Barrow Hill

Barrow Hill is een point-and-click adventure. Je beweegt je voort langs zogenaamde nodes (iedere klik is een paar stappen voorwaarts) en aan de cursor kan je zien of er ergens iets van dichterbij te bekijken is en of er interactie mogelijk is. Bepaalde voorwerpen kan je oppakken of gebruiken. Veel voorwerpen zijn echter alleen uitvergroot te bekijken terwijl je er verder niks mee kunt; een soort afleidingsmanoeuvre dus. De puzzels zijn voornamelijk gebaseerd op het gebruiken van voorwerpen uit je inventaris. Zodra je ergens het icoon ziet waaruit blijkt dat je iets kan gebruiken, hoef je alleen met je muis naar de onderrand van je scherm te gaan, je inventaris klapt dan vanzelf uit en je kan het juiste voorwerp selecteren. je moet bijvoorbeeld batterijen zoeken voor een zaklamp, verschillende ingrediënten verzamelen en mengen, met een GPS bepaalde coordinaten zoeken, met een metaaldetector naar voorwerpen speuren en de code van een attaché-koffertje achterhalen. De puzzels zijn goed verweven in het verhaal en zijn met de aanwijzingen die je krijgt goed op te lossen. Hou wel een kladblaadje bij de hand want deuren met een codeslot gaan weer op slot als je naar buiten loopt, en je zal dus keer op keer deze code in moeten voeren (gelukkig hoef je niet vaak terug naar een eerder bezochte locatie).

<\/center>

Het spel is zoals vermeld in de inleiding grotendeels door één man gemaakt, en dat is helaas wel een beetje te zien aan de graphics. Niet dat de graphics heel slecht zijn, maar je kan wel merken dat er geen miljoenenbudget achter zit. Vooral wanneer je met iemand praat is het duidelijk; dit gebeurt altijd via een telefoon (met slechte cam-beelden) of door middel van enkele elkaar opvolgende dia\\\'s van een persoon wiens gezicht grotendeels schuilgaat achter luxaflex. Als je graphics heel belangrijk vindt kan je je hier op den duur aan gaan ergeren. Mij stoort het niet, in adventures draait het om het verhaal en de sfeer, en dat laatste is waarin Barrow Hill schittert. Mede door de muziek en de geluidseffecten is het spel daadwerkelijk erg griezelig. Speel dit spel in het donker, met een koptelefoon op, en het zal je geregeld overkomen dat je niet verder durft omdat je voelt dat er iets staat te gebeuren of dat je je te pletter schrikt. Perfect dus.

<\/center>