Barrow Hill

In het spel ben je een amateur-archeoloog die de kans krijgt mee te werken aan de opgravingen. Als je aankomt houdt je auto er op onverklaarbare wijze mee op. Je loopt een beetje rond, op zoek naar hulp, maar iedereen is verdwenen. Alleen het radiostation op de top van Barrow Hill is nog bemand en je vindt nog iemand die zich verstopt heeft in een kantoortje. Deze laatste vertelt onsamenhangend over wat er zich heeft afgespeeld en waarschuwt je voor het grote gevaar. Dan sta je er alleen voor...


Het gebied waar Barrow Hill zich afspeelt is redelijk beperkt en bestaat uit een benzinestation annex motel, een oude schuur, de steencirkel en een moeras, plus de verschillende paden er naartoe. Een deel ervan is alleen te bereiken als je een werkende lichtbron hebt, maar verder is het spel tamelijk non-lineair. Je kan meteen vanaf het begin alle plekken bezoeken en beginnen met het ontrafelen van het mysterie. Bepaalde gebeurtenissen in het spel worden getriggerd door jouw acties (bijvoorbeeld iemand bellen, iets pakken of een deur openen) en hierdoor kunnen soms nieuwe sublocaties beschikbaar komen. Omdat het erg donker is (het is tenslotte een griezelspel) en je vaak door het struikgewas moet om ergens te komen, kan het lastig zijn om een bepaalde locatie terug te vinden als je er nog eens naartoe wil. Er is geen kaart voorhanden binnen het spel, en het plattegrondje dat als jpeg meegeinstalleerd word in de game-directory is niet erg behulpzaam. Je moet dus zelf op een kladblaadje schetsen hoe je bij de verschillende plekken kan komen.