Nieuws
ProRail-medewerkers luiden de noodklok
Onder de naam 'Door het oog van de naald' luiden de medewerkers anoniem de noodklok. Ze zeggen dat ze hun handen vol hebben aan de computers die de seinen en wissels bedienen. Die maken volgens hun zoveel fouten, dat het zo fout kan gaan. Daarbij is de werkdruk veel te hoog. "De afgelopen 10 jaar is deze werkdruk alleen maar toegenomen door diverse Reorganisaties. Waar vroeger bijvoorbeeld 5 treindienstleiders zaten zit er nu maar 1. Ik zeg niet dat de oorzaak nu bij de treindienstleider ligt maar dit is wel ons grootste zorgpunt. Wij als treindienstleiders hebben veiligheid nog steeds op nr. 1 staan. Maar heeft het bedrijf dit ook?", zo vraagt een forum-lid zich af.
Vorig jaar raakte een record van 138 treinreizigers gewond. In totaal botsten vijf passagierstreinen en acht goederentreinen op elkaar, zo meldt de Volkskrant. Ook het aantal roodsein-passages stijgt jaarlijks. In 2003 constateerde de Inspectie van Verkeer en Waterstaat 315 gevallen, in 2004 was dat opgelopen naar 353.
Afgelopen vrijdag staakten de medewerkers van ProRail al voor een betere CAO.

Ik ga voortaan maar weer met de auto
Maak er gewoon weer één groot staatsbedrijf van dat tenminste goed functioneert. En het geld haal je dan maar van de reorganisaties van de publieke omroep vandaan. Of had de Betuwelijn niet gebouwd en de middelbare scholen niet omgetoverd foto
Dat de software niet ideaa is heb ik wel vaker gehoord, maar er komt ook een alternatief aan.
Maar om nu gelijk een bericht als dit te plaatsen omdat iemand op een forum zegt dat hij bij Prorail werkt? En praat diegene dan voor iedereen of alleen voor zichzelf? En heeft die persoon wel een volledige kijk op het werk van Prorail?
En dat al flink wat jaren achter elkaar foto
Maar lang leve de liberalisering foto...
Ik vind het mooi dat ze dit nu naar voren brengen, nu kan daar onderzoek naar worden gedaan en men kan niet meer zeggen dat wij 't niet wisten of zij niks eraan hebben proberen te doen.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
De kosten gaan de klauwen uitlopen en de kwaliteit daalt maar dat is slechts bijzaak. Het gaat om de heilige marktwerking.
We blijven mensen...
Zal het eens proberen.
Klote natuurlijk van prorail maar het is denk ik niet goed georganiseerd, een foute schakel en de boel loopt in het 100. Zaken dienen perfect te gebeuren wil het soepel verlopen. Je moet net zien welke schakel fout is. Dat is een kwestie van goed analyseren.
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
Als je met 2 mensen of meer gaat ben je met de auto al snel voordeliger uit.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Sorry hoor, maar daar kan ik dus echt kwaad om worden.
Overal in de techniek zie je dezelfde trend. Er wordt veel te weinig aandacht aan onderhoud en veiligheid besteed. Dat hele 'huisbazen' systeem werkt voor geen meter. Elk onderdeel wordt nu zelf verantwoordelijk voor zijn eigen stukje rail. Als er dat jaar niet genoeg winst gemaakt wordt, dan lijdt daar het onderhoud als eerste onder. Wacht maar als er straks een wissel niet zijn eindstand bereikt en er onstspoort een chloortrein (of erger een blauwzuur trein) Dan is die ramp in Enschede, vergeleken daarmee maar een kleinigheidje.
Zo staan de zaken er in Nederland er onderhand voor. Bezuinigen op onderhoud en dat terwijl de managers zich weer de zakken aan het vullen zijn en hun handen terurgtrekken. Het is gewoon wachten op de volgende grote klap. Zeg maar dag met het handje.
Hoewel ik foksuk normaal wel leuk vind hoor. Heb zelfs een kalender hangen foto
Facebook | Lexie @ Twitter | 026 forum
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
http://www.treindienstleider.nl/forum/index.php
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
De opsplittsing is door europese regels geinitieerd.
giallo e nero Roda nel cuore.
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
Ben helemaal linux nu. Microsoft gaat van de baan.
Lukt het niet met bestaande software dan schrijf ik zelf wel wat in de toekomst. Eerst ga ik me verdiepen in de mogelijkheden van linux foto
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
Het lijkt alsof ze extra druk willen leggen op dat benodigde extra geld, door een beetje onrust te zaaien met berichten over onveiligeid.
15:00 is toevallig. 332 is toevallig en 2800 heeft ook een reden.
moet het zijn en waarschijnlijk is het tijdstip van staken bewust gedaan. 3 de dimensie die doorbroken moet worden om naar de 4e te komen. Ze doen het met opzet, ze willen dat de 3e dimensie blijft haken. Ze gaan van 334, ze gaan dus naar 4 toe, ze willen dus iets met 4 doen, de 4e dimensie. Ze zoeken dat precies uit, al dan niet bewust of onbewust. Vraag me af of ze het bewust doen. Misschien zijn ze gewoon niet zo slim.
Ik ga verder op onderzoek uit. Komt allemaal goed foto
Ik ben nog lang niet waar ik zijn moet. Ik zie het wel maar nog niet goed genoeg. Nog een lange weg te gaan dus.
4 july 2005 is deep impact, NASA gaat die komeet kapot schieten nog. Daar moet ik ook meer over gaan leren.
En dan heb je nog de bijbelcode en de koran die ik onder de loep ga nemen foto
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
Lekker iedere dag 110km woonwerk in de randstad zonder file wel te verstaan. Langleve de motor foto
File ? Parkeerproblemen kan je dat eten???? foto
foto
En wanneer doet het forum het weer?
Ik wil het forum op!!!
foto
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
drs. N. Smit-Kroes (VVD): 4 november 1982-7 november 1989
J.R.H. Maij-Weggen (CDA): 7 november 1989-15 juli 1994
dr. J.E. Andriessen (CDA): 15 juli 1994-22 augustus 1994
A. Jorritsma-Lebbink (VVD): 22 augustus 1994-3 augustus 1998
T. Netelenbos-Koomen (PvdA): 3 augustus 1998-22 juli 2002
Roelf de Boer (LPF): 22 juli 2002-27 mei 2003
drs. K.M.H. Peijs (CDA): 27 mei 2003-heden
Daarna nog even verder gekeken van de 25 laatste ministers kwamen er 3 (drie) van de Pvda en de rest in veelvoud van de vvd en Cda (danwel voorlopers daarvan)...
De privatisering is trouwens ingezet door Europa onder Smit Kroes die het maar al te graag door gevoerd heeft!
...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken