Terpstra heeft het niet gemunt op Wilders

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 04-12-2007 @ 17:45
print 
De voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra die vrijdag op persoonlijke titel opriep om een verzetsbeweging tegen Geert Wilders en zijn anti-islamgeluid op te zetten, heeft enigszins gas teruggenomen. Hij zegt vandaag dat hij het niet gemunt heeft op Wilders als persoon, maar dat hij een pleidooi wil beginnen voor verdraagzaamheid, begrip en samenwerking. Terpstra reageert hiermee op alle commotie die is ontstaan na zijn oproep om op te staan tegen de 'verWildering van de samenleving'.

Gisteravond zei Terpstra ook al in het tv-programma Pauw en Witteman dat zijn uitspraak ''Wilders is het kwaad en het kwaad moet gestopt worden'' niet bedoeld was om op de persoon te spelen. Hij reageerde daarmee op kritiek van de twee andere gasten van Pauw en Witteman, SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel en artiest Herman van Veen. Die zeiden dat Terpstra te veel op de man speelt. ''En daar kom je nooit meer vanaf'', aldus Van Bommel.

Steun
Inmiddels heeft Terpstra steun gekregen van prominenten als voorzitter Elco Brinkman van Bouwend Nederland, voetbalcoach Foppe de Haan van Jong Oranje, VVD-burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere, schrijver Geert Mak, Erica Terpstra van NOC*NSF en rabbijn Abraham Soetendorp.

Vandaag sloot zich daar PvdA-minister Ella Vogelaar bij aan. Zij zegt ''enthousiast te zijn'' over zijn initiatief. Ze weigert echter mee te gaan in de term verWildering van de samenleving, die Terpstra gebruikt. ''Maar het binden van de samenleving, daar herken ik me heel erg in.''

Terpstra beraadt zich de komende tijd op een vervolg, waarbij ''de zorg en toewijding voor een land waarin het goed is te leven en te werken'' centraal staan, laat hij vandaag weten.

Ook de Nederlandse kerken lieten vandaag weten de ideeën van Geert Wilders over bijvoorbeeld de islam te bestrijden, maar ze willen voorkomen dat er op de man wordt gespeeld. Kardinaal Simonis onderstreepte dat demonisering van de PVV-leider moet worden voorkomen. Waar Terpstra spreekt over ''de verWildering'' van de samenleving, heeft Simonis het liever van ''verruwing'', omdat dat woord niet naar de PVV-politicus verwijst.

Wilders
Geert Wilders zelf was vandaag nog steeds bijzonder boos op Terpstra. ''Hij trekt eerst een grote broek aan en nu heeft hij spijt.'' Volgens Wilders speelt de voorzitter van de HBO-raad wel degelijk op de man. ''Hij heeft gezegd dat ik het kwaad ben en dat ik moet worden bestreden. Dat is bijna een fatwa van een christendemocraat, dan ben je een zieke geest.''

De PVV-leider hoopt dat Terpstra ''als ayatollah'' niet verantwoordelijk wordt voor een herhaling ''van wat is gebeurd met Fortuyn.''

Verdonk
Tweede Kamerlid Rita Verdonk noemde de anti-Wildersbeweging vandaag een ''belachelijk idee''. Ze vindt dat er in de Tweede Kamer meer inhoudelijk met Wilders moet worden gedebatteerd. Verder vindt Verdonk ''het helemaal niet' kunnen dat Terpstra als zijnde de voorzitter van de HBO-raad, een beweging tegen de ideeën van een politicus begint.

Tenslotte werd vanmiddag bekend gemaakt dat afgelopen weekend in Gouda een school is beklad met doodsbedreigingen aan het adres van de PVV-leider. Op ramen van de school, stoepen en muren in omliggende straten staan teksten als 'Wilders moet dood' en hakenkruizen.



'Bijna een fatwa van een christendemocraat'



Lees ook:

» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31
» 10/02 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV66
» 10/02 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'52
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37


delen | eKudos nujij

8970 views / 267 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 267 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 6
userIcon
Linkse rakkers
userIcon
Nou, op wie dan????
Je moet het wat genuanceerder interpreteren dus??
userIcon
Het slaat nergens op zo'n "beweging"
Het heeft geen zin net of wilders of iemand anders denkt van goh die meneer terpstra heeft eigenlijk wel gelijk...
userIcon
Waarom nu in eens nuanceren?
Laat het maar eens blijken hoe de verdraagzaamheid bij moslims daadwerkelijk is.
userIcon
Tuurlijk niet hij mikte op Bos
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:47 schreef dheruer het volgende:
Je moet het wat genuanceerder interpreteren dus??
"Kijk het zit zo.. Het is tegen Wilders maar toch ook weer niet.."

Een echte man, die Doekle. Wat de fuck is dat voor naam anyway?
userIcon
Gaat lekker in nederland
Hoelang nog voordat wildertje dood is?
En hoelang daarna voordat nederland weer ingesukkeld is?
userIcon
hij heeft alleen gezegd dat hij een voorbeweging wil starten, niet een tegenbeweging. En als ik uitspraken van Wilders zo zie lijkt me dat ook wel verstandig, want deze man draagt helemaal niet bij tot oplossingen. Waar deze man goed in is, is inspelen op de onderbuikgevoelens van Nederland, zonder ook maar enigszins constructief mee te denken aan oplossingen.
userIcon
Ze weten wel altijd de foto's te vinden waar hij her het inteligenst uitziet
userIcon
Goh,...
quote:
Vandaag sloot zich daar PvdA-minister Ella Vogelaar bij aan. Zij zegt ''enthousiast te zijn'' over zijn initiatief.
...ik sta er eigenlijk van te kijken dat die vieze landverrader niet medeoprichter is.
userIcon
Mede mogelijk gemaakt door herman van veen, die duidelijk meer verstand van politieke zaken heeft dan mr. Terpie
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:49 schreef Disorder het volgende:

[..]

"Kijk het zit zo.. Het is tegen Wilders maar toch ook weer niet.."

Een echte man, die Doekle. Wat de fuck is dat voor naam anyway?
Een typo, het had Doekoe moeten zijn.
userIcon
quote:
Op Tuesday 4 December 2007 @ 17:51 schreef Aka-Zigor het volgende:
Goh,...
[..]

...ik sta er eigenlijk van te kijken dat die vieze landverrader niet medeoprichter is.
Die ''landverrader'' is anders wel minister en heeft in haar leven meer bereikt dan jij ooit zult, pauper. Een beetje respect mag ook wel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:51 schreef Aka-Zigor het volgende:
Goh,...
[..]

...ik sta er eigenlijk van te kijken dat die vieze landverrader niet medeoprichter is.
Idd, stink h****
Gisteravond zei Terpstra ook al in het tv-programma Pauw en Witteman dat zijn uitspraak ''Wilders is het kwaad en het kwaad moet gestopt worden'' niet bedoeld was om op de persoon te spelen.

Als je iets niet bedoeld moet je iets langer nadenken aleer je geluid begint te maken.

maar dat is meer een algemeen probleem,waar de meerderheid last van heeft, dus worden er dingen gezegd /geroepen die achteraf weer anders bedoeld waren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die ''landverrader'' is anders wel minister en heeft in haar leven meer bereikt dan jij ooit zult, pauper. Een beetje respect mag ook wel.
Nee daar moet je skills voor hebben, lekker zuigen in het fietsenhok, dan kom je er wel
userIcon
Ach, dit is precies wat Wilders wil. Nu kan hij de 'ik word gedemoniseerd' kaart weer makkelijk spelen en zichzelf in de slachtofferrol plaatsen. De 'beste' man schoffeert hele bevolkingsgroepen op basis van een religie, en als iemand vindt dat een maatschappelijk debat niet op een dergelijke wijze gevoerd dient te worden en daar iets aan wilt doen begint hij te janken.

Ongelooflijk, de kerel met de grootste muil in de Tweede Kamer staat het snelst te janken als iemand gas tegen geeft.
Technisch gesproken stond er op de muur 'Widlers moet dood'. Alsof zo'n bedreiging niet genoeg een bevestiging is van lage verbale intelligentie.
userIcon
quote:
Op Tuesday 4 December 2007 @ 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die ''landverrader'' is anders wel minister en heeft in haar leven meer bereikt dan jij ooit zult, pauper. Een beetje respect mag ook wel.
Jij weet niet wat ik tot nu al bereikt heb. Daarbij hoef ik geen respect te hebben voor landverraders die Nederland te grabbel gooien als de goedkoopste crackhoer die er rond loopt.
Mensen zoals jij zijn debet aan de ondergang van Nederland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die ''landverrader'' is anders wel minister en heeft in haar leven meer bereikt dan jij ooit zult, pauper. Een beetje respect mag ook wel.
Nederland uitverkopen lukt niet iedereen, nee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:55 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Jij weet niet wat ik tot nu al bereikt heb. Daarbij hoef ik geen respect te hebben voor landverraders die Nederland te grabbel gooien als de goedkoopste crackhoer die er rond loopt.
Mensen zoals jij zijn debet aan de ondergang van Nederland.
Helemaal mee eens Aka-Zigor!
Terpstra misschien niet maar de Marokkanen in Gouda wel.........

Aanstootgevende leuzen tegen Wilders in Gouda
Op verschillende plekken in de wijk Korte Akkeren in Gouda zijn leuzen aangetroffen tegen PVV-leider Geert Wilders



Let even op het taalgebruik......



http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Gouda__.html?p=3,2
userIcon
Ow jee....iemand is het niet met de Grote Geert eens en het is meteen een zieke geest....juist door dergelijk ruw- en demoniserend gedrag raken velen een beetje beu van Grote Geert.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 04-12-2007 @ 17:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:57 schreef ikletgoedop het volgende:
Terpstra misschien niet maar de Marokkanen in Gouda wel......... let ook even op het taalgebruik.
userIcon
Doekle heeft zichzelf nu al meerdere keren heel volledig en genuanceerd uitgelegd wat hij bedoelt en wat hij wil, en dan heb je een persoon als Wilders en die komt met kreten als 'Fatwa' aanzetten (!)

Tja (!)
userIcon
Ik ben geen voorstander van die Doekle beweging..... maar Wilders heeft het er wel zelf naar gemaakt. Had hij het debat wat inhoudelijker gevoerd en hetzelfde gezegd met minder "grote"woorden, dan zouden anderen minder snel aanstoot genomen hebben.
Zelf heeft hij altijd grote provocerende taal.... en dat mag, maar dan moet je niet gaan huilen als je zelf ook eens grote woorden en ongenuanceerd taalgebruik over je heen krijgt.
userIcon
Goed bedoelt allemaal .

Maar hij voedt wilders zo alleen maar.

Voor Wilders is dit het beste wat hem kan overkomen
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:55 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]


Mensen zoals jij zijn debet aan de ondergang van Nederland.
De ondergang van Nederland? dankzij paars wonen we in een land wat in de top-10 van meest welvarende landen staat.

Doemscenario's en landverraders daar had Janmaat het ook al over 25 jaar geleden en het is er nog steeds niet van gekomen.
userIcon
Wilders moet dood en hakenkruizen?
Snappen die moslims er dan echt niets van?
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die ''landverrader'' is anders wel minister en heeft in haar leven meer bereikt dan jij ooit zult, pauper. Een beetje respect mag ook wel.
Om met een Aardbei van gisteren te spreken...
quote:
Op maandag 3 december 2007 @ 21:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wie denkt dat mens eigenlijk wel niet dat ze is?
Het ging hier dan over een voormalig volksvertegenwoordigster die heel wat meer in haar leven heeft bereikt dan een pauperige Aardbei ooit zal bereiken. Een beetje respect mag ook wel
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 04-12-2007 @ 18:01 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:54 schreef Richardfun het volgende:
Ongelooflijk, de kerel met de grootste muil in de Tweede Kamer staat het snelst te janken als iemand gas tegen geeft.
Tis een belazerde politicus, akkoord.

Maar dat 'tegengas' dat iedereen hier maar meent waar te nemen komt niet verder dan

"Hij is Het Kwaad en Moet Gestopt worden."

Dat is zoooooo 2002....
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:59 schreef Vincitore het volgende:
Wilders moet dood en hakenkruizen?
Snappen die moslims er dan echt niets van?
Dat hebben ze bij Daan de Haas in Amsterdam ook gedaan. Meneer werd vermoord (brandstichting) in zijn eigen huis, maar ze hebben nooit iemand opgepakt. Hij sprak de hangjeugd wel eens toe en dan weten we het wel.....
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:50 schreef J-W-V het volgende:
hij heeft alleen gezegd dat hij een voorbeweging wil starten, niet een tegenbeweging. En als ik uitspraken van Wilders zo zie lijkt me dat ook wel verstandig, want deze man draagt helemaal niet bij tot oplossingen. Waar deze man goed in is, is inspelen op de onderbuikgevoelens van Nederland, zonder ook maar enigszins constructief mee te denken aan oplossingen.
Het probleem is dat CDA, Pvda en CU zich niks aantrekken van z'n kritiek, vind je het gek dat hij dan harder gaat schreeuwen? Toegeven, Wilders gaat soms te ver, maar Terpstra kan beter Jan-Peter, Wouter en André vragen waar ze mee bezig zijn!
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De ondergang van Nederland? dankzij paars wonen we in een land wat in de top-10 van meest welvarende landen staat.

Doemscenario's en landverraders daar had Janmaat het ook al over 25 jaar geleden en het is er nog steeds niet van gekomen.
Dankzij paars? Volgens mij door de hard werkende burger?
Dankzij paars betaalt de gemiddelde burger 50% aan belasting, aan mensen die geen reet uitvoeren in dit land! Aan criminelen, aan uitschot
Aan Kansjongeren

25 jaar geleden ja, had je toen een amsterdam zoals het nu is?
Een gouda zoals het nu is?

Een hoofddorp ( ja daar woon in) Zoals het nu is?

Houd tog op met je bullshit en haal je oogklepjes ff weg
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De ondergang van Nederland? dankzij paars wonen we in een land wat in de top-10 van meest welvarende landen staat.

Doemscenario's en landverraders daar had Janmaat het ook al over 25 jaar geleden en het is er nog steeds niet van gekomen.
Dankzij paars.......
userIcon
Stop Wilders alsjeblieft in een wieg ofzo hij is niet meer te troosten.

jank jank jank
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:59 schreef Kingstown het volgende:

Doemscenario's en landverraders daar had Janmaat het ook al over 25 jaar geleden en het is er nog steeds niet van gekomen.
Jij komt zeker nooit in een allochtonenwijk?
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 04-12-2007 @ 18:05 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 18:02 schreef ikletgoedop het volgende:

[..]

Dat hebben ze bij Daan de Haas in Amsterdam ook gedaan. Meneer werd vermoord (brandstichting) in zijn eigen huis, maar ze hebben nooit iemand opgepakt. Hij sprak de hangjeugd wel eens toe en dan weten we het wel.....
Hij sprak de hangjeugd toe omdat ze de vogels die hij voerde probeerden dood te rijden.

Domdomdom. Dan vraag je er -net zoals Geert- natuurlijk om.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 18:04 schreef aelbali het volgende:
Stop Wilders alsjeblieft in een wieg ofzo hij is niet meer te troosten.

jank jank jank
stop jou volk in een wieg
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:54 schreef Richardfun het volgende:
Ach, dit is precies wat Wilders wil. Nu kan hij de 'ik word gedemoniseerd' kaart weer makkelijk spelen en zichzelf in de slachtofferrol plaatsen. De 'beste' man schoffeert hele bevolkingsgroepen op basis van een religie, en als iemand vindt dat een maatschappelijk debat niet op een dergelijke wijze gevoerd dient te worden en daar iets aan wilt doen begint hij te janken.

Ongelooflijk, de kerel met de grootste muil in de Tweede Kamer staat het snelst te janken als iemand gas tegen geeft.
Helemaal mee eens.
Ik vind het jammer dat Terpstra nu weer de zaak gaat nuanceren. Ik had graag gezien dat een grote groep Nederlanders laat blijken dat ze zichzelf niet rekenen tot "het volk" dat zogenaamd achter Wilders en zijn ideeën staat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:57 schreef ikletgoedop het volgende:
Terpstra misschien niet maar de Marokkanen in Gouda wel.........

Aanstootgevende leuzen tegen Wilders in Gouda
Op verschillende plekken in de wijk Korte Akkeren in Gouda zijn leuzen aangetroffen tegen PVV-leider Geert Wilders

[afbeelding]

Let even op het taalgebruik......

[afbeelding]

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Gouda__.html?p=3,2
Goeiemoggel...

Ze krijgen het nog druk in Gouda. Er staat ook nog een expositie over mo en zijn schoonzoon ali aan te komen hoorde ik.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 18:05 schreef Vincitore het volgende:

[..]

stop jou volk in een wieg
Die huilen niet
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 18:04 schreef aelbali het volgende:
Stop Wilders alsjeblieft in een wieg ofzo hij is niet meer te troosten.

jank jank jank
Trippend op de haarlak door het ganse land!
Interessant in dit kader om even te weten wie er achter het clubje Nederland bekent kleur, die aan de hand van Terpstra's oproep de tegenbeweging wil oprichten, eigenlijk schuil gaan. Aan de hand van de artikelen van een overigens linkse auteur (ongeveer net zo verwarrend voor de usual suspects hier als een moslim die kritiek heeft op de islam):

http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Trotskisering.htm
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/WonderbaarlijkeHerrijzenis.htm

Het blijft natuurlijk leuk dat een bepaald deel van links -niet de snuggersten overigens- zich iedere keer weer zo voor het karretje laat spannen van dit soort dubieuze ultralinkse clubjes.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 04-12-2007 @ 18:07 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 18:03 schreef ikletgoedop het volgende:

[..]

Dankzij paars.......
Dankzij paars is het hele onderwijs naar de klote, wacht maar, over een jaartje of tien, twintig zien we wel wat er nog over is van onze 'kenniseconomie'...
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 17:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De ondergang van Nederland? dankzij paars wonen we in een land wat in de top-10 van meest welvarende landen staat.

Doemscenario's en landverraders daar had Janmaat het ook al over 25 jaar geleden en het is er nog steeds niet van gekomen.
Je hebt helemaal gelijk knul. Het gaat in 1 woord geweldig in Nederland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 @ 18:07 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Dankzij paars is het hele onderwijs naar de klote, wacht maar, over een jaartje of tien, twintig zien we wel wat er nog over is van onze 'kenniseconomie'...
Bar Weinig ^^
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 04-12-2007 @ 18:09 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op Tuesday 4 December 2007 @ 18:04 schreef aelbali het volgende:
Stop Wilders alsjeblieft in een wieg ofzo hij is niet meer te troosten.

jank jank jank
Hij is een kutpoliticus.

En heeft in dit geval volkomen gelijk. Het is zo jammer dat er in de NL politiek nog grotere idioten dan Geert rondlopen, en dat die menen 'fatsoenlijk en weldenkend' te zijn.
De enige die zich aanmelden voor deze "beweging" zijn links radicalen
en publiciteit zoekers.

Het werkende en NAdenkende deel van de NL bevolking is absoluut
tegen deze beweging.

Dit zijn linkse en christelijke stuiptrekkingen,daar ze o zo bang zijn om
na de volgende verkiezingen hun macht te verliezen.
Alles wordt uit de kast gehaald om de PVV + aanhang zwart te maken.

Luister goed linkse en christelijke hufters,daar trappen wij niet in!!!!!!
50  van 267 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 6


Lees ook:

» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31
» 10/02 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV66
» 10/02 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'52
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden