Helpdesk Wanadoo staakt om LiveBox

DrJackle had ons via de nieuws-submit te melden:

De helpdesk van internetprovider Wanadoo in Frankrijk is het zo zat dat ze in staking is gegaan. De 290 medewerkers worden overspoeld met vragen over de 'LiveBox'. Deze modem is ook geschikt voor telefonie en televisie. In Nederland wordt het apparaat echter alleen nog maar gebruikt voor ADSL-klanten van Wanadoo.

De staking begon onlangs omdat de medewerkers vonden dat ze onvoldoende toegerust waren om klanten te helpen. De mensen die de klantenservice voor 35 cent per minuut belden, werden hierdoor razend. De telefonisten bezweken onder de druk van deze klanten.

Wanadoo Nederland in Amsterdam is op de hoogte van de problemen met de 'LiveBox': "Het apparaat is voor internet, televisie en telefonie. Het gaat om het gedeelte voor telefonie dat niet goed werkt. Dat gedeelte is hier in Nederland nog in niet gebruik." Telefonie komt waarschijnlijk komende januari via de LiveBox beschikbaar. "En hier doen we dat op een andere manier. Het installatieproces zal automatisch verlopen. In Frankrijk was dat niet het geval en verslikten klanten zich in de aansluitprocedure waar grote problemen mee ontstonden."