Consument laat liever dealer zoeken naar occasion

Op zoek naar een leuke tweedehands wagen, maar geen geduld stad en land af te zoeken naar het juiste aanbod? Dan biedt een auto via via kopen snel uitkomst. Maar hoewel de verkoop van occasions tussen particulieren onderling is gegroeid van 42 naar 44 procent heeft de consument toch meer vertrouwen in een goede afloop als er een dealer bij betrokken is. Dat blijkt uit een onlangs gehouden onderzoek door Dealerlink.

Dertig procent van de mensen die via het particuliere kanaal een auto heeft gekocht had dat achteraf liever via een echt autobedrijf gedaan. Het probleem is alleen dat dealers en garages vaak een beperkt aanbod in hun showroom hebben staan en dat alle showrooms in de regio afstruinen voor de consument te veel tijd kost. Zo'n tachtig procent van de ondervraagden zou daarom graag zien dat het autobedrijf voor hen op zoek gaan naar de tweedehands droomauto. Zodat ze weten dat ze in ieder geval iets goeds aanschaffen. De vraag stijgt naar een systeem dat vraag en aanbod met elkaar matcht, zoals dat nu op de huizenmarkt gebeurt. Momenteel maakt zo'n 15% van alle autobedrijven gebruik van een systeem waardoor er een virtuele showroom ontstaat.

 



Leuk tweedehandsje met garantie tot aan de deur.