Tijdelijke vergoeding voor adoptiekosten

Nederland • Geschreven door Novum op 25-05-2011 @ 23:16
print 

Een meerderheid van de Tweede Kamer staat achter het initiatief voor een vergoeding van 3700 euro voor de kosten die ouders maken voor het adopteren van kinderen uit een ander land. Dat bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer. De vergoeding moet wel tijdelijk zijn. Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) kan zich hier in vinden.

Sinds 2009 mogen ouders die kinderen adopteren de kosten hiervoor niet meer aftrekken van het belastbaar inkomen. Adoptie kan volgens de SGP echter duur zijn en daarom kwam onder meer deze partij met het plan voor de vergoeding. Net als de SGP vindt ook de PvdA dat voorkomen moet worden dat mensen vanwege te hoge kosten afzien van adoptie.

Kamerlid Joost Taverne (VVD) vindt het daarentegen geen overheidstaak adoptie financieel te ondersteunen. Toch vindt hij dat de regeling er wel moet komen, vanwege verwachtingen die de overheid op dit gebied inmiddels heeft gewekt. Taverne en PVV-Kamerlid Willie Dille pleitten wel voor een tijdelijke regeling, tot 2012. Het kabinet en de Kamer gaan nog kijken wat voor regeling er na 2012 moet komen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 24/05 'Kind afstaan geeft trauma'25
» 21/04 Meer adoptiekinderen met handicap31
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

3472 views / 23 reacties
Reacties op dit bericht
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1
quote:
PVV-Kamerlid Willie Dille
Is dat een artiestennaam?
userIcon
wat raar dat je zoiets kan "verrekenen" met je belastbaar inkomen....
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:28 schreef maily het volgende:
wat raar dat je zoiets kan "verrekenen" met je belastbaar inkomen....
Jij vind het logischer om het te verrekenen met je zwarte inkomen?
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Jij vind het logischer om het te verrekenen met je zwarte inkomen?
ja tuurlijk
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:31 schreef maily het volgende:
[..]

ja tuurlijk
Laat ik het anders vragen dan... waarom zou je dat niet mogen verrekenen?

Kinderopvang word toch ook fors gesubsidieerd? Bevallen in het ziekenhuis wordt toch ook vergoed?
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Laat ik het anders vragen dan... waarom zou je dat niet mogen verrekenen?

Kinderopvang word toch ook fors gesubsidieerd? Bevallen in het ziekenhuis wordt toch ook vergoed?
kinderopvang is pas vanaf het moment dat het kind er is (geboren of geadopteerd).
ziekenhuisbevalling; dat ligt eraan of je een medische indicatie hebt?
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:48 schreef maily het volgende:
[..]

kinderopvang is pas vanaf het moment dat het kind er is (geboren of geadopteerd).
ziekenhuisbevalling; dat ligt eraan of je een medische indicatie hebt?
Ik zie nog steeds geen argument waarom mensen die een kind adopteren (door oftewel geen kinderen kunnen krijgen, danwel ervoor kiezen liever een bestaand kind een toekomst te bieden, dan er nog meer op de wereld te dumpen) geen tegemoetkoming daarvoor zouden moeten kunnen krijgen?

Wat denk je dat het traject van zwangerschap tot bevalling tot consultatiebureau's allemaal kost voordat een kind bv 1 jaar is?
Mwah... als je bedenkt dat een kind tot z'n 18e meer dan 120.000 euro kost... kun je er maar beter direct een flinke prijs voor betalen. Dan besef je tenminste dat het niet gratis is.
userIcon
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 @ 00:01 schreef EricOscuro het volgende:
Mwah... als je bedenkt dat een kind tot z'n 18e meer dan 120.000 euro kost... kun je er maar beter direct een flinke prijs voor betalen. Dan besef je tenminste dat het niet gratis is.
Vertel dat die kudde vrouwen die denkt dat werpen gewoon kosteloos is omdat er toch wel 1 of andere verzekering voor opdraait...

Je weet toch: Al die echo's, onderzoeken, bevallingen en consulatie bureau's... Zijn allemaal graties...
userIcon
Wat een nonsens. Mensen kiezen hier voor.
Verder is het zo dat momenteel alleen nog maar kinderen geadopteerd kunnen worden met een of andere (ernstige) beperking. Die gaan in de toekomst dus sowieso erg veel geld kosten. Leuk hoor, die hobbies van sommigen.
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik zie nog steeds geen argument waarom mensen die een kind adopteren (door oftewel geen kinderen kunnen krijgen, danwel ervoor kiezen liever een bestaand kind een toekomst te bieden, dan er nog meer op de wereld te dumpen) geen tegemoetkoming daarvoor zouden moeten kunnen krijgen?

Wat denk je dat het traject van zwangerschap tot bevalling tot consultatiebureau's allemaal kost voordat een kind bv 1 jaar is?
als je voor adoptie (in het buitenland) kiest (vanwege welke reden dan ook), dan weet je dat daar een kostenplaatje aan hangt. (naar het buitenland gaan voor kennismaking etc.)
dat traject van zwangerschap tot en met consultatiebureau's valt onder je verzekering.

tja, als ik het zo bekijk, zou er best een tegemoetkoming mogen zijn
maar: als die tegemoetkoming er na 2012 niet meer is; kunnen mensen ook gewoon nederlandse kinderen adopteren.... scheelt een hoop in de reiskosten

[ Bericht gewijzigd door maily op donderdag 26 mei 2011 @ 00:21 ]
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 @ 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Vertel dat die kudde vrouwen die denkt dat werpen gewoon kosteloos is omdat er toch wel 1 of andere verzekering voor opdraait...

Je weet toch: Al die echo's, onderzoeken, bevallingen en consulatie bureau's... Zijn allemaal graties...
Ook duurder maken; voer een werpbelasting in. Al die drachtige zeugen even lekker laten schrikken.
Gheghe, even lekker op z'n Tokkies'geschreven.
man mouthman (Redactie Frontpage) 26-05-2011 @ 00:21 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:48 schreef maily het volgende:
[..]

kinderopvang is pas vanaf het moment dat het kind er is (geboren of geadopteerd).
ziekenhuisbevalling; dat ligt eraan of je een medische indicatie hebt?
Nee hoor bijna iedereen bevalt in het ziekenhuis, en zelfs als je thuis bevalt, brengt dat ook kosten met zich mee.
man mouthman (Redactie Frontpage) 26-05-2011 @ 00:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 @ 00:11 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Wat een nonsens. Mensen kiezen hier voor.
Verder is het zo dat momenteel alleen nog maar kinderen geadopteerd kunnen worden met een of andere (ernstige) beperking. Die gaan in de toekomst dus sowieso erg veel geld kosten. Leuk hoor, die hobbies van sommigen.
Waar haal je die onzin nou weer vandaan?
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:48 schreef maily het volgende:
[..]

ziekenhuisbevalling; dat ligt eraan of je een medische indicatie hebt?
Denk je niet dat een bevalling medische indicatie genoeg is?

quote:
Op donderdag 26 mei 2011 @ 00:11 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Wat een nonsens. Mensen kiezen hier voor.
Verder is het zo dat momenteel alleen nog maar kinderen geadopteerd kunnen worden met een of andere (ernstige) beperking. Die gaan in de toekomst dus sowieso erg veel geld kosten. Leuk hoor, die hobbies van sommigen.
Nonsens inderdaad, je mag volgens jou dus alleen zieke kindjes adopteren. Nou dan zou jij met deze gedachtegang wel voor adoptie in aanmerking komen.
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen argument waarom mensen die een kind adopteren (door oftewel geen kinderen kunnen krijgen, danwel ervoor kiezen liever een bestaand kind een toekomst te bieden, dan er nog meer op de wereld te dumpen) geen tegemoetkoming daarvoor zouden moeten kunnen krijgen?

Wat denk je dat het traject van zwangerschap tot bevalling tot consultatiebureau's allemaal kost voordat een kind bv 1 jaar is?
Waarom zouden anderen moeten betalen voor jou kind? Betaal het lekker zelf.
Aftrek van de kosten kan ik me nog voorstellen. Maar een adoptie-subsidie? Wat een onzin.
userIcon
Subsidie voor hobby's
Kan dit uit het cultuurfonds betaald worden, in deze tijden van bezuinigingen?
Combineer dit met het feit dat tegenwoordig 70% van de adoptiekinderen gehandicapt is, en ze kosten een miljoen euro aan medische zorg per persoon. Lijkt me zinnig om dit een halt toe te roepen i.p.v. te subsidieren.
userIcon
Mooi, we subsidieren dus het binnenhalen van allemaal probleemkinderen. En over enige tijd lopen weer te klagen dat de zorgkosten zo stijgen.
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 @ 23:28 schreef maily het volgende:
wat raar dat je zoiets kan "verrekenen" met je belastbaar inkomen....
Zeg dat wel.
"Even ons kind afschrijven"
Zo kan je wel zien dat er wel heel veel kinderen in het buitenland die adoptie nodig hebben. Anders zouden ze dit niet doen/regelen.
Maar goed, NL is al vol van eigen bewoners en krap op elkaar woningen dus snap ik dit even weer niet.......
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 @ 08:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mooi, we subsidieren dus het binnenhalen van allemaal probleemkinderen. En over enige tijd lopen weer te klagen dat de zorgkosten zo stijgen.
Jij snapt em!
userIcon
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 @ 08:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Subsidie voor hobby's
Kan dit uit het cultuurfonds betaald worden, in deze tijden van bezuinigingen?
Combineer dit met het feit dat tegenwoordig 70% van de adoptiekinderen gehandicapt is, en ze kosten een miljoen euro aan medische zorg per persoon. Lijkt me zinnig om dit een halt toe te roepen i.p.v. te subsidieren.
Helemaal mee eens
Er moet na 2012 helemaal geen regeling komen. Als men dolgraag een neger, chinees of indiaan wil adopteren moet men er ook maar de flappen voor trekken. Suggestie: ga eens in Europa kijken of er adoptiekinderen beschikbaar zijn. Er zijn volgens mij genoeg blanke kinderen die om een vader en een moeder zitten te springen.
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 'Kind afstaan geeft trauma'25
» 21/04 Meer adoptiekinderen met handicap31
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden