zo maar door.
El Coño
ウイスキー
Straks pomt die A-rab sjeik er een paar honderd mil in en de koers gaat van 4 ----> 25, kassa ! foto
Erg jammer dat Spyker zou ophouden te bestaan. Ben best trots op het feit dat er zulke vette sportwagens in Nederland worden gemaakt en een Nederlands F1 team is helemaal vet! Tis hopen dat een groot automerk ze wil inlijven ofzo.. Dan is er nog hoop! foto
Toch knap dat ze het geprobeerd hebben, autohart op de juiste plaats, maar daar mee alleen, red je het niet.
In 2000 heeft dat miljonairtje die naam gekocht om dit vervolgens op de experimentale bouwsels van de Bruijn te 'plakken' en met heel veel marketing en poeha en een beursgang eventjes een exclusief automerk 'in de markt te zetten' zonder dat de auto's uberhaupt al fatsoenlijk geproduceerd konden worden.
Niks neerlands trots, gewoon een goed voorbeeld van de manier waarop mensen met teveel geld zich wereldvreemd kunnen gaan gedragen - vooral triest voor de mensen die zich door Muller gek hebben laten maken en degenen die nu kunnen fluiten naar hun centen.
Geef me dan Donqervoort maar die in alle rust jarenlang bouwen aan een echt goede auto, zonder van de daken te schreeuwen.
http://www.casspijkers.nl/
-lol-
wederom klakkeloos overgenomen bericht waar niets waar van blijkt te zijn lees ik zojuist op bizz......
ot: maar t zit daar echt niet helemaal lekker. krijg zo nu en dan de indruk dat ze de boel aan t belazeren zijn.
- Albert Einstein
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
dan sluit je een behoorlijke doelgroep uit..
A murky, forgotten land.
Check dit.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
Spyker Cars NV heeft verbaasd gereageerd op het bericht in het AD dat twee schuldeisers het faillisement van de autofabrikant zouden hebben aangevraagd bij de rechtbank in Maastricht. Volgens het artikel zouden verzekeraar Zürich en een particulier uit Maastricht gezamenlijk honderdduizenden euro's tegoed hebben van het bedrijf uit Zeewolde. Een woordvoerster van Spyker Cars NV heeft laten weten niets te weten van een faillissementsaanvraag.
Een woordvoerster van Spyker Cars NV liet aan GPUpdate.net weten: "We hebben nog niets gehoord over een faillissementsaanvraag en ik heb geen idee waar het verhaal vandaan komt. Met verzekeringsmaatschappij Zürich hebben we een dispuut over de hoogte van een factuur en we zijn hierover op een goede manier met elkaar in onderhandeling. Ik weet zeker dat we met elkaar tot een oplossing kunnen komen. Wat betreft die particulier uit Maastricht die nog geld van ons tegoed zou hebben, daarvan hebben we geen idee wie dat zou kunnen zijn."
De rechtbank in Maastricht ontkende bovendien een faillismentsaanvraag voor Spyker Cars te hebben ontvangen. "We hebben geen faillisementsaanvraag voor Spyker Cars ontvangen", vertelde een woordvoerder aan GPUpdate.net. "Bovendien, een faillissementsaanvraag voor Spyker Cars moet niet bij ons worden ingediend, maar bij de rechtbank Zwolle-Lelystad." De rechtbank Zwolle-Lelystad wilde geen mededelingen doen over of er wel of niet een faillissementsaanvraag voor Spyker Cars NV was binnengekomen. "Hier doen wij in de regel geen uitspraken over."
Het nieuws dat twee schuldeisers het faillissement van Spyker Cars NV zouden hebben aangevraagd, lijkt dus uit de lucht gegrepen. De koers van het aandeel Spyker ging dinsdagochtend als gevolg hiervan wel hard onderuit.
Dat Spyker Cars het financieel moeilijk heeft, is al langer bekend. De kans bestaat dat Spyker Cars binnenkort het Spyker F1-team verkoopt, om zo het financiële plaatje weer wat op orde te krijgen. Michiel Mol, voormalig directeur van Spyker F1, lijkt een serieuze kandidaat om de Nederlandse renstal over te nemen.
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
Trouwens, ik zie hier dat sommige mensen zeggen dat de hele F1 moet opdoeken, nou ik kan je gelijk wel zeggen dat dat niet gebeurd foto
EDIT: het is net al als nieuwsbericht gepost zie ik foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken