Shaper

Als je naar de website gaat van een muziekact, dan zijn de meeste, hoe leuk gemaakt ook, in elkaar gezet door het label zelf. Er worden nauwelijks nieuwtjes gepost, je kunt er niks relevants downloaden, en vaak komt het allemaal neer op een verlenging van een gelikt image. The Hives en Lenny Kravitz zijn hier typische voorbeelden van. Bij de laatstgenoemde zie je heel duidelijk dat het een ster is uit de pre-MP3 tijd; de website zuigt harder dan een Dyson.

Erger nog is het bij bands die geen platencontract hebben en zelf aan de gang gaan. Ik meen me te herinneren dat "Within Temptation" ten tijde van hun eerste hitje unsigned was en dus ook een beestachtig slechte video en idem website in elkaar hadden gezet.

Alleen als de muzikant in kwestie zelf nou net mediadesigner blijkt te zijn? Hoe ziet een website er dan uit? Mocht je zelf ook een website kennen van een band/muziekproject waarvan je denkt dat die mijn goedkeuring (of die van jou) kan wegdragen, post 'm dan even in de reacts.

Cassius, The Prodigy en The Roots hebben stuk voor stuk wél websites waar wat te zien valt, met een hogere mate van betrokkenheid.